Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mun pitikin olla tyhmä.

Vierailija
11.09.2014 |

Meillä ei sitten syödä loppuviikkoon. Lapsi halusi käydä kioskilla ostamassa jätskin. Meni vanhempien kavereidensa kanssa. Mulla ei ollut pikkurahaa kotona joten annoin 20e ja moneen kertaan painotin, että loput on tuotava takaisin koska ne on äitin viimeiset rahat. Lapsi lupasi tuoda mutta hyvin nopeasti tämä lupaus unohtui. Kioskille tuli joku puolituttu tyttö jolla ei ollut rahaa jätskiin joten tyttö antoi kaikki loput rahat tälle tytölle. Joka sentin. Kyllä mä nyt manaan itteäni tästä koko nälkäisen viikonlopun. Palkka tulee vasta maanantaina. Tyhmä, tyhmä, tyhmä minä! :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikänen lapsi kyseessä.

Vierailija
2/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen kun itse n. 6-vuotiaana varastin äidiltäni viimeiset 50 markkaa, joilla olisi pitänyt ostaa ruokaa... Omatunto soimaa vieläkin, vaikken silloin ymmärtänyt että raha voi oikeasti loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys tuohon tyttöön ja perheeseen, pyydät rahat takaisin. Itse otin yhteyttä kun kuulin että lapselleni oli ostettu iso kallis karkkipussi, asia oli ok vanhemmille ( eivät tietoisia)mutta tyytyväisiä että olin yhteydessä. Lapsille kuitenkin opetettu mitä voi ottaa vastaan ja keneltä.

Vierailija
4/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä nyt jotain kuivaruokaa on kaapissa, edes puurohiutaleita, makaronia ja jauhoja. Syökää köyhästi koko viikonloppu ja painotat tytölle että syödään näin koska rahat loppui. Ei varmasti toisen kerran anna rahojaan puolitutulle, koska uskoo että ne voi tosiaan oikeasti loppua. Hyvä opetus, eikä parin päivän kehnompi syöminen mihinkään vaikuta.

Vierailija
5/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 20 euroa rahaa ja annat jätskiin siitä? Eikö lapselle voi sanoa ei, jos on noin tiukoilla? Muutenkin voisit laskea, mihin raha menee. Pikkuherkut ovat yllättävän kalliita... No, pyydä siltä rahan ottaneelta vieraalta lapselta tai sen vanhemmilta rahat takaisin. Noloa, mutta ikävämpi on nälkä.

Vierailija
6/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias. En tunne tyttöä eikä tyttärenikään tiedä nimeä. Koulussa muutamalla välitunnilla leikkinyt. On meillä pussi makaronia ja kaurahiutaleita sen verran että siitä saa kahdeksi päiväksi kaurapuurot. Pari kananmunaa ja jauhoja. Ap.

Vierailija
7/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni lapset ovat ansainneet edes kerran kuussa jonkun herkun. On se sitten jäätelö tai pieni laku tai tikkari. Toiset lapset saavat joka viikonloppu isot karkkipussit. Ja meillä siis on joka kuukausi viimeiset päivät ennen palkkapäivää rahat näin vähissä. Syödään aina niin köyhästi kuin on mahdollista. Olisin tietysti voinut olla fiksu ja mennä tytön kanssa sinne kioskille... Mutta myöhästä se nyt on kun paskat on jo housuissa. Tyttö ennenkin on käynyt kioskilla ja aina on tuonut rahat takaisin, mutta nyt kävi näin. Ap.

Vierailija
8/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ao. Se raasu joka otti persaukisen kaverin puolesta pikavipin? Omena ei kauas putoa.

Vierailija
9/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:49"]

Teillä on 20 euroa rahaa ja annat jätskiin siitä? Eikö lapselle voi sanoa ei, jos on noin tiukoilla? Muutenkin voisit laskea, mihin raha menee. Pikkuherkut ovat yllättävän kalliita... No, pyydä siltä rahan ottaneelta vieraalta lapselta tai sen vanhemmilta rahat takaisin. Noloa, mutta ikävämpi on nälkä.

[/quote]

Argh, alapeukkuja. Jatkan vielä: omassa lapsuudenkodissani oli rahat tiukilla ja tosi kehnoa ns. oikeaa ruokaa. Herkkupaskaa oli kyllä tarjolla ja siihen äitini priorisoi. Tajusin vasta aikuisena, miten väärin ja aliravittu olin. Myöhemmin olen ihmetellyt köyhyyttä - kaiken järjen mukaan rahojen olisi pitänyt riittää ihan kunnon ruokaan :(

Opiskeluaikoinakin omat rahani ovat riittäneet elämiseen, kun olen niiden käytön laskenut eli tehnyt budjetin ja sen seurannan. Nyt palkkani on kuussa 2300 nettona ja kaikki menot 1300, kun jäi säästäväisyys vähän päälle. Mutta ruokaan pistän 300 kuussa, kun en siitä enää halua pihistellä.

Vierailija
10/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:58"]

Kyllä mielestäni lapset ovat ansainneet edes kerran kuussa jonkun herkun. On se sitten jäätelö tai pieni laku tai tikkari. Toiset lapset saavat joka viikonloppu isot karkkipussit. Ja meillä siis on joka kuukausi viimeiset päivät ennen palkkapäivää rahat näin vähissä. Syödään aina niin köyhästi kuin on mahdollista. Olisin tietysti voinut olla fiksu ja mennä tytön kanssa sinne kioskille... Mutta myöhästä se nyt on kun paskat on jo housuissa. Tyttö ennenkin on käynyt kioskilla ja aina on tuonut rahat takaisin, mutta nyt kävi näin. Ap.

Ok, sori. t. 10 

[/quote]

Vierailija
11/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta pikavippejä.. Ja en ole sama henkilö. Olen vain tavallinen äiti joka tekee surkeaa työtä saadakseen surkeaa palkkaa, jotta lapset ei näe nälkää. Ja ennenkuin joku keksii huomauttaa niin en ole tehnyt lapsia tässä rahatilanteessa vaan olin silloin hyväpalkkaisessa vakkarityössä. Firma meni nurin ja sitten oltiinkin kusessa. Kai tässä olisi lopetettava nämä työt ja ruvettava sossuelätiksi. Ylpeys ei vain anna periksi. Ap

Vierailija
12/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, missä kaupungissa asut?

Vierailija
13/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Kyllä te pärjäätte, älä vain syytä tyttöä ja hauku häntä maanrakoon. Itselläkin rahat vähissä, 40 euroa tiistaihin asti mutta onneksi ruokaa kaapissa. Kolikkokippo on muuten kätevä tällaisia tilanteita varten.

Vierailija
14/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:14"]AP, missä kaupungissa asut?
[/quote] Lappeenrannassa.

Vierailija
15/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:14"]AP, missä kaupungissa asut? [/quote] Lappeenrannassa.

[/quote]

Harmi että olen itse eri kaupungissa, olisin voinut ostaa sulle pienen ruokakassin. Kurja tilanne, mutta tuskin tulee toistumaan. Tsemppiä.

Vierailija
16/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:19"]Oivoi. Kyllä te pärjäätte, älä vain syytä tyttöä ja hauku häntä maanrakoon. Itselläkin rahat vähissä, 40 euroa tiistaihin asti mutta onneksi ruokaa kaapissa. Kolikkokippo on muuten kätevä tällaisia tilanteita varten.
[/quote] Kyllähän me pärjätään kun pakko on. Juttelin kyllä tytön kanssa vakavasti, mutta koitin olla syyttämättä ja suuttumatta. Suututtaa kyllä, mutta enemmän olen vihainen itselleni. Ap.

Vierailija
17/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat tilinumeron niin pistän 5e, auttaisi ainakin vähän?

Vierailija
18/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin mielelläni lahjoittanut ruokakassin mutta toisella puolella maata ollaan :-/ Ottaisko joku lappeenrantalainen kopin?

Vierailija
19/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän herkkuja saisi kun ei kioskihintaa maksaisi. Ei olla noin köyhiä, mutta on oltu. Ei edelleenkään tule mieleen ostaa kioskista muuten kuin erikoistapauksessa. Jos olisi viimeinen kaksikymppinen rahaa, en haluaisi ottaa riskiä, että 8-vuotias hukkaa sen tms. Liian iso vastuu.

Mitä jos se erikoisherkku leivottaisiin yhdessä tms? Itse arvostin lapsena enemmän sitä, kun vanhemmat tekivät jotain hienompaa ruokaa. Karkkipussi kioskilta oli lopultakin karkkipussi kioskilta.

Vierailija
20/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me pärjätään. Naapurista saa hakea omenoita niin paljon kun jaksaa syödä. Sain myös pussillisen perunoita. Ihana ihminen tuo naapurin mummo. Ja ihania ihmisiä sielläkin, kun olisitte valmiita auttamaan ihan vierasta ihmistä. Yleensä leivotaankin lasten kanssa, nyt vaan minulla on voimat niin lopussa, että ajattelin pääseväni helpommalla. Ap.