kukkalaitteen tilaus ja se nauha
Mitä siihen nauhaan tulee? Pitäs puhelimessa tilata.
Kommentit (27)
Kyllä ne varmasti osaavat kukkakaupassa neuvoa. Kysy sieltä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:09"]Hautajaisiinko?
[/quote]
Niin tietysti.
Kukkakaupassa on malleja. Mee johonkin katyeleen tai kysy kukkakaupasta, onko heidän nettisivuillaan.
Nauhaan tulee värssy ja toiseen ne surunvalittelut & nimet. Nykyisin nauhoja näkee vähemmän, ehkä lähisuvulla, ja monella muulla sitten vaan kortti niiden sijaan
Siihen tulee "Kenelle" "Keneltä" ja sit voi olla joku muistolause tai runonpätkä tms. Ja toi "kenelle" tarkottaa siis vainajaa.
Nykyään ne on kortteja ei nauhoja. tässä tekstiehdotuksia http://www.elisanet.fi/erkki.ahokas/Runous/Muistovarssyt.htm
Aha, eikö nauhoja enää? En mä osaa.
Ei ole mikään pakko olla nauhoja, nykyään ehkä kortteja enemmän. Tilaa nyt se kukkalaite, ja pyydä tyhjä kortti mukaan. Mietit asiaa, ja kirjoitat sitten ajan kanssa korttiin mitä tykkäät. Joku jonkun värssyn tai sitten vaan "A:ta lämpimästi muistaen" ja nimi alle.
Kyllä nauhojakin käytetään vielä paljon.
1. Mieti millaiset kukat haluat.
2. Haluatko kortin vai nauhan? Nykyään kortit on yleisempiä.
3. Korttiin tulee "X:n muistoa kunnioittaen" "X:ä lämmöllä muistaen" tms. Ja teidän (etu)nimet.
4. Mahdollisesti joku runonpätkä tai muistolause. Tämä ei ole välttämätön.
Tekokuitunauhaa haudalle kaiken sen muun kukkien mukana tulevan muovihässäkän kanssa. Äh, liian kallista ja muutenkin jotenkin liian pröystäilevää mun makuuni. En ole pitkään aikaan nähnyt hautajaisissa kuin yhden tai kaksi nauhallista kukka-asetelmaa, ja muuten pelkkiä kortteja kaikki. Kukatkin usein kimppuja, eikä sellaisia hypersuuria asetelmia.
Kukkakauppiaat on tietenkin eri mieltä, mutta olkoot.
Sun ei tarvii tietää oikeastaan kuin värssy, kauppias kyselee kyllä oikeat tiedot mitä siihen korttiin tarvitaan. Meillä kimput toimitettiin kirkkoon kun asuttiin toisella paikkakunnalla ja moni meistä tilasi samasta paikasta.
Viime lauantaina olin hautajaisissa ja kortti oli vain kahdessa kukkalaitteessa (toinen meidän), kaikissa muissa nauhat.
Meillä on ollut lähisuvussa viimeisen 15 vuoden aikana useammat hautajaiset, minä olen leikannut kukkalaitteista ne kortit talteen, kun on pyydetty. Vain kortteja oli viimeisimmissä hautajaisissa, yhtään nauhaa ei tarvinnut leikata. Nämä hautajaiset olivat kaikki maaseudulla, pienellä paikkakunnalla.
Isoja kukkalaitteitakaan ei tarvitse olla, yleensä lähisuvulla on, mutta muilla on kimput.
Ne kukkalaittaa maksaa pirusti, vasta parilla sadalla saat edes joten kuten näyttävän. Osta kukkakimppu ja kortti.
Meillä on ollut useammat hautajaiset viime vuosina, kaikissa on ollut sekä kortteja että nauhoja. Nauhat ovat minusta arvokkaampia ja sopivat varsinkin hyvin rakkaalle ihmiselle tai lähiomaiselle.
Nauhat on lähisuvulla (vainajan puoliso, lapset), muilla on kortteja.
jos et ole lähisukua, valitse kortti. siitä on muuten huomattavasti helpompi lukea, kuin nauhasta.
No edesmennyt oli vanhempani sisarus.
Hautajaisiinko?