Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppulapsi tulee taas huomenna.

Vierailija
11.09.2014 |

tiedossa taas kaksi päivää nirinää ja narinaa, k ottassa jo nyt. lapsen lähi aiheuttanut taas kerran harmia että kohta inhoan koko lasta

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on niiiiiiiiiiiiiiiin kivoja että....!!! Ne antaa niiiiiiiiiiiin paljon että....kannattaa tehdä lapsia! Ja paljon!

Vierailija
2/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te huolitte epäkelvoiksi havaittuja miehiä? Sillä miehellä pitäisi olla oma koti jonne ottaa lapsensa, vai sinullako ne hoidatetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n kaltaisia valittajia. Itse hommaa itsensä tilanteeseen, jossa kumppanilla on lapsia ennestään, ja sitten on naama nutturalla. Jos et kestä perhemuotoasi (jonka olet ihan itse luonut), nosta kytkintä. Lapsi ei ole syypää siihen, että sinä olet aikaansaamaton luuska.

Vierailija
4/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lähivanhempi on aiheuttanut? Eihän se lapsen vika ole jos vanhempi on tollo?

t.Lähi-äitipuoli

Vierailija
5/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulle meillekkään ole helppoa hyppiä kodista toiseen. Koskaan kerkeä asettua jaloilleen, kun jo revitään toiseen suuntaan. Suoraansanottuna olen helvetin kyllästynyt olemaan yksi helvetin pelinappula vanhempien sodassa. Onneks enää vuosi kaks, kun pääsen muuttamaan omilleni, mutta sisarukset ovat vasta 8, 9 ja 11v. Voisin kaapata ne, ja muuttaa helvettiin täältä. Tulla sit takaisin, jos vanhemmat joskus oppivat arvostamaan meitä. t. 16v

Vierailija
6/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:01"]

Lapsi parka. Meidän viikonloppulapset tulivat jo tänään ja minusta oli ihana nähdä taas heitä ja nyt vasta on perhe koossa. Siltikin vaikka miehen ex on todellakin aiheuttanut harmia jo monta vuotta enkä kyseistä akkaa siedä yhtään. Se että lapsilla on paska äiti ja ärsyttää että sellainen on edes olemassa, ei ole lasten vika.

Yritän ajatella asian niin, että minä olen parempi ihminen kuin exä ja lasten hyvinvointi menee kaiken edelle. Olen lapsille hyvä aikuinen ja kasvatan mieheni kanssa meidän kaikkia lapsia yhteisymmärryksessä. Meillä on meidän säännöt ja niitä noudatetaan. Exän luona on eri säännöt ja toki tämä välillä hankaloittaa meidän elämää, mutta ei voi mitään. Lasten ei esimerkiksi tarvitse tehdä äidin luona yhtään mitään, ei edes läksyjä saatika siivota omia jälkiään. Sitten meillä nuristaan kun on tiukempaa. Silti lapset viihtyvät, koska teemme paljon myös kaikkea mukavaa lasten kanssa toisin kuin lasten äiti. 

Olisiko teillä miehen kanssa palaverin paikka tilanteesta ja esim. teidän kodin säännöistä? Homma ei tule toimimaan jos ette miehen kanssa vedä samaa köyttä.

[/quote]Valitettavasti en ymmärrä tätäkään, kirjoittajalla on jotakin ihmeen pätemisen tarvetta miehen kakaroiden kanssa, hän oikein hehkuttaa kuinka hyvä ja upea äitipuoli on, kuinka ihanaa on olla vieraiden lasten kanssa, kuinka mukavaa on keksiä kaikkea kivaa ja tehdä erilaisia juttuja TOISIN KUIN LASTEN ÄITI, se huono, huono miehen ex-vaimo... Voi tsiisus sentään miten vähän joillakin on sitä omaa elämää kun pitää miehen lasten kanssa päteä ja esittää niin ihanaa ja hyvää ihmistä. Mies on aika onneton tossu kun ei näe tällaisen läpi, mutta onpahan kirjoittaja löytänyt jonkun joka häntä arvostaa, edes sen yhden ihmisen. Eli olen aika samaa mieltä "lässyn lässyn" -kirjoittajan kanssa.

Vierailija
7/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka. Meidän viikonloppulapset tulivat jo tänään ja minusta oli ihana nähdä taas heitä ja nyt vasta on perhe koossa. Siltikin vaikka miehen ex on todellakin aiheuttanut harmia jo monta vuotta enkä kyseistä akkaa siedä yhtään. Se että lapsilla on paska äiti ja ärsyttää että sellainen on edes olemassa, ei ole lasten vika.

Yritän ajatella asian niin, että minä olen parempi ihminen kuin exä ja lasten hyvinvointi menee kaiken edelle. Olen lapsille hyvä aikuinen ja kasvatan mieheni kanssa meidän kaikkia lapsia yhteisymmärryksessä. Meillä on meidän säännöt ja niitä noudatetaan. Exän luona on eri säännöt ja toki tämä välillä hankaloittaa meidän elämää, mutta ei voi mitään. Lasten ei esimerkiksi tarvitse tehdä äidin luona yhtään mitään, ei edes läksyjä saatika siivota omia jälkiään. Sitten meillä nuristaan kun on tiukempaa. Silti lapset viihtyvät, koska teemme paljon myös kaikkea mukavaa lasten kanssa toisin kuin lasten äiti. 

Olisiko teillä miehen kanssa palaverin paikka tilanteesta ja esim. teidän kodin säännöistä? Homma ei tule toimimaan jos ette miehen kanssa vedä samaa köyttä.

[/quote]Olet sairas ihminen. Haluaisit, että lapsilla ei olisi äitiä? Tuotko tämän asian esille lasten läsnäollessakin? Haukutko lapsille joka käänteessä heidän äitiään paskaksi ihmiseksi, joka ärsyttää sinua jo sillä, että tämä akka on olemassa? Ja samaan hengenvetoon kerrot kuinka paljon parempi ihminen olet ja kuinka heidän hyvinvointinsa menee kaiken edelle? Sairasta.

Vierailija
8/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:37"]

tiedossa taas kaksi päivää nirinää ja narinaa, k ottassa jo nyt. lapsen lähi aiheuttanut taas kerran harmia että kohta inhoan koko lasta

[/quote]

Tämä on asia, josta tulisi mielestäni puhua enemmänkin. Ainakin omalta osaltani voin sanoa, että lähin käytös on vaikuttanut siihen, miten miehen ex-liiton lapsiin suhtaudun. Tiedän kyllä, että näin ei pitäisi olla, mutta ovathan ne lapset lähinkin lapsia myös silloin, kun tänne tulevat (vaikea siis ajatella vain miehen lapsina).

Ehkä eniten on vaikuttanut se, miten suhtautuu meidän yhteiseen lapseen. Meidän näkökulmasta lasten edulla tarkoitetaan muutakin, kuin vain niiden etälasten etua. Minä laitan hänen lapsilleen ruokaa, pesen pyykkiä ja siivoan jälkiä. Kasvatankin. Olisiko oikeasti ollut niin iso juttu ihan vaikka vaan ilmoittaa etukäteen, jos hänen lapsensa ovat tulossa etälään flunssaisina, kun tuo meidän yhteinen oli vähän pienempi? Vastaavia esimerkkejä on lukuisia. Pientä huomaavaisuutta voisi siis osoittaa myös tähän suuntaan ja arvostusta sitä työtä kohtaan, jota me äitipuolet (ilman mitää velvollisuutta!) teemme. 

Vierailija
9/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Miten joku voi peukuttaa tätä kirjoitusta? Luitteko edes sitä?

Vierailija
10/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:30"]

[/quote]

Tämä on asia, josta tulisi mielestäni puhua enemmänkin. Ainakin omalta osaltani voin sanoa, että lähin käytös on vaikuttanut siihen, miten miehen ex-liiton lapsiin suhtaudun. Tiedän kyllä, että näin ei pitäisi olla, mutta ovathan ne lapset lähinkin lapsia myös silloin, kun tänne tulevat (vaikea siis ajatella vain miehen lapsina).

Ehkä eniten on vaikuttanut se, miten suhtautuu meidän yhteiseen lapseen. Meidän näkökulmasta lasten edulla tarkoitetaan muutakin, kuin vain niiden etälasten etua. Minä laitan hänen lapsilleen ruokaa, pesen pyykkiä ja siivoan jälkiä. Kasvatankin. Olisiko oikeasti ollut niin iso juttu ihan vaikka vaan ilmoittaa etukäteen, jos hänen lapsensa ovat tulossa etälään flunssaisina, kun tuo meidän yhteinen oli vähän pienempi? Vastaavia esimerkkejä on lukuisia. Pientä huomaavaisuutta voisi siis osoittaa myös tähän suuntaan ja arvostusta sitä työtä kohtaan, jota me äitipuolet (ilman mitää velvollisuutta!) teemme. 

[/quote]

Mä en ihan tajunnut miksi jstain nuhasta pitäisi ilmoittaa etukäteen? Meinasitko eristää sen miehen lapsen vai omasi vai mitä tuolla ilmoituksella tekisi?

Vierailija
11/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sopimaton vanhemmaksi, myös viikonloppulapsen hoitajaksi, koska hän ei osaa erottaa lasta ja hänen lähi-vanhempaansa toisistaan. Ei lapsia inhota heidän vanhempiensa vuoksi! Se on kasvun paikka ap:lle, jos aikoo tuossa tilanteessa jatkaa yhteiselämää lapsen toisen vanhemman kanssa -ja ehdottomasti mahdollisimman vähän mitään yhteydenpitoa hankalan lähivanhemman kanssa, koska hänen ongelmansa eivät oikeasti kuulu ap:lle ollenkaan.

Vierailija
12/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:25"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:14"]Voi lässyn lässyn kolmonen, pitää olla köyhä elämä jos aivottoman pentutehtailun tuotokset tuovat iloa elämään. Teennäinen nainen, yrittää puolustella sitä että on iskenyt kätensä paskaan. Olen aina ajatellut että kun lapsille kuitenkin sattuu pahoja asioita juuri nämä kahden perheen turhakkeet olisivat sopivia syöttejä rattijuopoille, muuten suoltavat itsekin turhia penikoita värkeistään kotoa opitun mallin mukaisesti. Tsemppiä ap. [/quote] Onko sulla kaikki ihan kunnossa? [/quote] Mainiosti kiitos. Ei ole nurkissa miehen vahinkolaukauksia ja olen itsekin osannut käyttää aina ehkäisyä. Sinä taidat olla yhäri, olen pahoillani, kaikilla ei mene hyvin.

[/quote]

Miksi kirjoittaja olisi yh?:D Jos toivot joidenkin lasten jäävän rattijuoppojen alle, niin ei sulla todellakaan ole kaikki päässä ihan kohillaan. Ei vaikka provona kirjoititkin, silti sulla ei ole kaikki ihan kunnossa.

Vierailija
13/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kamala ihminen. Lähde kuviosta pois jos se ei miellytä.
Uskon kuitenkin että sinäkin voit muuttaa asennettasi lapsia kohtaan. Eivät he ole mitään vahinkolakauksia tai huolimatonta lisääntymistä ; vaan he ovat ihmisiä! Lapsia joista tulee joskus aikuisia. Ja sinä voit vaikuttaa heihin. Hyvästi tai pahasti. Toivon että muutut.

Vierailija
14/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:39"]

[/quote]

[/quote]

Mä en ihan tajunnut miksi jstain nuhasta pitäisi ilmoittaa etukäteen? Meinasitko eristää sen miehen lapsen vai omasi vai mitä tuolla ilmoituksella tekisi?

[/quote]

Kai se olisi minusta ollut vain kohteliasta. Ihan yhtälailla minä kavereilleni olisin ilmoittanut, jos olisin tullut nuhaisen lapsen kanssa kylään. Jos kyseessä olisi ollut paha nuha, olisin jopa saattanut siirtää tapaamista myöhemmäksi. Mutta tämän tyyppinen käytös ei liene kovin yleistä uusperheissä? Ja joo, tunnustan että istuttiin hetkittäin eristyksissä, kun tuo oli ihan pieni. Mielummin se, kuin räkäinen pikkuvauva.

Vierailija
15/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kai se olisi minusta ollut vain kohteliasta. Ihan yhtälailla minä kavereilleni olisin ilmoittanut, jos olisin tullut nuhaisen lapsen kanssa kylään. Jos kyseessä olisi ollut paha nuha, olisin jopa saattanut siirtää tapaamista myöhemmäksi. Mutta tämän tyyppinen käytös ei liene kovin yleistä uusperheissä? Ja joo, tunnustan että istuttiin hetkittäin eristyksissä, kun tuo oli ihan pieni. Mielummin se, kuin räkäinen pikkuvauva.

[/quote]

Ei kun tuo vain kuulosti niin oudolta mun korvaan. Mä olen asunut saman katon alla miehen lapsen kanssa kohta 16v ja ihan samat räkikset ja vatsataudit tässä on koko perhe sairastanut. Mä en varmaan huomaisi tuollaisesta ilmoittaa itsekään :)

Vierailija
16/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi surullista lukea tällaisia ja vielä kurjempaa ajatella miten monissa perheissä on tänäkin viikonloppuna niitä ei toivottuja exän lapsia jotka käyttäytyvät huonosti ja joita inhotaan. Ei voi olla vaikuttamatta lapsiin ja vaikutus ei ole hyvä. Miten aikuiset voivat olla niin älyttömiä että eivät ymmärrä tai piittaa mitä tekevät lapsille ja heidän tulevaisuudelleen. Jos on nyt ongelmia eikä niitä selvitellä niin suurempia tulevat olemaan myöhemmin. Ei toisten lapsia ole pakko rakastaa mutta kunnioittavasti tulisi kohdella. Liian raskas lapsuus liian monilla, eikä se todella ole noiden lasten syy. Jos on niin vaikeaa niin miksi heitä ottaa ollenkaan riesaksi. Ja miksi ylipäätään joku ottaa puolison jolla entisiä lapsia ristinään?

Vierailija
17/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan neuvon kokemuksella. Elämä on paljon parempaa ettekä todellakaan menetä mitään vaikka lapset ei käy teillä. Tapaamiset siltä osin stoppiin.

Vierailija
18/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai uusperhesuhteet voivat olla kiemuraisia ja rasittaviakin, mutta niitä voi auttaa oman asenteen muuttamisella. Se VIIKONLOPPUlapsi on lapsi, joka käyttäytyy kuin lapsi - ei siis oikein osaa ottaa aikuisten tarpeita huomioon, ja saattaa myös kärsiä perhesuhteidensa johdosta ja oireilla sen takia.

Sen sijaan, että vakaumuksellisesti dissaa lapsen kaikkia tekemisiä, voi kieltää itseään ärtymästä niistä. Jos lapsi rohmuaa herkkuja, niiden syömistä voi rajoittaa ihan sanomalla, eikä kiehua sisäisesti siitä, että se lapsi ei ymmärrä kursailla kohteliaasti. Jos lapsi nirisee ja narisee, voi yrittää kysellä, painaako lapsen mieltä joku. Lempeät, mutta lujat säännöt auttavat myös. Mitä isompi lapsi, sitä helpompi keskustella.

Viikonloppuaikuisen pitäisi osata olla aikuinen eikä mennä kaikkien omien tunteidensa vietäväksi. Ottamalla positiivisemman asenteen lasta kohtaan voi helpottaa viikonlopun kulkua. Vaikka ei aktiivisesti kiukuttelisikaan lapselle, kireän tunnelman huomaa kyllä.

Lasta ei suoraan voi saada toimimaan sillä tavalla kuin sinä haluat, mutta omaan käytökseesi voit vaikuttaa. Sillä voi jo tehdä ihmeitä. Toki voit myös jatkaa kyräilyä, mutta seurauksista kärsit itse. Jos sinulla on omia lapsia, voit miettiä, olisiko kiva, jos joku aikuinen suhtautuisi sinun lapseesi niin kuin sinä suhtaudut viikonloppulapseesi. Ja kyllä, sinunkin lapsesi voi olla ärsyttävä, etenkin sellaisen aikuisen mielestä, joka unohtaa olevansa aikuinen.

Tämä pätee myös kaikkiin "rakastan omia lapsiani, mutta inhoan toisten kakaroita" -tyyppeihin, sekä totta kai myös vakaumuksellisiin lapsettomiin kaikkien lasten inhoajiin. Paljastan, että itsekin olen kuulunut tuohon ensimmäiseen ryhmään, kunnes sitten huomasin, miten naurettavaa se on, ja päätin käyttäytyä niin kuin aikuinen. Voin kertoa, että on helpottanut, ja helpottaa varmasti myös sitä tilannetta, kun lapsilla alkaa käydä kavereita leikkimässä.

Vierailija
19/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen miehen lapsen välillä rasitteena. Ei kukaan varmaa toivo et toisella olis lapsia valmiina, Kylhän nää uusioperheet turhaa työtä tuo. Mutta elämää ei pääse pakoon. Miehen lapsi taas tykkää minusta kovasti. Mitä ihmettelen.

Vierailija
20/62 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 09:26"]

Koen miehen lapsen välillä rasitteena. Ei kukaan varmaa toivo et toisella olis lapsia valmiina, Kylhän nää uusioperheet turhaa työtä tuo. Mutta elämää ei pääse pakoon. Miehen lapsi taas tykkää minusta kovasti. Mitä ihmettelen.

[/quote]

Mikähän mussa on vikana, kun mä en ole kokenut miehen lasta rasitteena? Ja itselläni on maailman ihanin isäpuoli, oma isäni taas on oikea juoppolalli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi