Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Telemarkkinoinnin työpaikat

Vierailija
11.09.2014 |

Hain yhteen telemarkkinointifirmaan töihin, siellä olisi ollut 11 e/tunti pohjapalkkana ja siihen sitten tulosten mikaiset bonukset päälle. Mutta ne paikat olivat jo menneet, niinpä firma johon hain olikin antanut toiselle samalla paikkakunnalla toimivalle firmalle meidän "ylijäämien" tiedot. Niinpä minulle soitettiin ja kehdattiin tarjota töitä 600 e/kk pohjapalkalla. Olin ensin aivan äimän käkenä, mutta totesin sitten, että arvostan firmoja, jotka voivat maksaa työntekijöilleen kunnollisen pohjapalkan. Kun tuosta muutamasta satasesta ottaa verot ja eläkemaksut päältä pois, ei jää kunnolla edes bensarahoja ellei ala nopeasti saamaan myyntiä. Ja se firma, johon hain, on pitkään toiminut ikää on jo 95 vuotta. Men vähän maku, koska olivat ilman lupaa menneet antamaan tiedot toiselle firmalla. Olisivatko jotenkin kompuksessa? Jos tietävät, että tämän hyvän pohjapalkan maksavan firman paikat menevät nopeasti, saa tämä huono palkanmaksaja sitten mahdollisesti työntekijöitä.

Mitä mieltä olette tuosta työnhakijoiden tietojen luovuttamisesta ilman lupaa?

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:14"]

Mullakin on vaan hyvä kokemus alasta. Eksyin aikoinani hyvään paikkaan, johon voisin mennä vaikka eläkkeelle jäätyäni osa-aikaiseksi.

[/quote] 

Kaikki mitä mol:ssa haetaan telemarkkinointiin liittyen on k u s e t u s t a

Vierailija
62/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä pölyimuri monitoimikonetta jonka hinta on 3500-6000 euroa, haetaan myyjiä 6 eri firmaan jossa kaikilla sama osoite. kuuklaamalla näkee millaisella mielellä ihmiset ovat sieltä lopettaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:21"]

Ja sitä pölyimuri monitoimikonetta jonka hinta on 3500-6000 euroa, haetaan myyjiä 6 eri firmaan jossa kaikilla sama osoite. kuuklaamalla näkee millaisella mielellä ihmiset ovat sieltä lopettaneet. 

[/quote]

Täh? Vielä Kirbyjä myydään?

Murobbs:n puolella on Kööbistä hyvää matskua, saa nauraa.

Vierailija
64/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]

8:lle kysymys:

Minä uskon että pystyisin tekemään puhelintyötä muuten (en häpeäisi työtäni, en piittaisi siitä jos joku hiastattalee luuriin tai lyö luurin korvaan jne.) MUTTA jos työssä pitää ns. "huijata ihmisiä", sitä ei moraalini/omatuntoni sallisi.

Ja huijaamisella tarkoitan sitä, että soitellaan puolidementoituneille mummoille tai jätetään asioita kertomatta tmv. Näistähän on usein juttuja kuinka ikälopulle mummolle on myyty kaiken maailman lehdet lastenlehdistä alkaen kun ei ole ymmärtänyt mistään mitään.

Jos työ on sitä että soitetaan ihmisille (ehkä heille joiden tilaus on loppumassa/jo loppunut) ja kysytään että kinnostaisiko tilata lehti X hintaan X puoleksi vuodeksi, kaupan päälle saisi yhden numeron lehteä a, b tai c ja sitten vielä paistinpannun jonka arvo 100€ =ihan ok, pystyisin tekemään tuota.

[/quote]

8 Täällä.

En ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt tuollaiseen huijaamiseen.

Kun tarkoitin, että on olemassa hyviä ja huonoja firmoja, niin en tarkoittanut tätä. Lähinnä monet huonot firmat on veloissa, ja tekee tappiota. Sellaisella firmalla on aika kova hinku saada työntekijästä kaikki irti, ilman että antaa paljon takaisin. Moni firma on lähtökohtaisesti huono esim. huonon johdon takia, huonon tuotteen takia yms.

