Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei osaa huomioida ollenkaan?

Vierailija
20.08.2014 |

Hän ei vaan osaa. Saattaa esim syödä kaiken ruoan illalla, mitä olen varannut lounaaksi seuraavalle päivälle koko perheelle. Vaikka kuinka sanoisin, että olen kipeä tai väsynyt, niin hän ei anna minun levätä, vaan menee itse nukkumaan kun tulen töistä, kysymättä edes että onko se ok. Meillä siis pienet lapset ja mies nyt lomalla. Ei kyllä mitenkään muutenkaan huomio näin niinkun kumppanina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 05:49"]

Hän ei vaan osaa. Saattaa esim syödä kaiken ruoan illalla, mitä olen varannut lounaaksi seuraavalle päivälle koko perheelle. Vaikka kuinka sanoisin, että olen kipeä tai väsynyt, niin hän ei anna minun levätä, vaan menee itse nukkumaan kun tulen töistä, kysymättä edes että onko se ok. Meillä siis pienet lapset ja mies nyt lomalla. Ei kyllä mitenkään muutenkaan huomio näin niinkun kumppanina.

[/quote]No ei se sitä tee vanhanakaan jos ei ole toisen huomioimista oppinut edes siinä vaiheessa kun on muksuja. Se on moro sanoisin minä. 

Vierailija
2/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ja katso itseäsi peiliin. Olet itse kumppanisi valinnut ja mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Joko tyydyt nykytilaan tai teet jonkinlaisen muutoksen. Se on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies osaa lukea ajatuksia. Varsinkaan ap:n kuvailema tyyppi.

Vierailija
4/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut miehellesi selvät ohjeet, kuten lapselle? "Tämä ruoka on huominen lounas, älä syö sitä." "Olen kipeä ja väsynyt, en jaksa huolehtia yksin lapsista vaan tarvitsen sinun apuasi."

Meillä on oman mieheni kanssa sanaton sopimus, että se jolla on vapaapäivä huolehtii enemmän lapsesta myös sen jälkeen kun toinen on tullut kotiin. Rukkaset ei putoa siihen kun toinen lampsii ovesta sisään. Kaikkien kanssa tällainen sanaton sopiminen ei kai sitten ole mahdollista. Silloin pitää vain vääntää rautalankaa.

jos miehen meno ei puhumalla muutu, kannattaa punnita mitä itse haluaa parisuhteelta jatkossa.

Vierailija
5/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama tilanne. Raskaudet on olleet vaikeita ja olen ollut niin uupunut ja kipeä että lopulta olen jäänyt saikulle ennen äitiyslomaa. Mies ei silti ole laittanut tikkua ristiin kotitöiden suhteen tai antanut minun nukkua päiväunia, hänenhän ne pitää saada nukkua kun tekee niin raskasta työtä. Jos teen perheelle ruokaa johon laitan kilon lihaa, mies kauhoo lautaselleen 900 g niistä jos en mene väliin. Joskus muinoin kun pyysin hoitamaan lapsia hetken, oli vastaus että "mä olen nyt kesälomalla". Saattaa ostaa sadalla eurolla itselleen pleikkaripelejä samana päivänä kun joudun ostamaan luottokortilla perheelle ruokaa kun tilini on tyhjä. Jos katson televisiota, mies vain tulee ja kääntää kanavaa yhtäkkiä lupaa kysymättä. Jne.

Vierailija
6/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 07:04"]Oletko antanut miehellesi selvät ohjeet, kuten lapselle? "Tämä ruoka on huominen lounas, älä syö sitä." "Olen kipeä ja väsynyt, en jaksa huolehtia yksin lapsista vaan tarvitsen sinun apuasi."

Meillä on oman mieheni kanssa sanaton sopimus, että se jolla on vapaapäivä huolehtii enemmän lapsesta myös sen jälkeen kun toinen on tullut kotiin. Rukkaset ei putoa siihen kun toinen lampsii ovesta sisään. Kaikkien kanssa tällainen sanaton sopiminen ei kai sitten ole mahdollista. Silloin pitää vain vääntää rautalankaa.

jos miehen meno ei puhumalla muutu, kannattaa punnita mitä itse haluaa parisuhteelta jatkossa.

[/quote]

Olen pyrkinut antamaan selkeitä ohjeita, mutta aina ei muista, eikä edes jaksais.. Tympii kohdella aikuista miestä kum kolmatta lasta. Se on aika raskasta. Mies on kyllä aidosti pahoillaan, jos suutun hänelle aiheesta, mutta vaatii melkeinpä aina suuttumisen. Sanomisia ei välttämättä noteeraa. Tai ainakin joka päivä vaatii sanomisen samasta asiasta. Rasittavaa! Ap

Vierailija
7/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä huomioit hänet ihan kaikessa.

Vierailija
8/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian kanssa pitää sitten vaan oppia elämään. 

Vierailija
9/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis helvetti soikoon mitä miehiä teillä. :D kamalaa luettavaa, verenpainehan tässä nousee.

Vierailija
10/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:12"]

siis helvetti soikoon mitä miehiä teillä. :D kamalaa luettavaa, verenpainehan tässä nousee.

[/quote]

Niinpä...mutta tässähän on kyseisen parisuhteen ongelmat kerrottu vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Mieshän saattaa joutua syömään psyykelääkkeitä naisen huutaessa tälle, mutta eihän ap sitä meille kerro, eihän?! ;) 

Vierailija
11/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:12"]

[/quote]

Niinpä...mutta tässähän on kyseisen parisuhteen ongelmat kerrottu vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Mieshän saattaa joutua syömään psyykelääkkeitä naisen huutaessa tälle, mutta eihän ap sitä meille kerro, eihän?! ;) 

[/quote]saisi ollakin joku lääkitys jos käyttää rahat ennemmin pleikkapeleihin kuin lasten ruokaan ja sen jäljellä olevankin ruoan syö melkein kokonaan itse.

Vierailija
12/20 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kai se auta muu kuin pistää eropaperit vetämään. Vaikea juttu, mutta en vaan usko että voin tyytyä nykytilaan tulematta hulluksi, ja vielä hullummaksi tulen, jos odotan muutosta.

Olen kyllä tosissani miettinyt sitä, että miten jostain miehestä (tai naisesta) tulee tuollainen? ITselläni kun myös poika, ja kyllä pelottaa että ottaa isästään mallia, vaikka vaikuttaa nyt alle kouluikäisenä paljon huomaavaisemmalta kuin oma isänsä... Miten voin opettaa häntä huomaavaiseksi ja epäitsekkääksi ihmiseksi? Ap

Vierailija
13/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:35"]

Meillä on ihan sama tilanne. Raskaudet on olleet vaikeita ja olen ollut niin uupunut ja kipeä että lopulta olen jäänyt saikulle ennen äitiyslomaa. Mies ei silti ole laittanut tikkua ristiin kotitöiden suhteen tai antanut minun nukkua päiväunia, hänenhän ne pitää saada nukkua kun tekee niin raskasta työtä. Jos teen perheelle ruokaa johon laitan kilon lihaa, mies kauhoo lautaselleen 900 g niistä jos en mene väliin. Joskus muinoin kun pyysin hoitamaan lapsia hetken, oli vastaus että "mä olen nyt kesälomalla". Saattaa ostaa sadalla eurolla itselleen pleikkaripelejä samana päivänä kun joudun ostamaan luottokortilla perheelle ruokaa kun tilini on tyhjä. Jos katson televisiota, mies vain tulee ja kääntää kanavaa yhtäkkiä lupaa kysymättä. Jne.

[/quote]

Kuulostaa tutulta, ainakin osittain. Mulla myös raskaudet olleet vaikeita, ja silloin ehkä eniten koskaan olisin itse toivonut huomiota mieheltä. Silloin hän kyllä itse vähän ahdistui, kun näki minut niin heikkona, ja pakeni muun muassa töihin, peleihin ja baareihin. Olen todennut, että hän ei kestä nähdä minua "heikkona naisena", joka tarvii erityistä paapomista, ei saa ovia itse auki jne. Syytän osittain anoppia, joka varmaan suorastaan loukkaantuisi jos häntä kohdeltaisiin sillä tavalla. Hän osaa ja tekee aina kaiken, eikä koskaan valita. Kotoahan noi mallit kuitenkin tulevat. Mutta voiko niitä enää sitten aikuisiässä muuttaa?

Tuo ruokaesimerkkikin kuulostaa tutulta. Meillä mies myös usein laittaa itselleen vaan ruokaa, ja lapset huutavat nälkäsenä vieressä, että hekin haluaisivat. Onneks osaavat pitää puoliaan! Hän kyllä hoitaa lapsia ihan mielellään silloin kun olen töissä, mutta sitten kun tulen kotiin, niin olettaa että hoidan siitä edespäin kaiken. Jos rahankäyttöä alkaa miettiä, niin kyllä mies myös pistää itseensä huomattavan paljon enemmän rahaa kuin minä ja lapset yhteensä. Toisaalta minulla ei ole vastaavanlaista kallista harrastusta, enkä kaipaakaan sellaista, joten se puoli ei minua haittaa, kunhan ruokaan ja asumiseen löytyy rahat.

Uskomatonta, mutta tuo kanavan yhtäkkinen vaihtaminen voisi myös olla meidän perheestä! Mies on sitä mieltä, että joku tietty ohjelma on p****a, ei välttämättä edes sano mitään, mutta vaihtaa vaan kanavaa, vaikka tosiaan olisin katsonut ohjelmaa jo jonkin aikaa. Sitten kun huomautan asiasta, niin hän väittää ettei tiennyt että katsoin ohjelmaa! Ap

Vierailija
14/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt enää voi? Lapset on väännetty jo. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
15/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla on kyllä ihanan kannustavia aina nää kommentit... Olisi mielenkiintoista tietää mitä nämä "jätä se sika"-kommentoijat ovat siviilisäädyltään.

Vierailija
16/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:58"]Av:lla on kyllä ihanan kannustavia aina nää kommentit... Olisi mielenkiintoista tietää mitä nämä "jätä se sika"-kommentoijat ovat siviilisäädyltään.

[/quote]2 vuotta seurustelua takana, saa nähdä mikä lurjus tuostakin paljastuu jos joskus muutetaan yhteen. :D

Vierailija
17/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää. Ei huomioi monen muunkaan mies. Tavallaan hyvä, ettei ole lapsia...

Vierailija
18/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:35"]

[/quote]

Miksi, siis oikeasti, MIKSI olet tämmöisen ihmisen kanssa? Mitä niin hyvää saat siitä? En voi käsittää!!

Vierailija
19/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö se huomioi vieläkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi