Ei jättivankkurirattaita Helsinkiin, kiitos!
Toki kukin saa ostaa, millaiset rattaat haluaa, mutta kerronpa oman ja varmaan monen muunkin mielipiteen tästä aiheesta. Miksi hankitte jotkut jättimäiset ja käsittämättömän leveät Emmaljungat, jos käytätte julkisia? Ihan oikeasti, jos odotan bussia ja näen, että edelläni jonottaa pari tälläistä tilanviejää, niin kyllä harmittaa turhan takia odottaa seuraavaa bussia. Normaalinkokoisia rattaita olisi mahtunut kyytiin kolmet, mutta tilanviejä-äitien takia vain kahdet ja taas odotetaan. Miksi haluatte antaa itsestänne negatiivisen kuvan? Jokainen muut huomioonottava helsinkiläisäiti hankkii kapeat ja sujuvat rattaat ja antaa tilaa muillekin. Mielikuva näistä tilanviejä-äideistä on tosi negatiivinen ja osoittaa käyttäjän joko maalaiseksi, ymmärtämättömäksi tai turhantärkeäksi ja itsekkääksi.
Kommentit (26)
Eikös ohje ole joka tapauksessa se, että vain kahdet vaunut/rattaat kerrallaan bussin kyytiin, siihen keskiosaan? Eihän sinne saisi kolmea edes tunkea, paitsi omalla vastuulla sitten jos jotain sattuu? Ei ole enää kuljettajan vastuulla. Tällaista luin muutama vuosi sitten, kun asia oli itselleni ajankohtainen...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:05"]
Liinassa/repussa lasta bussissa kuljettavia en ymmärrä, pienessäkin äkkijarrutuksessa lapsi on välittömässä hengenvaarassa.
[/quote]
Yrittäkää nyt **tanan idiootit päättää, mikä on oikea tapa. Toisessa keskustelussa nimenomaan suosittelitte liinan tai repun käyttöä julkisissa vaunujen sijasta, ettei ärsyttäisi niin paljon muita matkustajia.
Eli tämä on asia, jossa ei voi voittaa? Valitsit niin tai näin, niin aina se av-mammaa ärsyttää? Pitäkää tunkkinne. Minä jyrään teidän varpaillenne bussissa ihan kiusallanikin. Häh häh hää.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:17"]
Meillä on matkarattaat just julkisia varten, ne saa vielä nopeasti kasaan jos näyttää siltä ettei mahu bussin kyytiin muuten!
[/quote]
... ja tällaisiinkö voi laittaa jo vastasyntyneen tai alle puolivuotiaan vauvan, joka ei osaa vielä istua ja jonka selkä menee lysyyn, jos laittaa muuten kuin makuuasentoon? Niinkö teit? Ihmetyttää moinen, mutta kai se on tärkeämpää että muita ei ärsytä, kuin mitä sen vauva selälle kuuluu... Minä minä minä ja minä, ja mitä ne muut mahtaa ajatella jos MINÄ teen sitä tai tätä...
Eikös matkarattaat ole yleensä aika pystyjä? Meillä on ainakin kahdet sellaiset, joiden selkänojaa ei saa kovin alas, vaan kyllä niissä enemmän tai vähemmän istutaan koko ajan. Ei taitaisi onnistua pieneltä vauvalta vaikka tunnin ajan, mikä on meillä minimiaika mikä menee pakollisiin ruokakauppa-asioihin matkoineen.
Ohis, mutta pienistä vaunuista on sekin etu, että itse mahtuu niiden kanssa ns. pienempäänkin koloon mukaan.
Esim:
Julkisissa kulkuvälineissä jos tilaa on vähän pienet vaunut/rattaa mahtuvat, isojen kanssa joutuisi odottamaan pysäkillä seuraavaa bussia.
Lisäksi tuttuja saattaa asua kerrostaloissa joissa on pikkuruiset hissit, pienten vaunujen kanssa mahtuu, isojen ei.
Samoin ylipäätään kun kulkee kaupungilla ja edessä kulkee ahtaalla jalkakäytävällä esim. vanhus hitaasti rollaattorin kanssa, pienillä vaunulle menee helpost ohi, isojen vaunujen kanssa ei pääse.
Myös pienissä "ahtaissa" kaupoissa/kirppareilla ym. pienten vaunujen kanssa pääsee kulkemaan hyvin, isojen kanssa jäisi "jumiin"/pitäisi jättää vaunut ulos.
Meillä on matkarattaat just julkisia varten, ne saa vielä nopeasti kasaan jos näyttää siltä ettei mahu bussin kyytiin muuten!
No me asutaan täällä maalla eli kehä3 tuntumassa. Joskus harvoin lähdetään julkisilla stadiin, sorry vaan, en aio investoida erikseen johonkin stadirattaisiin. Matkikset meillä on, mutta niissä on esim. Sen verran paha nukkua, että niillä ei lähdetä seikkailemaan kuin kauppakeskuksiin, joihin pääsee kivasti autolla. Stadiin ei pääse, ja pysäköintikin maksaa maltaita.
