Rehellinen vastaus: uskotko ihan oikeasti Jumalaan?
Uskotko Jumalaan? Rehellisiä vastaauksia kehiin. Kerrotko myös ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:17"]Pakko. Maailmassa ei ole mitään järkeä, joten on pakko olla Jumala. Olen viisikymppinen tyttö. [/quote] Perustele.
[/quote]
Miksei ateisteja pyydetä perustelemaan, mutta uskovat kyllä?
[/quote]
Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen.
Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"]
Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.
Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois.
[/quote]
Miksi sen ateistin pitäisi päästä sellaiseen paikkaan, jonka olemassa oloon se edes ei usko eikä ole oikein kiinnostustakaan?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin.
[/quote]
Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :)
[/quote]
Kaikki ihmiset yhtä arvokkaita - Hitler yhtä arvokas kuin Einstein???
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:17"]Pakko. Maailmassa ei ole mitään järkeä, joten on pakko olla Jumala. Olen viisikymppinen tyttö. [/quote] Perustele. [/quote] Miksei ateisteja pyydetä perustelemaan, mutta uskovat kyllä? [/quote] Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen. Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa.
[/quote]
Olen agnostikko, joten en sano että Jumalan on pakko olla olemassa. Mutta en voi kieltää, koska tiedämme niin hyvin vähän maailmankaikkeudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:04"]Siis ihan oikeasti oletteko te aikuiset ihmiset tosissanne? Miten ihmeessä se on teiltä pois jos joku on uskossa? Peukuttakaa alas vain kaikki uskovaiset, naurettavan lapsellista!! Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta että teistä Jumala on verrattavissa peter paniin ja raamattu satukirja, te saatte uskoa niin jos tahdotte, mutta mikä hiton oikeus teillä on arvostella muita? [/quote] Eipä se aina arvostelua ole, jos ihan rehellisesti ei kykene ymmärtämään, miten aikuinen ihminen VOI uskoa yliluonnollisiin olentoihin. [/quote] Minä uskon yliluonnollisiin olentoihin, koska on niin paljon asioita joita me ihmiset emme tiedä. En jotenkin vain usko että tietäisimme kaiken ja voisimme tuosta vain teilata, ettei esim. jumalaa ole. Mutta jokainen tavallaan, en arvostele niitä jotka eivät usko. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä, olivat he sitten ateisteja, uskovia tai mitä vain :) [/quote] Paitsi että uskovaista ei voi ottaa tosissaan. Minun silmissäni Jumalaan uskova ihminen on psyykkisesti sairas, hyvin häiriintynyt ja hänellä on vakavia ongelmia todellisuudentajunsa kanssa.
[/quote]
Samalla tavalla ateistit jotka hehkuttavat "totuutta" ovat varmasti psyykkisesti sairaita. TAi ihan sama onko ateisti vai uskova vai mikä lie, niin jos on sellainen MINÄMINÄMINÄ KYLLÄ MINÄ TIEDÄN TOTUUDEN asenne niin on mielestäni jotain häikkää
[/quote]
En ole väittänyt tietäväni totuutta. Mikään ei vain tue teoriaa siitä, että jokin jumala olisi olemassa.
Uskon. N36
Rukoileminen oikeasti auttaa.
Kyllä uskon. Epäilen joskus, mutta uskon. Olen aina uskonut.
Kyllä uskon, olen 30v nainen.
Kun kolmatta lasta odotin, kiitin jokaisen kontrollin jälkeen Jumalaa siitä että lapsi oli elossa, ja siitä kun saimme terveen pienen tytön.
Ei varmasti kukaan läheinenkään musta uskois että uskon.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:37"]Uskon. N36
Rukoileminen oikeasti auttaa.
[/quote]
Miten? Konkretiaa.
nainen 29: en usko, mutta haluaisin et olisi olemassa. ilostuisin monesta syystä, jos jumala joskus löydetään.
Uskon. N24
Jeesus Kristus on Herrani, Vapahtajani.
Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja Hänen tahtonsa on että kaikki ottavat vastaan pelastuksen Jeesuksessa. Meille on kuitenkin annettu vapaa tahto ja saamme itse tehdä valintamme.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:32"]
Hassua ajatella, että jopa tappaja saa syntinsä anteeksi, jos uskoo ja katuu, mutta ateisti joutuu ikuiseen kadotukseen vaikka tekisi hyvää koko maailmalle, ja vain koska ei usko. En ole oikein ikinä ymmärtänyt uskovaisten ajatuksenjuoksua.
Ei siinä, jokainen toki saa uskoa vaikka naapurin mummon kultakalaan, ei se ole multa pois.
[/quote]
Miksi sen ateistin pitäisi päästä sellaiseen paikkaan, jonka olemassa oloon se edes ei usko eikä ole oikein kiinnostustakaan?
[/quote]
Pointti tässä oli se, että voit tehdä hirvittävän pahoja asioita elämäsi aikana, mutta kun vähän kadut ja rukoilet, on taivaspaikka taattu. Eikös Iskän pitäisi rakastaa kaikkia, myös niitä ateisteja? Vai mitenkä se lässytys meni?
Tämä on yksi niistä syistä miksi en voi uskoa Jumalaan.
Kaikki ihmiset yhtä arvokkaita - Hitler yhtä arvokas kuin Einstein???
[/quote]
On ne yhtä arvokkaita, mutta Hitler seisoi Saatanan puolella. Einsteinista en tiedä.
Olen todella hämmästynyt ketjusta. Olen ollut aina ateisti ja luulin ihan tosissani, että uskovaisia on vain todella, todella vähän. En ole koskaan ennen tajunnut, kuinka paljon höyrähtäneitä Suomessa on. Aivan uskomatonta ja todella pelottavaa. Huh.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:17"]Pakko. Maailmassa ei ole mitään järkeä, joten on pakko olla Jumala. Olen viisikymppinen tyttö. [/quote] Perustele. [/quote] Miksei ateisteja pyydetä perustelemaan, mutta uskovat kyllä? [/quote] Ateistina perustelen: Jumalan olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta. Ilman todisteita ei ole mitään syytä olettaa, että jokin asia on olemassa. Päätelmä siis on, että Jumalan on pakko olla mielikuvitusolento, sillä todisteiden puute osoittaa sen. Perustele nyt vuorostasi sinä, miksi Jumalan on pakko olla olemassa.
[/quote]
Olen agnostikko, joten en sano että Jumalan on pakko olla olemassa. Mutta en voi kieltää, koska tiedämme niin hyvin vähän maailmankaikkeudesta.
[/quote]
Olemassaolo on vain havaituksi tulemista - mitään sellaista mitä ei ole havaittu, ei ole olemassa; muutoin voisimme silmät kiiluen väittää Peter Panien tms. olevan todellisia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:41"]
Olen todella hämmästynyt ketjusta. Olen ollut aina ateisti ja luulin ihan tosissani, että uskovaisia on vain todella, todella vähän. En ole koskaan ennen tajunnut, kuinka paljon höyrähtäneitä Suomessa on. Aivan uskomatonta ja todella pelottavaa. Huh.
[/quote]
No, onneksi sinä olet fiksu ja täydellinen arvon ateisti
Olen ollut tähän asti ateisti, mutta itseasiassa taisin tulla uskoon viime aamuyönä. Pari päivää aiemmin rukoilin, kun olin kertakaikkiaan niin pohjalla, etten keksinyt muuta. Aamuyöstä näin todella intensiivistä maailmanloppu-unta, joka oli samalla kuitenkin toiveikas, viestitti tyyliin "kaikki järjestyy". Unessa toistui luku 99 ja 999. Siitä unesta herättyäni mulla oli jotain ihme näköhäiriöitä, vähän kuin aurallisessa migreenissä. Jostain kumman syystä sain päähäni googlettaa mitä 99 ja 999 symbolisoi:
"If one is to believe that 666 is the number of the Beast then it's opposite the number 999 could represent the number of God."
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
Olemassaolo on vain havaituksi tulemista - mitään sellaista mitä ei ole havaittu, ei ole olemassa; muutoin voisimme silmät kiiluen väittää Peter Panien tms. olevan todellisia.
[/quote]
Siksi en sanokaan että Jumala olisi olemassa, mutta en voi tietääkään etteikö sitä jossain tuolla olisi. Ja jos Jumala onkin, onko se pilven reunalla istuva partaveikko vai vain vaikka jokin energialataus joka lentelee avaruudessa.
Toki. Nainen 34v