Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä suu kipeäksi kun puhutte vieraita kieliä?

Vierailija
11.09.2014 |

Minulla tulee siis... No looginen selitys on varmaan se, että kieltä ja huulia joutuu liikuttamaan eri tavalla kuin on tottunut. Mutta mietin vaan että onko tämä ongelma yleinenkin ja jos tällaisesta kärsii niin kuinkahan nopeasti tottuu puhumaan vierasta kieltä niin ettei enää suun lihakset väsyisi ? :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oui,oui, kieli on jo rakkuloilla.

Vierailija
2/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, saman oon huomannut :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla henkilökohtaisesti venäjää tai saksaa puhuessa ei, englantia puhuessa monesti kyllä. Johtunee tottumuksesta: puhun englantia paljon harvemmin kuin venäjää tai saksaa. Ja siis nimenomaan pidempiä keskusteluita tai esityksiä, muutama sana ei tunnu missään.

Vierailija
4/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan ärrä on kyllä kieltämättä fyysisestikin raskaampi suoritus. Onneksi ei ole ollut tarvetta puhua ranskaa muutamaa tuntia yhtäjaksoisesti...

Vierailija
5/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä huomannut, vaikka asuin puoli vuotta Saksassa, enkä sinä aikana puhunut suomea juuri ollenkaan. Jännä, en oo ikinä tullut edes ajatelleeksi tuollaista mahdollisuutta, mutta ihan loogiselta kuulostaa! 

Vierailija
6/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo suu väsyy eri lihasten käytöstä. Suomen kielessä tarvitaan aika laiskasti lihaksia. Totta kai siihen tottuu, jos paljon puhuu.

Vierailija
7/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee pää kipeäksi kun pitää puhua ruotsia tai englaintia ;) Niin harvoin joutuu puhumaan vieraita kieliä että varmaan aivot ylirasittuu...

Vierailija
8/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on fyysisesti raskasta puhua suomea! Englanti ja ranska onnistuvat paljon helpommin. En ole muuta selitystä keksinyt kuin että kasvojeni/huulteni rakenne on jotenkin suomen puhumiseen sopimaton. Olen siis ihan kantasuomalainen ja vieraat kielet opiskellut normaalisti koulussa.

Vierailija
9/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee. Ja suu väsyy. Puhun englantia aina pari ekaa päivää itsestään, sen jälkeen alkaa lihakset rasittua. Ja olen asunut englannin kielisessä maassa useita vuosia aiemmin, eli kieli on kyllö hallussa.

Vierailija
10/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun sujuvasti kolmea eri kieltä, en ole ikinä törmännyt tähän ongelmaan. Tuntuu vähän tekaistulta ongelmalta että saa epäsuorasti kehuttua itseään ja itselle erityisen olon. Vähän noloa ...

Vierailija
11/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee / tuli. Puhun työkseni englantia kaiket päivät, ja alkuun oli kurkku aina kipeänä ja muutenkin suu hellä päivän päätteeksi. Nyt olen jo tottunut (englanninkielistä duunia takana jo neljä vuotta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän