Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?
Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (241)
Olisihan se hienoa, jos kuoleman jälkeinen elämä olisi totta, mutta valitettavasti mikään, mitä maailmassa on tapahtunut, ei viittaa siihen että kristinuskon mukaista Jumalaa olisi olemassa.
t. M-45
En usko. Kasvatustieteen maisteri, N25.
Uskon. Todellakin. Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
Uskon. Tosin en usko mihinkään yliluonnolliseen, vaan pidän Jumalaa mielikuvana, jossa yhdistyvät minulle tärkeät elämän perusarvot.
Olen yli-ihminen, enkä usko jumalan olemassaoloon.
Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, kaikkivaltiaasen Isään, Poikaan, joka tulee tuomitsemaan ja Pyhään Henkeen. Uskon Pyhään seurakuntaan, pyhäin yhteyteen, syntien anteeksi antamiseen, ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään.
M40
Uskon lähteeseen. Lähde on mulle kotini, minun sieluni luoja, jonka yhteyteen palaan kun olen valmis. N28
Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. N35
En todellakaan usko. Mutta töissä on uskovainen kaveri ja hänen kanssaan ollaan juteltu ummet ja lammet uskonasioistakin. Se on hänen valintansa ja jos se tekee elämän helpommaksi elää, niin mikä ettei. Ihan mukava keskustella hyvässä hengessä asioista kummankin näkökantilta.
Raamattuhan on historiankirja :D
Jos joku väittää, että Raamattu on satukirja, tämä henkilö ei kyllä ole perehtynyt kyseiseen kirjaan. :)
En tietenkään usko.
Ja Raamattu nyt ei ole historiankirjaa nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:54"]En tietenkään usko.
Ja Raamattu nyt ei ole historiankirjaa nähnytkään.
[/quote]
Etkä kyllä oo sinäkään :D
Uskon silloin, kun menee huonosti Se helpottaa. n27
Uskon Jumalaan ja Jumalan Poikaan Jeesukseen. Raamattu on Jumalan sanaa ei ihmisten keksimää tai historiaa, vaan tänä päivänä elävää ja voimallista. Se mitä Jumala on sanassaan luvannut on totta ja voit täysin luottaa siihen. Myös kaikki tulee tapahtumaan, niinkuin on Raamattuun kirjoitettu. N28
Minun halun uskoa ja etsiä totuutta pilasivat vuosikymmeniksi omat idioottimaiset lestadiolaiset sukulaiseni. Vieläkin etsin, mutta epäilyttää, että voiko oma jumalani olla sama kuin noiden ilkeiden ja pelottavan yksinkertaistan ihmisten jumala? Jos on, niin sitten en voi uskoa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:24"]
Minun halun uskoa ja etsiä totuutta pilasivat vuosikymmeniksi omat idioottimaiset lestadiolaiset sukulaiseni. Vieläkin etsin, mutta epäilyttää, että voiko oma jumalani olla sama kuin noiden ilkeiden ja pelottavan yksinkertaistan ihmisten jumala? Jos on, niin sitten en voi uskoa.
[/quote]
Voi, mutta ikävä kyllä Jumalankin seuraajissa on mätiä munia, joiden ei toivoisi edes elävän.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:43"]Uskon, mutta on mulla ollut välillä epäuskon hetkiäkin, ja saattaa tulla jatkossakin. Tämä arkinen elämä hieman loitontaa ajatukset hengellisyydestä, sitä vaan elää ja yrittää selviytyä kunnialla lasten, työn, avioliiton ja kodin pyörityksestä... Kuitenkin sisimmässä on varmuus siitä, että Taivaan isä pitää huolen, eikä mun ole pakko aina jaksaa, eikä olla täydellinen. joskus väsyneenä vain huokaan; Kiitos Jeesus tästä päivästä ja siitä että saan nyt levätä.
[/quote]
Kuin mun kynästä! Uskon siis minäkin. Nainen, ikää 37 v.