Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja ehdotti jo heti ekana päivänä lisäpäiviä viikkoon

Vierailija
18.08.2021 |

Harmitteli, että oon alkuviikon siellä ja tulee pitkä aika seuraavan viikon päiviin, kun voin unohtaa oppimani. Sanoi, että on minun oma päätös, mutta nopeasti lisättävä päivät, jos aikoo. Itelle ok kaksi päivää viikossa kuten alunperin sovittiin enkä niitä ainakaan heti alkaisi muuttelemaan. En ymmärrä mikä kiire lisätä päiviä? Onko tarkoitus vain saada kaikki irti ilmaisesta työvoimasta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi niitä lisäpäiviä ei ole pakko ottaa, mä pidin kiinni siitä yhdestä päivästä viikossa vaikka yritettiin tuputtaa lisää.

Vierailija
2/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä kuntouttavassa työtoiminnassa? Ovatko heti ehdottamassa lisäpäiviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä muka oppii. :D

Vierailija
4/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi niitä lisäpäiviä ei ole pakko ottaa, mä pidin kiinni siitä yhdestä päivästä viikossa vaikka yritettiin tuputtaa lisää.

Ai muillekin niitä ehdotettu? Aion pitää kiinni siitä mitä sopimuksessa on. Muuhun ei tarvitse suostua.

Vierailija
5/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä kesken kauden voi lisätä? Yleensä sopimus tehdään noin kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan.

Vierailija
6/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvin tiukkasävyisesti kyllä lisäpäiviä kyllä lisätään jollei ole hyvin pätevää syytä kieltäytyä vähintään kolmeen.

Vierailija
7/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin ollut kuntouttavalla. Juuri tuo kaksi päivää aluksi. Ehdoteltiin lisää niin sanoin että olen koko viikon heti kun maksetaan palkkaa. Siihen asti saa riittää kaksi päivää. Lopulta 2 kertaa kolme kuukautta niin sain vuodeksi palkkatukityön. 

Ilmaisia otetaan ja halutaan niin paljon kuin vain ikinä ihmisiä suostuu orjiksi. Häpeän kun suostuin siihen kuntouttavaan. Sehän oli niin "reilu" tilanne kun työkkärin, soskun ja joku vielä kolmas kaikki painostivat että olet niin pitkään ollut työtön.

Kuntouttavan ainoa hyöty ja samalla haitta. Jos haluan töihin ja saavat tietää kuntouttavasta niin eivät palkkaa. Jos en halua niin tarvitsee vain mainita että olen ollut kuntouttavalla. Kun ainoa vika on pitkä työttömyys niin oikeasti kuntouttava 9 e orjuus ei paranna sitä asiaa.

Vierailija
8/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä kesken kauden voi lisätä? Yleensä sopimus tehdään noin kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan.

Ilmeisesti voi, koska kun antoivat sopimuksen, pyysivät ottamaan yhteyttä, jos haluan enemmän päiviä.

Vierailija
9/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostutte näihin orjapaikkoihin? Itse sain karenssin, kun kieltäydyin, evvk.

Vierailija
10/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä muka oppii. :D

Mä "opin" 26-vuotiaana 10 vuotta omillaan asuneena leipomaan ja kokkaamaan juttuja joita olisin osannut tehdä itsenäisesti jo ala-asteikäisenä. Opin myös kuinka hauskaa on, kun pitää istua "töissä" 5h, josta korkeintaan tunnin ajan on jotain tekemistä.

Vierailija
11/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suostutte näihin orjapaikkoihin? Itse sain karenssin, kun kieltäydyin, evvk.

Kun kysyit niin siksi että tarvitsen koko 500 euron toimeentulotuen perusosani koska maksan opintolainan lyhennyksiä. Jos ei tarvitsisi lyhentää opintolainaa olisin jo kauan sitten antanut asioiden mennä siihen pisteeseen että toimeentulotukeani leikataan 40 prosenttia koska minulle ei jää nytkään opintolainan lyhennyksen jälkeen sen enempää käteen.

Vierailija
12/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekkin ollut kuntouttavalla. Juuri tuo kaksi päivää aluksi. Ehdoteltiin lisää niin sanoin että olen koko viikon heti kun maksetaan palkkaa. Siihen asti saa riittää kaksi päivää. Lopulta 2 kertaa kolme kuukautta niin sain vuodeksi palkkatukityön. 

Ilmaisia otetaan ja halutaan niin paljon kuin vain ikinä ihmisiä suostuu orjiksi. Häpeän kun suostuin siihen kuntouttavaan. Sehän oli niin "reilu" tilanne kun työkkärin, soskun ja joku vielä kolmas kaikki painostivat että olet niin pitkään ollut työtön.

Kuntouttavan ainoa hyöty ja samalla haitta. Jos haluan töihin ja saavat tietää kuntouttavasta niin eivät palkkaa. Jos en halua niin tarvitsee vain mainita että olen ollut kuntouttavalla. Kun ainoa vika on pitkä työttömyys niin oikeasti kuntouttava 9 e orjuus ei paranna sitä asiaa.

Innostaisi enemmän, jos saisin palkkaa. Onko tosiaan noin, ettei oteta töihin kuntouttavan takia? :/ Miten muuten sait palkkatukipaikan? Ottiko kuntouttavan yritys palkkatuella vai saitko sen muualta?

Vierailija
13/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostaisi enemmän, jos saisin palkkaa. Onko tosiaan noin, ettei oteta töihin kuntouttavan takia? :/ Miten muuten sait palkkatukipaikan? Ottiko kuntouttavan yritys palkkatuella vai saitko sen muualta?

Sama paikka otti töihin palkalla siis palkkatuki palkalla. Vuokratyöfirma sanoi sen suoriten miten suhtaudutaan kuntouttavalla olleeseen. Kysyi suoraan mitä vikaa minussa on? Edelleen se pitkä työttömyys. Sanon ihan suoraan ja rehellisesti. Jos haluatte oikeisiin töihin niin älkää mainitko kuntouttavaa. Valehdelkaa vaikka olleenne työttömänä niin siitä on vähemmän haittaa.

Vierailija
14/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun suostuin ei ollut varaa karenssiin. Ne suuriksi hehkutetut korvaukset on oikeasti niin pienet että niillä tekee tiukkaa elää. Nyt on suru ja vähän perintöä. Niin vähän ettei edes verottajaa kiinosta. Tosin pitkään työttömänä ollelle sen verran että nyt voin ottaa sitä karenssia. 

Lain mukaan pakko on kuitenkin maksaa jotain kun tuloja ei ole. Saa nähdä miten vähäinen perintö vaikuttaa? Edellisen työn loputtua en ole vielä hakenut tt-tukea ja tulot miinus menot laskien muutama satanen pitäisi periaatteessa tulla tukea. Menoilla tarkoitan vuokraa. 

Vierailija
15/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden lusmun joka on ollut jo 30 vuotta työttömänä ja käy nyt kuntouttavassa 4 kertaa viikossa yhden tunnin puhumassa paskaa muiden kaltaistensa kanssa ja saa tästä hyvästä ilmaisen ruoan ja 9/pvä ylimääräistä muiden tukien päälle. Fyysisesti täysin terve yksillä mutta laiska kuin mikä.

Ehdota että vaihdatte paikkoja tai ala samanlaiseksi. Ehkä siten voit lopettaa kadehtimisen? Hitsi tiedä vaikka tulisit onnelliseksi kun saisit yhtä "hyvää" kuin tuo jota kadehdit. Aattele voisit itsekkin olla pukki. Eämä on ihan oikeasti valintoja.

Vierailija
16/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun suostuin ei ollut varaa karenssiin. Ne suuriksi hehkutetut korvaukset on oikeasti niin pienet että niillä tekee tiukkaa elää. Nyt on suru ja vähän perintöä. Niin vähän ettei edes verottajaa kiinosta. Tosin pitkään työttömänä ollelle sen verran että nyt voin ottaa sitä karenssia. 

Lain mukaan pakko on kuitenkin maksaa jotain kun tuloja ei ole. Saa nähdä miten vähäinen perintö vaikuttaa? Edellisen työn loputtua en ole vielä hakenut tt-tukea ja tulot miinus menot laskien muutama satanen pitäisi periaatteessa tulla tukea. Menoilla tarkoitan vuokraa. 

Lue laki kuntouttavasta työtoiminnasta. Sieltä selviää, millä perusteilla kuntouttavaan voi ohjata. Yksi näistä perusteista on se, että työtön itse kertoo/tunnustaa tarvitsevansa kuntouttavaa.

Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että laillisesti ei ketään voi pakottaa kuntouttavaan. Huijaamalla se toki onnistuu, koska moni työtön ei tiedä oikeuksiaan.

Vierailija
17/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä harmittaa miten paljon olen passivoitunut, koska ollut työttömänä jo melkein kolme vuotta. Harmittelin jo etukäteen, kun pitää jatkossa joka ikinen viikko yhtäkkiä mennä kuntouttavaan, vaikka onkin vain neljä tuntia kahdesti viikossa. Kai sitä vähitellen tottuu kaikkeen ja on hyvä, etten pelkästään kotona ole. Ehkä ajattelisin toisella tavalla, jos maksettaisiin oikeata palkkaa.

Vierailija
18/31 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama paikka otti töihin palkalla siis palkkatuki palkalla. Vuokratyöfirma sanoi sen suoriten miten suhtaudutaan kuntouttavalla olleeseen. Kysyi suoraan mitä vikaa minussa on? Edelleen se pitkä työttömyys. Sanon ihan suoraan ja rehellisesti. Jos haluatte oikeisiin töihin niin älkää mainitko kuntouttavaa. Valehdelkaa vaikka olleenne työttömänä niin siitä on vähemmän haittaa.

Sinulla kävi sitten hyvä tuuri, kun sait töitä sieltä. Teitkö ihan täyttä päivää tuon vuoden aikana?

Vierailija
19/31 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaksi päivää takana kuntouttavaa. On toisaalta ihan kiva, että viikonloput vähän erottuvat arjesta :)

Vierailija
20/31 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kuntouttavasra työtoiminnasta finlex

on netissä. Riittää 4h 1 krt viikossa.

Ihan turha mennä useammin eikä tuolloinkaan ole mitään työvelvoitetta koska ei ole työsuhdettakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi