Modernit ihmiset ovat ymmärtäneet väärin sen kun Jeesus kutsuu itseään useita kertoja Jumalan pojaksi
Siihen aikaan kaikki juutalaiset sanoivat olevansa Jumalan poikia ja sitä titteliä käytettiin synonyyminä Israelin kansalle. Siinä että joku sanoi olevansa Jumalan poika ei 2000 vuotta sitten ollut mitään ihmeellistä. Jos Jeesus olisi huutanut että "Minä olen Jumalanpalvelus poikaa" niin vastaus olisi kuulunut että "niin me ollaan kaikki."
Kommentit (19)
Taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä". Millä tavalla itse sen paremmin kertoisit, jos olisit Jumala?!
Jeesuksen aikoihin myös taivas ja maa tarkoitti eri asiaa. Luultavasti tarkoittivat henki ja aine, koska ei siihen aikaan ollut tietoa maapallosta ja avaruudesta.
Minä olen Jeesus uudestisyntyneenä, mutta kukaan ei usko enää minuun
Eiköhän me kaikki olla Jumalan poikia ja tyttäriä. Jeesus vaan oivalsi sen paremmin kuin suurin osa hänen jälkeensä tulleista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ylösnoussut ja taivaassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut takaisin, senkin tonttu.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika
Ja nimenomaan Ainoa Poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut takaisin, senkin tonttu.
Silloin kun Jeesus tulee takaisin, kaikki näkevät. Niin kuin salama valaisee taivaan vai miten se meni.
Ei se ole modernit ihmiset vaan Nikean kirkolliskokous 300-luvulla joka äänesti ja päätti että Jeesus on Jumalan poika.
Miten voitte olla varmoja, miten hän itse koki sukupuolensa? Tuohon aikaan ei ollut niin vapaata, kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika
Ja nimenomaan Ainoa Poika.
Krhm.. itseasiassa sinulla on sisko, josta en ole koskaan kertonut sinulle, poikani.
T: Jumala
2000 tuhannen vuoden päästä ihmiset ihmettelee että miksikään joku Pekka kutsuu saw-men-lane:ksi ja ihmettelee eikö täällä Terra Feminarumisaa ole koskaan nähty miehiä.
Vauva foorumin asiantuntijat taas levittämässä harhaoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla varmoja, miten hän itse koki sukupuolensa? Tuohon aikaan ei ollut niin vapaata, kuin nyt.
Kristinuskossa ei sukupuolella pitäisi olla väliä sillä Paavalin mukaan "Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista, sillä niin kuin nainen on luotu miehestä, myös mies on syntynyt naisesta. Mutta kaikki on saanut alkunsa Jumalasta."
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika
Ei vaan Jumalan poika. Niin kuin moni muukin.
Tuo iso kirjain on myöhempien aikojen hömpötystä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen aikoihin myös taivas ja maa tarkoitti eri asiaa. Luultavasti tarkoittivat henki ja aine, koska ei siihen aikaan ollut tietoa maapallosta ja avaruudesta.
Joo, ei tiedetty esim. sitä, että maapallo on pallo. Luultiin tasaiseksi levyksi, jonka päällä astellaan. Hirvittää se, että näin uskovia ihmisiä on vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole modernit ihmiset vaan Nikean kirkolliskokous 300-luvulla joka äänesti ja päätti että Jeesus on Jumalan poika.
Samalla löivät lukkoon myös Jumalan kolmiyhteyden.
Vierailija kirjoitti:
No ei. Aikalaisten silminnäkijätodistuksiin perustuvissa evankeliumeissa kerrotaan selkeästi, että Jeesus on Jumalan poika. Ei tämä perustu mitenkään Nikean kirkolliskokoukseen.
Jeesus on Jumalan Poika