Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Telemarkkinoinnin työpaikat

Vierailija
11.09.2014 |

Hain yhteen telemarkkinointifirmaan töihin, siellä olisi ollut 11 e/tunti pohjapalkkana ja siihen sitten tulosten mikaiset bonukset päälle. Mutta ne paikat olivat jo menneet, niinpä firma johon hain olikin antanut toiselle samalla paikkakunnalla toimivalle firmalle meidän "ylijäämien" tiedot. Niinpä minulle soitettiin ja kehdattiin tarjota töitä 600 e/kk pohjapalkalla. Olin ensin aivan äimän käkenä, mutta totesin sitten, että arvostan firmoja, jotka voivat maksaa työntekijöilleen kunnollisen pohjapalkan. Kun tuosta muutamasta satasesta ottaa verot ja eläkemaksut päältä pois, ei jää kunnolla edes bensarahoja ellei ala nopeasti saamaan myyntiä. Ja se firma, johon hain, on pitkään toiminut ikää on jo 95 vuotta. Men vähän maku, koska olivat ilman lupaa menneet antamaan tiedot toiselle firmalla. Olisivatko jotenkin kompuksessa? Jos tietävät, että tämän hyvän pohjapalkan maksavan firman paikat menevät nopeasti, saa tämä huono palkanmaksaja sitten mahdollisesti työntekijöitä.

Mitä mieltä olette tuosta työnhakijoiden tietojen luovuttamisesta ilman lupaa?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvuus lienee normaalia suurempaa myös siksi, että moni on alalla odottaakaakseen oman alan töitä tms. Esim. Opiskelun aikana. Vrt. Kaupan myyjä

Vierailija
42/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on puuduttavaa, mutta palkitsevaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on vittuamaista työtä. 120 puhelua päivässä ja myytyäkin pitäis saaha 

Vierailija
44/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissartyö on kans kivaa  

Vierailija
45/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:23"]Puhelinmyynti on vittuamaista työtä. 120 puhelua päivässä ja myytyäkin pitäis saaha 
[/quote]

Joo ehkä puhelinmyynti, mut ei kaikki telemarkkinointi. Huomatkaa, et telemarkkinointi on muutakin.

Vierailija
46/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]

8:lle kysymys:

Minä uskon että pystyisin tekemään puhelintyötä muuten (en häpeäisi työtäni, en piittaisi siitä jos joku hiastattalee luuriin tai lyö luurin korvaan jne.) MUTTA jos työssä pitää ns. "huijata ihmisiä", sitä ei moraalini/omatuntoni sallisi.

Ja huijaamisella tarkoitan sitä, että soitellaan puolidementoituneille mummoille tai jätetään asioita kertomatta tmv. Näistähän on usein juttuja kuinka ikälopulle mummolle on myyty kaiken maailman lehdet lastenlehdistä alkaen kun ei ole ymmärtänyt mistään mitään.

Jos työ on sitä että soitetaan ihmisille (ehkä heille joiden tilaus on loppumassa/jo loppunut) ja kysytään että kinnostaisiko tilata lehti X hintaan X puoleksi vuodeksi, kaupan päälle saisi yhden numeron lehteä a, b tai c ja sitten vielä paistinpannun jonka arvo 100€ =ihan ok, pystyisin tekemään tuota.

[/quote]

8 Täällä.

En ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt tuollaiseen huijaamiseen.

Kun tarkoitin, että on olemassa hyviä ja huonoja firmoja, niin en tarkoittanut tätä. Lähinnä monet huonot firmat on veloissa, ja tekee tappiota. Sellaisella firmalla on aika kova hinku saada työntekijästä kaikki irti, ilman että antaa paljon takaisin. Moni firma on lähtökohtaisesti huono esim. huonon johdon takia, huonon tuotteen takia yms.

Mutta tuollaista dementoituneille mummoille tuputtamista ei kyllä oikeasti ole niissäkään. Jokaisessa firmassa missä olen ollut, puhelut äänitään, ja esimiehet kuuntelevat niitä. On todella tarkkaa, että jokainen pienikin yksityiskohta tulee selville asiakkaalle. Jos esimies kuulee puhelussa jotain kusetusta, tai edes että jättää jotain kertomatta, niin lähtö tulee hyvin pian. Ja joudut itse soittamaan uusiksi ja selittämään mitä jäi sanomatta, se on kiusallista.

Kun nyt mainitsit tuon lehtimyynnin, niin se ei ehkä ole paras mahdollinen ala, tämän alan sisällä. Itse siirryin yritysmyynnin puolelle pian. Tärkeää olisi löytää joku tuote tai palvelu, mistä olet itse innoissasi, koska on raskasta myydä jotain sellaista, mikä on mielestäsi tylsä / ylihinnoiteltu / hölmö -tuote. Ja kannattaa muistaa, että suurin osa myynnistä on aina uusasiakashankintaa, eikä tuollaista jatkosopimuste neuvottelua. Uusmyynti on vaikeaa ja raskasta.

Ja aina parempi jos pääset suoraan töihin siihen firmaan, minkä tuotteita myydään, eikä mihinkään sopimus -nyrkkipajaan. Eli jos myyt vaikka nettiliittymiä, niin mene suoraan elisalle tai soneralle tai denarille. Eikä mihinkään "supermediasales finland nordic über oy" joka tekee toimeksiantona noita. Jos olet suoraan firmalla töissä, niin on vähemmän välikäsiä joille pitää maksaa ja voit itsekin saada jotain. Muutenkin homma toimii paremmin etujen suhteen yms. Puhumattakaan siitä, miten paljo helpompi asioita on myydä ja järjestää kun olet emolla töissä.

Ei tässä haistattelua kuule, etenkään yritysmyynnissä. Minulle ei kukaan ole ikinä haistatellut, pahimmillaankin ihmiset ovat vain töykeitä ja ylimielisiä. Luuria tulee korvaan max pari kertaa päivässä. Eli ei se tee siitä raskasta. Mulle raskainta on ollu se, että elämässä on ollut muitakin unelmia kun puhelinmyynti.

Aikoinaan lähdin tekemään tätä siksi, että etsin työtä ja ajattelin välissä tehdä puhelinmyyntiä koska en halunnut jumittaa työttömänä. Ajattelin sen olevan parempi kun ei mitään. Mutta dadaa, täällä ollaan. Osittain sen takia, että kykenen tekemään tätä kohtuu hyvin, ja osittain sen takia, että olen loukussa. Kun CV:ssä alkaa olemaan useampi vuosi puhelinmyyntiä, niin on aika pirun vaikea saada enää muuta työtä. Googleta. Kaikki ihmise vihaa puhelinmyyjiä. Jos ei vihaa, niin he ovat jotain alinta pohjasakkaa, tai kuten täällä  varmaan sanottaisiin, white trash.

Kyllä minäkin häpeän ammattiani. Ja vihaan itseäni sen takia, että olen ajautunut tähän tilanteeseen. Hitto että elämässä on ollu unelmia - myös uran kannalta. Oon opiskellu siistejä juttuja ja aiemmin työskennelly vaikka missä kivassa paikassa. Pidän itseäni jopa melko fiksuna. Ja silti olen päätyny tällaiseen "paskatyöhön". Huhheijaa.

-Häpeäpilkku

[/quote]

Minulla on vain lyhyt kokemus puhelinmyynnistä. Tuote oli hyvä ja myytiin ilman välikäsiä eli pohjapalkkakin oli kohtuullinen. Myyjät olivat fiksuja ja asiallisia, samoin esimiehet. Nolottihan se sanoa ääneen missä oli töissä, jos joku sattui kysymään. Eniten kuitenkin tavallaan vaivasi se, etten loppujen lopuksi pärjännyt siinä. Se oli pelkkää uusmyyntiä ja on henkisesti rasittavaa aloittaa alusta joka puhelun kanssa, varsinkin, jos ne kestivät vain pari minuuttia. Eivät minua haitanneet tylyt tai lyhytsanaiset ihmiset, ainoastaan se etten saanut tulosta. Se on taitolaji ja kokemukseni perusteella kyllä kunnioitan niitä, jotka jaksavat sitä tehdä vuosia.

