Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 48 ja muisti prakaa tosi pahasti

Vierailija
18.08.2021 |

Olen unohtanut lähes kaiken lapsuudestani, ja myös nuoruusaikainen epidosimuisti alkaa olla hataraa. En muista ihmisiä enkä tapahtumia. Tämän myötä tietysti myös tunnemerkitykset katoavat; en kaipaa tai kaihoa, koska en yksinkertaisesti muista kuin pieniä pätkiä sieltä täältä. Olen tästä suoraan sanottuna vähän kauhuissani. Muilla tällaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille, mieluiten suoraan asiantuntevalle yksityiselle.

Yksin kauhistelemalla mikään ei parane. Jos se ei ole muistisairaus, saat helpotuksen. Jos se on, saat lääkkeet ajoissa ja niistä on apua.

Vierailija
2/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan taas hyvin lapsuuden, mutta nuoruus enemmän hämärän peitossa. Aikuisvuodet vielä totaalisemmin jääneet unholaan. Tyyliin jotain toissavuotisesta juhannuksesta/uudestavuodesta sun muista ei mitään havaintoo. Eikä alkolla osuutta asiaan, vaan huononevalla muistilla.

N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Toisaalta se on helpottavaa, mutta pelkään tosi paljon myös sairastavani dementiaa tms.

Vierailija
4/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Vierailija
5/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet.

Joissa unohtaa koko menneisyytensä?

Vierailija
6/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsuudestakin asioita varsin hyvin. Aikuisuudelta jotkin viikonloput ovat osittain ikäänkuin usvan peittämiä. Eivät ihan tyhjää muttei myöskään niin tarkkaa. Tiedän kyllä syyt miksei aina niin tarkkoja muistikuvia.

M.50

Vierailija
7/8 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hoikka ja syönyt aina niukasti? Monet nuorena dementoituneet ovat hoikkia ns ikuisia laihduttajia.

Vierailija
8/8 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika kultaa muistot. 50v ja välillä hataraa on. En kaikkea ole unohtanut. Laitan oman "tunteettomuuden" iän piikkiin. Liekö vaihevuosiin liittyvää, en tiedä. En ole vielä lääkärille asiasta maininnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan