Milloin tuo ärsyttävä tapa 100k on yleistynyt?
Kommentit (66)
Varmaan sen palstan rahafetisistin myötä. Mikä Melba vai Onnentyttö se oli. Tai joku muu wannabe-maailmantähti.
100t on paljon parempi! Muutama vuosi itse törmäsin tuohon ja on kyllä ärsyttävä.
Kauan ennen blogimaailman keksimistä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 16:51"]
Mistä k tulee
[/quote]
SI-järjestelmästä.
Joku viitisen vuotta sitten töissä joku tuota käytti. Inhoan ko. tapaa.
Kaikesta ihmiset jaksavatkin ärsyyntyä.
-90-luvun lopulla puhuttiin yleisesti y2k-ongelmasta (y=ear, k=kilo) kun pelättiin vuodenvaihteen 1999-2000 tuomista tietotekniikkaongelmista.
Tuon jälkeen k jäi yleiseen kielenkäyttöön tuhatta tarkoittamaan.
Insinöörit ihan yleisesti puhuu kiloeuroista :)
Olen käyttänyt itse tuota varmaan kymmenen vuotta. Miksi itse puhut kilosta kun tarkoitat tuhatta grammaa?
Jep, vuosi 2000 eli se y2k tuon toi insinööreiltä koko kansalle.
Pitäisi palata mitoissa nauloihin, kyynäröihin, virstoihin ja leivisköihin, niin eivät vahingolliset vaikutteet leviäisi insinööripiireistä muuhun kielenkäyttöön niin helposti.
Aaaaaa! Samis! Minuakin VITUTTAA tuo vitun k k k k k k se on 100 000 € !!!!!!
Ei ole ärsyttävä tapa lainkaan. SI-järjestelmä on paras, ei siihen mitään "suomalaista vastinetta" tarvita. Tuhat = kilo = k.
Miksi sanoa tuhat, kun on sana kilo.
Miksi sanoa osaaminen, kun on tietotaito.
Miksi kuulostaa suomalaiselta, kun sen on niin junttia? Anteeksi, white trashia.
Nyt törmäsin ensimmäistä kertaa tuohon ilmaisuun. Ehkä sitten luen sellaisia tekstejä, joissa ei tuota lyhennystä käytetä,
Minä luulin että on näppäily virhe kun joku oli laittanut k eikä t :) olen juntti..tiedetään.
Ennenhän se oli 100t.