Vierailija
47/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntipaikkoja on tosi erilaisia. Itse alalla vuosia työskelleenä voin sanoa, että 90% niistä on täyttä roskaa.

Pohjapalkka ei sinänsä kerro siitä onko hyvä vai huono paikka. Koska jokatapauksessa on pakko tehdä hyvää myyntiä, että sillä voi elää. Itse elätän perheeni sillä, ja vaimo on kotona lasten kanssa. Emme ole rikkaita, mutta helposti rahaa omistusasuntoon ja ihan ok autoon.

Käytännössä jos omaat edes vähän kokemusta puhelinmyynnistä, ja pystyt osoitaa, että olet saanut hyvää tulosta, niin voit saada melko hyviä työpaikkoja. Koska yksinkertaisesti on tosi vähän ihmisiä, jotka jaksavat tehdä tällaista työtä (hajottavaa, noloa) pitkällä aikavälillä tehokkaasti.

Mutta muista se, että tosiaan noita työpaikkoja on tosi erilaisia, ja suurin osa on tosi epämääräisiä.

-Häpeäpilkku

Vierailija
50/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:23"]

Puhelinmyynti on vittuamaista työtä. 120 puhelua päivässä ja myytyäkin pitäis saaha 

[/quote]

Samaa mieltä. Sain tuohon määrään yhden kaupan :( kaksi olisi ollut minimi.

Vierailija
51/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lehtitilauksia on minulle myyty määräaikaisina jotka sitten oli mahdottomia purkaa tai irtisanoa. 

Alusvaatteita pyytävät saada lähettää ilmaiseksi mutta mukaan tulee kuitenkin lasku joka on pakko maksaa. ja tuo olisi sitten jatkuva toimitus

Pölyimuri monitoimikoneet myydään väkisin, eteenkin vanhoille ihmisille jotka eivät uskalla sanoa vastaan, hintaa 3500-6000 euora.

Toinen mitä kannattaa varoa ja mistä poliisit on moneen kertaan varoittanut on nike lenkkarit 2 euroon. Kortti on pakko lopettaa koska muulla tavalla ei saa veloitukset loppumaan 70-100 euroa / kk .

Vierailija
52/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin ns. varainhankkijana ja hankin uusia kuukausilahjoittajia eräälle tunnetulle järjestölle. Se on ollut ihan kiitollista työtä. Ihmiset suhtautuvat hyvin.

Vierailija
53/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle kysymys:

Minä uskon että pystyisin tekemään puhelintyötä muuten (en häpeäisi työtäni, en piittaisi siitä jos joku hiastattalee luuriin tai lyö luurin korvaan jne.) MUTTA jos työssä pitää ns. "huijata ihmisiä", sitä ei moraalini/omatuntoni sallisi.

Ja huijaamisella tarkoitan sitä, että soitellaan puolidementoituneille mummoille tai jätetään asioita kertomatta tmv. Näistähän on usein juttuja kuinka ikälopulle mummolle on myyty kaiken maailman lehdet lastenlehdistä alkaen kun ei ole ymmärtänyt mistään mitään.

Jos työ on sitä että soitetaan ihmisille (ehkä heille joiden tilaus on loppumassa/jo loppunut) ja kysytään että kinnostaisiko tilata lehti X hintaan X puoleksi vuodeksi, kaupan päälle saisi yhden numeron lehteä a, b tai c ja sitten vielä paistinpannun jonka arvo 100€ =ihan ok, pystyisin tekemään tuota.

Vierailija
54/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Mutta eihän sen paistinpannun arvo ole 100€ tietenkään. Miksi he lahjoittaisivat arvokkaita paistinpannuja ilmaiseksi siitä hyvästä, että joku tilaa halvalla puoleksi vuodeksi Kotivinkin?

