Gallup: uskotteko jumalaan? Yläpeukku = kyllä, alapeukku = en
:) ei riitelyä pliis, haluaisin vain kysästä kuinka moni palstalaisista on uskovaisia
Kommentit (39)
Joensuu, 32, uskonnoton.
Hyvä av-palsta, lähes puolet enempi ateisteja toistaiseksi peukuttaneista. Ehkä tälläkin maalla on vielä toivoa, että erotetaan kirkko valtiosta ja lakataan uskomasta kuvitelmiin, vaikka se kuinka turvallisuuden tunnetta jollekulle toisikin.
Minä näen että uskonto on henkistä väkivaltaa perheessä lapselle. Toki maltillisiakin uskovia on, ja heille suon ilomielen omat uskomuksensa.
Aloitukseen pitäisi varmaan lisätä mihin jumalaan uskoo? Vai kenties henkiin, enkeleihin, buddhaan, vanhoihin suomalaisiin jumaliin. Jumalia ja uskomuksia on monia. Aika asenteellinen aloitus olettaa että on vain yksi johon uskotaan.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:06"]
Joensuu, 32, uskonnoton.
Hyvä av-palsta, lähes puolet enempi ateisteja toistaiseksi peukuttaneista. Ehkä tälläkin maalla on vielä toivoa, että erotetaan kirkko valtiosta ja lakataan uskomasta kuvitelmiin, vaikka se kuinka turvallisuuden tunnetta jollekulle toisikin.
Minä näen että uskonto on henkistä väkivaltaa perheessä lapselle. Toki maltillisiakin uskovia on, ja heille suon ilomielen omat uskomuksensa.
[/quote]
Kannattaa ehkä tutustua muihinkin kristittyihin kuin vain lestoihin, jos on sitä mieltä että uskonto on henkistä väkivaltaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:08"]Aloitukseen pitäisi varmaan lisätä mihin jumalaan uskoo? Vai kenties henkiin, enkeleihin, buddhaan, vanhoihin suomalaisiin jumaliin. Jumalia ja uskomuksia on monia. Aika asenteellinen aloitus olettaa että on vain yksi johon uskotaan.
[/quote]
85 hlöä on tähän mennessä tietänyt.
Kuka uskoo vielä vuonna 2014 mielikuvitusolentoon nimeltä jumala? Pitää vipata päässä pahemman kerran. Ei tarvitse avautua, en kunnioita typeriä ihmisiä ja heidän palvomaa "jumalaa". Eikä varsinkaan kiinnosta kenenkään uskovan mielipiteet, niillä nyt todistetusti heittää päässä muutenkin kun pitää lohtua hakea taivaasta ja jumalasta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:11"]Kuka uskoo vielä vuonna 2014 mielikuvitusolentoon nimeltä jumala? Pitää vipata päässä pahemman kerran. Ei tarvitse avautua, en kunnioita typeriä ihmisiä ja heidän palvomaa "jumalaa". Eikä varsinkaan kiinnosta kenenkään uskovan mielipiteet, niillä nyt todistetusti heittää päässä muutenkin kun pitää lohtua hakea taivaasta ja jumalasta.
[/quote]
No haluatko vastauksen vai et?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:11"]
Kuka uskoo vielä vuonna 2014 mielikuvitusolentoon nimeltä jumala? Pitää vipata päässä pahemman kerran. Ei tarvitse avautua, en kunnioita typeriä ihmisiä ja heidän palvomaa "jumalaa". Eikä varsinkaan kiinnosta kenenkään uskovan mielipiteet, niillä nyt todistetusti heittää päässä muutenkin kun pitää lohtua hakea taivaasta ja jumalasta.
[/quote]
Se saattaa olla että loppujen lopuksi sä oot yhtä vieraantunut todellisuudesta kuin luulet uskovaisten nyt olevan. Ei siis kannata pilkata hulluiksi, kun se voitki olla sinä joka ei ole reaaliteeteissä. Kuoleman jälkeen saat sitten tietää
Uskon,vaikka Jumala järjesti minulle ikävän pilan hiljattain: lapseni ylioppilaspäivänä äitini sai syöpädiagnoosin. En arvostanut tätä huumoripläjäystä.
Eheh, nyt on joku linkannut uskis-palstalle kun alkoi yläpeukut kiriä.
Helsinki 35v ja ateisti, luonnollisesti.
Olen yrittänyt todella kovasti uskoa, hyvinkin kauan. En vain pysty siihen. Tahtoisin uskoa, ja vähän kadehdinkin niitä jotka siihen pystyvät. Uskonto tuntuu antavan ihmisille todella paljon mahtavaa sisältöä elämään.
n39, helsinki
Joku päivä kaikki tulevat huomaamaan/näkemään että Jumala on ollut koko ajan keskellämme. Halusimme tai emme. Maailman meno on koko ajan menossa hurjempaan suuntaan, kaikenlaisia kauheuksia tapahtuu ympärilämme. Itse kuitenkin luotan että Jumala pitää minustakin huolta.
Oulu, 32, uskovainen (vanhemmat on ateisteja)