Minunkaan mielestäni isot vaunut (mm. Emmaljungat) eivät kuulu kaupunkiin tai julkisiin kulkuneuvoihin. Pieniä matkarattaita myydään varsin edulliseen hintaan. Eniten nämä usein kuraiset ja haisevat täynnä kasseja ja hiekkaleluja ovat Emmaljungat ärsyttävät kahviloissa ja ravintoloissa, vievät ruokahalun ja estävät liikkumisen. Ja kyllä, itselläni on kaksi alle 3 v lasta....
Mene autolla, niin sun ei tarvii jonottaa.
Kun vauva oli pieni, meillä oli isot vaunut. En ajatellut, että muut välittää meidän vaunuista kuin ei itsekään välitetty. Puoleksi vuodeksi oli tarkoitus saada vaan jotkut kärryt, mihin vauva laitetaan ja ne sattui olemaan isot. Ei olis voinu vähempää kiinnostaa joku vaunuhifistely. Vaunut kulki eteenpäin ja vauva sopi kyytiin. Riitti meille.
Kyllä bussiin saa mennä useammatkin rattaat, kunhan _kaikki mahtuvat niille tarkoitettuun tilaan_ bussin keskiosaan. Liinassa/repussa lasta bussissa kuljettavia en ymmärrä, pienessäkin äkkijarrutuksessa lapsi on välittömässä hengenvaarassa.
Sain esikoiseni kuukausi sitten ja asun Helsingissä. Ostin raskauden loppuvaiheessa emmaljungan city cross rattaat ja quadrolift kantokopan. Heti bussilla kärrättyäni vaunut kotiin katsoin että olivat aika isot, vaikka mainostetaan juuri sopiviksi rattaiksi kaupunkiin. Että pyydän anteeksi jos vie tilaa. En tiennyt sitä niitä ostaessani. Niinpä tuskin kukaan ilkeyttään bussiin änkee isoja vaunuja.
Hei Ap löysennä vähän pipoasi.Suomessa ei ole oikeita kaupunkeja eikä ketään kiinnosta kenenkään toisen mielipide vaunuistaan.Asun lähiössä ja leveillä vankkureilla on just hyvä jyrätä, kuvitteletko ihan tosissasi että vaunutkin hankitaan muiden mieltymysten perusteella?Eiköhän jokainen hanki vaunut jotka arvelee parhaimmiksi omaan käyttöönsä.Pahoita vaan mielesu kun jyrään vankkureillani sun ohi dösään :)
Mä oon tätä miettiny. Me saadaan loppuvuodesta kaksoset. Ekat lapset, eikä oikein kenelläkään tutullakaan oo lapsia. Tätä vaunu asiaa oon siis miettiny, kun kuitenkin, jos sattuu tulemaan luminen talvi, pitäis varmaan olla kunnon renkaat. Ja vauvoilla kunnon suoja siellä vaunuissa. Julkisilla joudutaan kuitenkin kulkemaan, kuka hullu sitä autoa kantakaupungissa käyttää. Mitkä ois sellaset hyvät, ketterät, pienikokoiset, mutta tukevat ja kunnon kopalla varustetut kaksosten vaunut? Kertokaa!!
Meilläpä onkin tuplarattaat, mietipä sitä!
Jotenkin niin kaupunkilaismaista tollaset jättivankkurit.
Mulla on ne isot jättimäiset emmaljungat. Ja juurikin siksi, ettei tarvitse odottaa bussipysäkillä omaa vuoroaan. Kävelen siis vauvan ja koiran kanssa kaikki alle 10 km matkat ympäri vuoden sekä jalkakäytävillä että metsässä. Tämän vuoksi vaunujen tulee olla tukevst, ja talvea varten hyvät leveät renkaat jotta pysytyy sohjossa rämpimään
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:25"]Mä oon tätä miettiny. Me saadaan loppuvuodesta kaksoset. Ekat lapset, eikä oikein kenelläkään tutullakaan oo lapsia. Tätä vaunu asiaa oon siis miettiny, kun kuitenkin, jos sattuu tulemaan luminen talvi, pitäis varmaan olla kunnon renkaat. Ja vauvoilla kunnon suoja siellä vaunuissa. Julkisilla joudutaan kuitenkin kulkemaan, kuka hullu sitä autoa kantakaupungissa käyttää. Mitkä ois sellaset hyvät, ketterät, pienikokoiset, mutta tukevat ja kunnon kopalla varustetut kaksosten vaunut? Kertokaa!!
[/quote]
Bugaboon Donkeyt!! :) saa näppärästi myös yhden lapsen vaunuiksi, jos joskus on vaan toisen kanssa liikkeellä.
bussi ei kyllä saa ottaa kun kahdet vaunut, vaikka olisi kuinka kapeat. jotkut kuskit kasovat tätä sormien läpi, mutta monesti on kuski huutanut ne kolmanne vaunut ulos.
Emmaljungat menevät ihan vaivatta julkisiin. Ihan samalla tavalla pyötätuoli ja tuplat vievät tilaa.
Isot vaununrötisköt ovat vähän niinkuin kurahaalarit, käytännöllisiä, mutta eivät silti oikein sovi ydinkeskustan siisteihin pikkuliikkeisiin ja kahviloihin. Kyllä niillä on tosi kiva lähiöiden raiteilla ja maalla seilata mutta hieman tilannetajua kiitos!