Mutta tuollaista dementoituneille mummoille tuputtamista ei kyllä oikeasti ole niissäkään. Jokaisessa firmassa missä olen ollut, puhelut äänitään, ja esimiehet kuuntelevat niitä. On todella tarkkaa, että jokainen pienikin yksityiskohta tulee selville asiakkaalle. Jos esimies kuulee puhelussa jotain kusetusta, tai edes että jättää jotain kertomatta, niin lähtö tulee hyvin pian. Ja joudut itse soittamaan uusiksi ja selittämään mitä jäi sanomatta, se on kiusallista.

Kun nyt mainitsit tuon lehtimyynnin, niin se ei ehkä ole paras mahdollinen ala, tämän alan sisällä. Itse siirryin yritysmyynnin puolelle pian. Tärkeää olisi löytää joku tuote tai palvelu, mistä olet itse innoissasi, koska on raskasta myydä jotain sellaista, mikä on mielestäsi tylsä / ylihinnoiteltu / hölmö -tuote. Ja kannattaa muistaa, että suurin osa myynnistä on aina uusasiakashankintaa, eikä tuollaista jatkosopimuste neuvottelua. Uusmyynti on vaikeaa ja raskasta.

Ja aina parempi jos pääset suoraan töihin siihen firmaan, minkä tuotteita myydään, eikä mihinkään sopimus -nyrkkipajaan. Eli jos myyt vaikka nettiliittymiä, niin mene suoraan elisalle tai soneralle tai denarille. Eikä mihinkään "supermediasales finland nordic über oy" joka tekee toimeksiantona noita. Jos olet suoraan firmalla töissä, niin on vähemmän välikäsiä joille pitää maksaa ja voit itsekin saada jotain. Muutenkin homma toimii paremmin etujen suhteen yms. Puhumattakaan siitä, miten paljo helpompi asioita on myydä ja järjestää kun olet emolla töissä.

Ei tässä haistattelua kuule, etenkään yritysmyynnissä. Minulle ei kukaan ole ikinä haistatellut, pahimmillaankin ihmiset ovat vain töykeitä ja ylimielisiä. Luuria tulee korvaan max pari kertaa päivässä. Eli ei se tee siitä raskasta. Mulle raskainta on ollu se, että elämässä on ollut muitakin unelmia kun puhelinmyynti.

Aikoinaan lähdin tekemään tätä siksi, että etsin työtä ja ajattelin välissä tehdä puhelinmyyntiä koska en halunnut jumittaa työttömänä. Ajattelin sen olevan parempi kun ei mitään. Mutta dadaa, täällä ollaan. Osittain sen takia, että kykenen tekemään tätä kohtuu hyvin, ja osittain sen takia, että olen loukussa. Kun CV:ssä alkaa olemaan useampi vuosi puhelinmyyntiä, niin on aika pirun vaikea saada enää muuta työtä. Googleta. Kaikki ihmise vihaa puhelinmyyjiä. Jos ei vihaa, niin he ovat jotain alinta pohjasakkaa, tai kuten täällä  varmaan sanottaisiin, white trash.

Kyllä minäkin häpeän ammattiani. Ja vihaan itseäni sen takia, että olen ajautunut tähän tilanteeseen. Hitto että elämässä on ollu unelmia - myös uran kannalta. Oon opiskellu siistejä juttuja ja aiemmin työskennelly vaikka missä kivassa paikassa. Pidän itseäni jopa melko fiksuna. Ja silti olen päätyny tällaiseen "paskatyöhön". Huhheijaa.

-Häpeäpilkku

Vierailija
65/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko suositella jotain kyseisen alan yritystä, joista teillä on hyvää kokemusta?

Vierailija
66/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujeni alkupuolella tein ohessa puhelinmyyntiä myös. Ja meillä oli myös hyvin tiukka se kanta, että dementikoille/vastaaville ei myydä. Ohjeistus oli, että jos vaikuttaa siltä, että vastapuoli ei ymmärrä tai ole ihan täysissä sielunvoimissa, niin toivotellaan hyvät päivänjatkot vaan ja myyminen tyssää siihen.

Vierailija
67/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]

8:lle kysymys:

Minä uskon että pystyisin tekemään puhelintyötä muuten (en häpeäisi työtäni, en piittaisi siitä jos joku hiastattalee luuriin tai lyö luurin korvaan jne.) MUTTA jos työssä pitää ns. "huijata ihmisiä", sitä ei moraalini/omatuntoni sallisi.

Ja huijaamisella tarkoitan sitä, että soitellaan puolidementoituneille mummoille tai jätetään asioita kertomatta tmv. Näistähän on usein juttuja kuinka ikälopulle mummolle on myyty kaiken maailman lehdet lastenlehdistä alkaen kun ei ole ymmärtänyt mistään mitään.

Jos työ on sitä että soitetaan ihmisille (ehkä heille joiden tilaus on loppumassa/jo loppunut) ja kysytään että kinnostaisiko tilata lehti X hintaan X puoleksi vuodeksi, kaupan päälle saisi yhden numeron lehteä a, b tai c ja sitten vielä paistinpannun jonka arvo 100€ =ihan ok, pystyisin tekemään tuota.

[/quote]

8 Täällä.

En ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt tuollaiseen huijaamiseen.

Kun tarkoitin, että on olemassa hyviä ja huonoja firmoja, niin en tarkoittanut tätä. Lähinnä monet huonot firmat on veloissa, ja tekee tappiota. Sellaisella firmalla on aika kova hinku saada työntekijästä kaikki irti, ilman että antaa paljon takaisin. Moni firma on lähtökohtaisesti huono esim. huonon johdon takia, huonon tuotteen takia yms.

Mutta tuollaista dementoituneille mummoille tuputtamista ei kyllä oikeasti ole niissäkään. Jokaisessa firmassa missä olen ollut, puhelut äänitään, ja esimiehet kuuntelevat niitä. On todella tarkkaa, että jokainen pienikin yksityiskohta tulee selville asiakkaalle. Jos esimies kuulee puhelussa jotain kusetusta, tai edes että jättää jotain kertomatta, niin lähtö tulee hyvin pian. Ja joudut itse soittamaan uusiksi ja selittämään mitä jäi sanomatta, se on kiusallista.

Kun nyt mainitsit tuon lehtimyynnin, niin se ei ehkä ole paras mahdollinen ala, tämän alan sisällä. Itse siirryin yritysmyynnin puolelle pian. Tärkeää olisi löytää joku tuote tai palvelu, mistä olet itse innoissasi, koska on raskasta myydä jotain sellaista, mikä on mielestäsi tylsä / ylihinnoiteltu / hölmö -tuote. Ja kannattaa muistaa, että suurin osa myynnistä on aina uusasiakashankintaa, eikä tuollaista jatkosopimuste neuvottelua. Uusmyynti on vaikeaa ja raskasta.

Ja aina parempi jos pääset suoraan töihin siihen firmaan, minkä tuotteita myydään, eikä mihinkään sopimus -nyrkkipajaan. Eli jos myyt vaikka nettiliittymiä, niin mene suoraan elisalle tai soneralle tai denarille. Eikä mihinkään "supermediasales finland nordic über oy" joka tekee toimeksiantona noita. Jos olet suoraan firmalla töissä, niin on vähemmän välikäsiä joille pitää maksaa ja voit itsekin saada jotain. Muutenkin homma toimii paremmin etujen suhteen yms. Puhumattakaan siitä, miten paljo helpompi asioita on myydä ja järjestää kun olet emolla töissä.

Ei tässä haistattelua kuule, etenkään yritysmyynnissä. Minulle ei kukaan ole ikinä haistatellut, pahimmillaankin ihmiset ovat vain töykeitä ja ylimielisiä. Luuria tulee korvaan max pari kertaa päivässä. Eli ei se tee siitä raskasta. Mulle raskainta on ollu se, että elämässä on ollut muitakin unelmia kun puhelinmyynti.

Aikoinaan lähdin tekemään tätä siksi, että etsin työtä ja ajattelin välissä tehdä puhelinmyyntiä koska en halunnut jumittaa työttömänä. Ajattelin sen olevan parempi kun ei mitään. Mutta dadaa, täällä ollaan. Osittain sen takia, että kykenen tekemään tätä kohtuu hyvin, ja osittain sen takia, että olen loukussa. Kun CV:ssä alkaa olemaan useampi vuosi puhelinmyyntiä, niin on aika pirun vaikea saada enää muuta työtä. Googleta. Kaikki ihmise vihaa puhelinmyyjiä. Jos ei vihaa, niin he ovat jotain alinta pohjasakkaa, tai kuten täällä  varmaan sanottaisiin, white trash.

Kyllä minäkin häpeän ammattiani. Ja vihaan itseäni sen takia, että olen ajautunut tähän tilanteeseen. Hitto että elämässä on ollu unelmia - myös uran kannalta. Oon opiskellu siistejä juttuja ja aiemmin työskennelly vaikka missä kivassa paikassa. Pidän itseäni jopa melko fiksuna. Ja silti olen päätyny tällaiseen "paskatyöhön". Huhheijaa.

-Häpeäpilkku

[/quote]

Hauska kuulla että yks on hyvällä mielellä kun tuhannet muut päinvastaisella. Liiton lakimiehet osaavat kyllä kertoa lisää ja todellakin kuuklatkaa, sieltä se totuus yleensä löytyy 

Vierailija
68/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töihin suoraan kustantajille/lehtitaloille. Ne ovat ainakin luotettavia, isoja firmoja. Niissä on myös ihan normaalit palkat, tosin provikkaa saa hyvästä myynnistä. Jos jaksaa "paahtaa" ja myydä sisukkaasti ja tasaisesti päivästä toiseen, niin tienaahan sillä ihan ok.

Vierailija
69/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mielellä itse vastaatte puhelinmyyjien yhteydenottoihin? Kuunteletteko iloisina mitä asiaa heillä on millaisia huippu tarjouksia olisi saatavana? 

Vierailija
70/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:38"]

Millä mielellä itse vastaatte puhelinmyyjien yhteydenottoihin? Kuunteletteko iloisina mitä asiaa heillä on millaisia huippu tarjouksia olisi saatavana? 

[/quote]

Riippuu onko tuote sellainen, mistä olen kiinnostunut.

Itse ostan välillä puhelinmyyjiltä asioita, koska tiedän, että heillä on yleensä paremmat diilit monessa jutussa. Tiedän, kun olen itse niitä joutunut myymään. Esim. liittymät ja lehdet yms. on aina halvempia puhelinmyyjillä. Tämä ihan vain sen takia, että myynti on muutenkin liika vaikeaa, puhumattakaan siitä, että firman nettisivuilta asiakas voi itse tilata silloinkun haluaa samaan hintaan.

Esim. liittymissä yleensä puoleen hintaan kuukausia yms. saa puhelinmyyjiltä paljon enemmän. Kun netissä on joku "ekat 6kk puoleen hintaan nettiliittymästä" niin puhelinmyyjä saa saman diilin mutta 12kk puoleen hintaan. Sama lehdissä. Esim. vauvalehden vaimo tilaa aina puhelinmyyjältä, koska se on paaljon halvempi ja myös tilaajalahjat on parempia. Sähköä ostan myös usein, koska puhelinmyyjiltä saa aina ensimmäisen kuukauden veloituksetta, mikä on hyvä etu.

Eli kannattaa niitä kuunnella, jos on tuote joka kiinnostaa. Ilmaisia boxereita tai vitamiineja en jaksa tilailla, kun peruuttelu on raskasta.

-Häpeäpilkku

Vierailija
71/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä kusestusta. Varokaa! 

Vierailija
72/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:46"]

[/quote]

Itse ostan välillä puhelinmyyjiltä asioita, koska tiedän, että heillä on yleensä paremmat diilit monessa jutussa. Tiedän, kun olen itse niitä joutunut myymään. Esim. liittymät ja lehdet yms. on aina halvempia puhelinmyyjillä. Tämä ihan vain sen takia, että myynti on muutenkin liika vaikeaa, puhumattakaan siitä, että firman nettisivuilta asiakas voi itse tilata silloinkun haluaa samaan hintaan.

Esim. liittymissä yleensä puoleen hintaan kuukausia yms. saa puhelinmyyjiltä paljon enemmän. Kun netissä on joku "ekat 6kk puoleen hintaan nettiliittymästä" niin puhelinmyyjä saa saman diilin mutta 12kk puoleen hintaan. Sama lehdissä. Esim. vauvalehden vaimo tilaa aina puhelinmyyjältä, koska se on paaljon halvempi ja myös tilaajalahjat on parempia. Sähköä ostan myös usein, koska puhelinmyyjiltä saa aina ensimmäisen kuukauden veloituksetta, mikä on hyvä etu.

Eli kannattaa niitä kuunnella, jos on tuote joka kiinnostaa. Ilmaisia boxereita tai vitamiineja en jaksa tilailla, kun peruuttelu on raskasta.

-Häpeäpilkku

[/quote]

Kiinnostaa ehkä lehtien suurkuluttajia. Minä en tilaa mitä sattuu ja uusia lehtiä ja kuluja en halua ja jos jotain haluan käyn kaupasta hakemassa, laadukkaampaa ja edullisempaa. 

Vierailija
73/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:46"]

[/quote]

-Häpeäpilkku

[/quote]

Kiinnostaa ehkä lehtien suurkuluttajia. Minä en tilaa mitä sattuu ja uusia lehtiä ja kuluja en halua ja jos jotain haluan käyn kaupasta hakemassa, laadukkaampaa ja edullisempaa. 

[/quote]

Onko lehtien suurkuluttajia enää edes olemassa?

Ei me tilata mitään muutakuin vauva-lehteä, mutta mielummin sen ottaa sieltä mistä halvimmalla saa. Irtonumerot on melko kalliita, mutta kotiin kannettuna alle parikymppiä puoli vuotta kun puhelinmyyjä soittaa, ja pentikkiä kaupanpäälle. Ja myyjälle provikka. :) Se, että tulee vauvalehti kerran kuussa, ei musta ole suurkulutusta.

-Häpeäpilkku

Vierailija
74/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei! 

Vierailija
75/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:04"]

Suomessa ei ole yhtään 95-vuotiasta telemarkkinointialan yritystä. Telemarkkinointi on eri asia kuin puhelinmyynti.

[/quote]

Nykyisin telemarkkinointi = puhelinmyynti ja on todellakin yksi yritys, joka on merkitty Kaupparekisteriin 5.11.1919 ja työnantajarekisteriin 1.1.1957. Ei toiminta tietenkään ole alkujaan ollut puhelin- tai kuten todellakin nykyisin puhutaan telemarkkinointia. On varmaan kuitenkin jo aloitusvaiheessa toiminut jonkinlaisena markkinointiyhtiönä. Kyseessä on Eira Oy. Haluaisin saada kommentteja ko. yrityksestä. Entä mitä sanotte Undine-yhtiöstä. Onko hyvä vai huono työnantaja? Maksaako palkat ajallaan ja oikein, yleinen henki yhtiössä? Undine näyttää tekevän myös galluppien tyyppisiä kyselyitä. Niitä olen tehnyt joskus ja pidin siitä. Muuten olen sinut puhelimen kanssa. Entisessä työssäni ei pärjännyt, ellei osannut puhelimen käyttöä. Siis sitä, ettei änkyttänyt puhelimessa, eikä mennyt hiljaiseksi asiakkaan kysyessä jotain hankalaa.

Vierailija
76/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, piti siis kirjoittaa Undin, tuli yksi e liikaa tuohon loppuun. Kyseisestä yhtiöstä näköjään ollaan ihmeissään muuallakin netissä.

Vierailija
77/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukelttamalla löytyy kaikki tarvittava informaatio. On se niin sääli kun käyttävät surutta ihmisiä hyväkseen. 

Vierailija
78/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttäkää tuota yritysteleä niin näette mitä muita yhteyksiä hallituksen jäsenillä on. Sieltä näette suoraan miten asian laita on 

Vierailija
79/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä yrityspuolella olevat myyvät?

Vierailija
80/122 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - jos telemarkkinointia ei olisi, kuka vastaisi sulle kun soitat numeropalveluun tai VR:lle? Kuka vastaisi kun haluat puhelimitse palvelua Gigantista, Kelalta tai pankista? Mihin pieni yritys ohjaisi ylivuotopuhelut? Miten lääke-edustajat varaisivat tapaamisensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme