Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkovaateahdistus

Vierailija
11.09.2014 |

Huoh... Pakko päästä avautumaan. Kyllä noitten lasten pukeminen Suomessa vie aikaa ja rahaa! Pitää olla syksyksi haalaria, kumpparia, kurahousua, hanskaa, eri paksuisia pipoja, jne..., ja varustautua talveen ja ostaa talvihaalaria ja kauppatakkia, villahaalaria, kypärämyssyä ja hanskoja ja kunnon kengät jne jne jne. Tämä kaikki kertaa 2 (molemmille lapsille totta kai)! Ja sitten vielä pitää osata arvata lapsen kasvu. Tuleeko kasvupyrähdys, onko sopivasti kasvunvaraa mutta ei liikaa!!!

Itseppähän lapsia halusin, ja toki heidät hoidan, mutta silti... Kyllä vähän yllätti, mikä ulkovaateshow ! Ja tätähän jatkuu vuosikausia. Rahaa palaa totta kai. Ja ylläri ylläri, ne vaatteet taitaa ostaa äiti, mies ei näillä paljon päätään vaivaa.

Mites muut, meneekö koskaan hermo muksujen vaatetus/varustelurumbaan? 

Ugh, olen puhunut!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hermo, paitsi silloin kun edellisenä päivänä ostetut kurahousut on saatu ekalla käyttökerralla päiväkodissa rikki ja taas pitää illalla juosta kauppaan ostamaan uudet. 5-vuotiaan vaatteista on mennyt kiertoon vähintään 95%, kun ostaa laadukkaampaa ne kestävät vähintään parin lapsen käytössä. Jos haluaa edullisempia ostaa, osta alesta ja kirppikseltä.

Lapsilla on erikseen haalari ja takki-housusetti, mutta en osta mitään kallista "kauppatakkia", se on ihan turha. Tai no, onhan se monelle äidille se tärkein vaate, kun sitä saa esitellä aina julkisella paikalla liikkuessa, että onpa meidän Pirjo-Petterillä kallis merkkitakki eikä yhtään kulunut ja likainen. Mutta siihen esiintymiseen ei ole pakko mennä mukaan, jos ei kiinnosta.

Vierailija
22/33 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka syksy ja kevät.

Vierailija
24/33 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene, tykkään kaikista vaatejutuista. oma taktiikkani on ostaa etukäteen sitämukaan kun tulee vastaan, meidän lapset on 3, 7, 8 ja kasvaneet tasaisesti kokoaika. juhannuksena ostin vedenpitäviä toppahousuja 25ekpl, rukkasia ostin jo viimekeväänä ja pipot menee samat kun viimevuonnakin.

vielä puuttuu pari toppatakkia ja nuorimmalle haalarix2, jos käykin pissavahinko vaikka niin pitää olla varalle toinen ulkovaatekerta

prismasta saa kuriksia 12e hintaan, läpi vuoden

Vierailija
25/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:25"]

Mikä on kauppatakki?

meillä on pienillä lapsilla ulkovaatteena haalarit. Olen ostanut lisäksi molemmille takit ns. siistimpään käyttöön eli kyläilyyn ja kauppareissuille. Joissa ei mitään vedenpitoa tms tarvita. Helppo vaan heittää päälle ja lapsi autoon.
Ei, mä en vielä tämän selityksenkään jälkeen ymmärrä, mihin se kauppatakki tarvitaan.

Kokeilepa itse mennä toppahaalarissa kauppakeskukseen tai ostoksille. Ei varmasti tule kuuma!

En pysty ymmärtämään sellaisia aikuisia, jotka itse eivät menisi ulkoiluvaatteissa (varsinkaan toppahousuissa ja -takissa!) asioille, kauppakeskukseen tai ravintolaan, mutta olettavat kuitenkin lastensa tällaisissa tilanteissa kestävän samoissa vaatteissa, missä kestävät säässä kuin säässä leikkimisen. Samassa haalarissa -20 asteen ulkoilua ja +22 asteen kauppakeskuksessa hikoilua... Takki on huomattavasti haalaria helpompi riisua sisälle mennessä, eikä lapsiparan tarvitse kärsiä tukalaa oloa.

Vierailija
26/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella tule kylmä jaloille ja takapuolelle, jos on vaan takki, mutta ei "kauppahousuja"?

Vierailija
27/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsella tule kylmä jaloille ja takapuolelle, jos on vaan takki, mutta ei "kauppahousuja"?

Miten itse pukeudut kun lähdet talvipakkasella kauppaan? Toppahaalariin? Vaiko kenties esim farkkuihin ja takkiin?

Vierailija
28/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:25"]

Mikä on kauppatakki?

meillä on pienillä lapsilla ulkovaatteena haalarit. Olen ostanut lisäksi molemmille takit ns. siistimpään käyttöön eli kyläilyyn ja kauppareissuille. Joissa ei mitään vedenpitoa tms tarvita. Helppo vaan heittää päälle ja lapsi autoon.

Ei, mä en vielä tämän selityksenkään jälkeen ymmärrä, mihin se kauppatakki tarvitaan.

Kokeilepa itse mennä toppahaalarissa kauppakeskukseen tai ostoksille. Ei varmasti tule kuuma!

En pysty ymmärtämään sellaisia aikuisia, jotka itse eivät menisi ulkoiluvaatteissa (varsinkaan toppahousuissa ja -takissa!) asioille, kauppakeskukseen tai ravintolaan, mutta olettavat kuitenkin lastensa tällaisissa tilanteissa kestävän samoissa vaatteissa, missä kestävät säässä kuin säässä leikkimisen. Samassa haalarissa -20 asteen ulkoilua ja +22 asteen kauppakeskuksessa hikoilua... Takki on huomattavasti haalaria helpompi riisua sisälle mennessä, eikä lapsiparan tarvitse kärsiä tukalaa oloa.

Niin eihän niitä vaatteita voi mitenkään riisua esim. kauppakeskuksessa.

Vierailija
29/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä miehen osallistumisesta talvivaatteiden ostoon... Tarkoitatteko, että osallistuu rahallisesti vai osallistuu itse projektiin, eli tulee mukaan kauppaan..?

Sekä että. Tulee mukaan tai menee yksin. Tai tilaa netistä tai ostaa kirpparilta. Meillä molemmat vanhemmat osallistuvat kaikilla tavoilla lasten asioihin. Minusta olisi omituista jos lasten isä ei voisi hoitaa myös lastensa päivittäisiä vaateasioita.

Vierailija
30/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kouluikään mennessä helpottuu.

Vierailija
31/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aikamoinen riesa, kun on nopeasti kasvava ja aistiyliherkkä lapsi.  Pitäs löytää jotain mikä mahtuu, mihin on varaa ja mitä suostuu pitämään. Lisäks add, niin ne saattaa kadota. Jo tänä syksynä tullu kaks kertaa koulusta kotiin ilman takkia :D Nyt on 11 niin voi ostaa aikuisten vaatteita, helpottaa aika paljon.

Vierailija
32/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä kannattaa ostaa ennannkoonkin. Ja hyvästä alestamyös.

Jos ei mahdukaan niin saa kyllä sesonkina omanas apois esim tori.fi:ssä...

Vierailija
33/33 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin ostamaan kaiken käytettynä, vaatii toki vaivaa mutta säästää rahaa. Lapsi nyt 5v. Viime keväänä ostin välikausihaalarin käytettynä 15€, vk kengät reiman alesta 25€. Kuravaatteet käytettynä 5€ ja kumpparit 3€. Parit hanskat prisman alelaarista 3€/pari.

Talveksi ostin villahaalarin prismasta 35€, käytettyä ei löytynyt. Kuomat 8€, takki 5€. Villakauluri 2€. Toppahaalarin ostin uutena kun oli niin ihana kuosi, se maksoi kyllä 90€.

Vielä pitäisi ostaa toiset talvikengät (vikingit tai vastaavat) sekä talvihanskoja. Pipot ja huivit teen itse.