Vierailija
55/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Mutta eihän sen paistinpannun arvo ole 100€ tietenkään. Miksi he lahjoittaisivat arvokkaita paistinpannuja ilmaiseksi siitä hyvästä, että joku tilaa halvalla puoleksi vuodeksi Kotivinkin?
[/quote]

Tässä nyt ei varmaan ollut olennaista tuotteen arvo, vaan se, että rehellisesti kerrotaan että "jos tilaat kotivinkin puoleksi vuodeksi, saat kaupanpäälle kodin kuvalehdestä yhden numeron ja lisäksi paistinpannun". Monesti nykyään nuo kaupanpäälliset on ihan "merkkituotteita" (guessin kello, fiskarsin veitsisetti, vallilan lakana, muumimukeja, lumenen meikkisetti, friis&companyn laukku jne) joiden hinta on helppo selvittää, eli myyjä ei kovin paljoa arvoa voi valehdella (saat kaupan päälle tämän ihanan vihreän tiuhti ja viuhti muumimukin jonka arvo on 100e!!).

Vierailija
56/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusfirmoja ovat. Eivät maksa palkkoja. Tunnit ei tule täyteen tai asiakastapaamiset. Palkkaturva ja liitot hukkuvat noihin ilmoituksiin. 

Vierailija
57/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole yhtään 95-vuotiasta telemarkkinointialan yritystä. Telemarkkinointi on eri asia kuin puhelinmyynti.

Vierailija
58/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota nyt kantaa siihen että paljonko kylkiäisenä saatavan paistipannun tai muun arvo on, mutta yksi kommentti 10:lle asiaa sivuten: lehdet eivät niinkään tee rahaa sillä paljonko niitä tilataan tai ostetaan irtomyynnistä, vaan ne isot rahat tulevat mainoksista.

Lehti tarvitsee lukijoita siksi että voidaan osoittaa eri tahoille, niille jotka miettivät mihin lehteen mainoksensa laittavat, koska nuo tahot tietenkin haluavat sille mainokselleen isoimman mahdollisen näkyvyyden. Lisäksi jos lehteä lukee 100 ihmistä, kukaan ei maksa mainoksesta siihen muutamaa kymppiä enempää. Jos lehteä lukee miljoona ihmistä, mainoshinnat ovat kymmenissä tuhansissa euroissa.

En muista tarkkoja lukuja, mutta esim. Hesarin etusivun mainos maksaa todella paljon, noin 50´000€, ja tilaus lehden vuosikertaa maksaa n. 400€/vuosi. Lehti ilmestyy lähes joka päivä, 50´000 X 365 =1`825`000€ tienaavat etusivun mainoksilla vuodessa. Saman summan saisi tilauksilla niin että vuosikerran tilaa 45`625 ihmistä vuodeksi.

Eli tilaajat eivät elätä lehteä vaan mainokset, sillä ei siis niin ole väliä paljonko se tilaaja maksaa lehdestään vaan sillä paljonko mainoksista saadaan rahaa. Jos lukijat alkavat hiipua, voi olla fiksua kaupata vuosikertaa 50eurolla ja päälle 100euron paistinpannu, koska lisää lukijoita =lisää mainoksia =lisää rahaa.

Vierailija
59/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että niin moni ajattelee telemarkkinoinnin olevan lehtien tuputusta vanhuksille. Meillä se on myös ajanvarausta lääke-edustajille, tapaamisten sopimista yritysjohtajille, tutkimushaastatteluiden tekoa, informointia kauppiaille jne. Palkat on aina maksettu, ketään ei ole koskaan kusetettu ja moraali on korkealla. Asiakkaina on niin pörssiyrityksiä kuin pienempiäkin yrityksiä ja mm. julkishallinto kuten ministeriöt. Palkka noin 12 - 16 euroa / tunti. T. Alalla

Vierailija
60/122 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vaan hyvä kokemus alasta. Eksyin aikoinani hyvään paikkaan, johon voisin mennä vaikka eläkkeelle jäätyäni osa-aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan