Sinä, joka vaadit tukien poistamista työttömiltä, kysymys
Kommentit (42)
En kannata orjuutta, mutten myöskään sossupummimista. Tuilla eläminen ei ole herkkua, muttei sitä tulisi myöskään mahdollistaa määräänsä enempää.
Jos tänään lopetettaisiin kaikki tuet. Työpaikat vähenisivät entisestään. Yhtään työpaikkaa tukien lopettaminen ei toisi mukanaan.
Mitä Suomessa tapahtuisi, kuukauden - vuoden sisällä?
Ei tukia pitäisi olla mahdollista saada niin paljon, että töihin meno ei kannata. Sossupummeilu pitäisi tehdä mahdottomaksi. Liian paljon on näitä, jotka kikkailee jos mitenkin, ettei vaan tarvii mennä töihin/ottaa töitä vastaan.
Mitä tekemistä orjuudella on sosiaaliturvan kanssa? Kommunistit toki lauloivat "työn orjista", mutta eiköhän se ole jo mennyttä aikaa. Itse pidän heikoimpien auttamista sivistyneen yhteiskunnan velvollisuutena, mutta elämäntapalusmujen elättämistä en halua rahoitettavan yhteisistä varoista.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 15:34"]
Mites orjuus tuohon liittyy?
[/quote]
Orjuus = pakkotyö. Jos ei muuten elä, eli jos ei ole mahdollista saada rahaa menemättä töihin, on pakko vastaanottaa mikä tahansa työ, oli palkka sitten kuinka alhainen tahansa. Tällainen orjuus ei ole inhimillistä
Meille pitäisi ottaa sama tukijärjestelmä kuin virossa on.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:00"]
[/quote]
Orjuus = pakkotyö. Jos ei muuten elä, eli jos ei ole mahdollista saada rahaa menemättä töihin, on pakko vastaanottaa mikä tahansa työ, oli palkka sitten kuinka alhainen tahansa. Tällainen orjuus ei ole inhimillistä
[/quote]
Sovitaan, että tessin mukainen palkka, ei lie orjuutta?
+1000e kuussa kun saa ilmaiseksi valtiolta, sillä rahalla voisi yhtä hyvin
tehdä muutama tunti jotain työtä. miksi pitää saada olla kotona ja olla
tekemättä mitään. koskee siis täyspäisiä tämä vasta kysymys?
tällätavoin menetetään kokonainen sukupolvi sluibailuille ja oleilulle..
hullut vasurit tahtois ottaa vielä lisälainaa että saadaa tukia nostettua!
katoaisiko työehtosopimuksetkin?
Mutta totta puhuen kyllä tulisi konkkaa ja kaikki kuivuisi kokoon, jos pelkkien työssäkäyvien rahoilla pyöritettäisiin. Ja mikä määrä kerjäläisiä liikkeellä, kun työttömät kerjäämällä hankkisi elantoaan. Kävelet autosta kauppaan niin lauma ihmisiä kimpussa: "anna, anna" ja takaisin tullessa sama. Renkaat varastettu autosta, kun tulet jne.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:07"]
Mutta totta puhuen kyllä tulisi konkkaa ja kaikki kuivuisi kokoon, jos pelkkien työssäkäyvien rahoilla pyöritettäisiin. Ja mikä määrä kerjäläisiä liikkeellä, kun työttömät kerjäämällä hankkisi elantoaan. Kävelet autosta kauppaan niin lauma ihmisiä kimpussa: "anna, anna" ja takaisin tullessa sama. Renkaat varastettu autosta, kun tulet jne.
[/quote]puhumattakaan siitä, että ryöstöjen määrä lisääntyis erittäin paljon, samoin henkirikosten yms. Tukien poistaminen jopa yllyttäis ryöstämään/tappamaan, kun sit pääsee istuman linnaan jossa olis paremmat oltavat kun kadulla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 15:34"]
[/quote]
[/quote]
No näinhän se on muissakin maissa....
Noniin taas kumman se työnantaja taas ottaskaan sen jolle pitää maksaa palkkaa ja muut edut vaiko sen jolle ei tarvitse maksaa palkkaa eikä siitä ole muitakaan kuluja.
Niinpä, pidetään me työssä käyvät omista (palkoista) työpaikoista kiinni ja vastustetaan viimeiseen asti näitä orja markkinoita
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
Tota niinhan sitä tehdään, otetaan vastaan työ ja saadaa siitä rahaa. Mutta kun osa väestöstä on laiskaa ja tukiin tottunutta, niin eihän työt kiinnosta. Ystäväni mies on näitä Nokian dumppaamia dippainssejä, oli ensin työttömän vuoden ja etsi koulutusta vastaava työtä -ei löytynyt. Otti sitten työn kun työn vastaan ja sen jälkee teki pari vuotta "sitä suntätä". Sai samalla kontakteja ja uusia mahdollisuuksia, joihin tarttui. Lopulta hän onnistui saamaan jalan oikean oven väliin ja tänä päivänä on oman koulutuksensa/alansa töissä. Ei olisi, ellei olisi itse ollut aktiivinen ja hakenut mahdollisuuksia. Työ löytää tekijän, ei kotona makaavaa...
Sossupummi vastaa: ottaisin mitä tahansa töitä. Mutta kun en saa mitään!
Siis: olen liian vanha, 50 v. Edes oma kotikaupunkini ei ota minua töihin. Kaupungilla on ollut monta työpaikkaa auki, joihin olen kaikkiin hakenut ja juuri osamiseeni liittyviä paikkoja. Ei yhden yhtä haastattelukutsua, vaikka omasta mielestäni olisin täysin pätevä ko. paikkohin.
Revi siitä!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 15:53"]
Ei tukia pitäisi olla mahdollista saada niin paljon, että töihin meno ei kannata. Sossupummeilu pitäisi tehdä mahdottomaksi. Liian paljon on näitä, jotka kikkailee jos mitenkin, ettei vaan tarvii mennä töihin/ottaa töitä vastaan.
[/quote]
Mikä sinun käsityksesi on "liian paljoista" tuista? Minä saan tassuun runsaat 500 €, enkä lainkaan asumistukea enkä mitään muutakaan. Ja painotan, että tämä raha ei ole minulle mitään "humputtelurahaa", miksi te näytätte nämä tuet mieltävän. Minä maksan näistä laskut, koetan elää säästeliäästi ja huokaisen, kun en saa mistään välistä nipistettyä kunnolla säästöön. Jos joku väittää, että tämä tuki jotenkin passivoisi minua, niin saapi tulla itse kokeilemaan. Näillä rahoilla ei pitkälle tulevaisuutta suunnitella kivoine lomamatkoineen tai isoine investointeineen.
Todellinen passivoiva tekijä on se, että ahkeran ja määrätietoisen hakemisen jälkeenkään ei töitä löydy, hyvä jos pääsee edes haastatteluihin. Kun on tarpeeksi kauan yrittänyt turhaan, niin ymmärrän vallan hyvin sen passivoivan... tai korjaan: lannistavan.
Mitä ikinä tarkoitatkaan "kikkailuilla", niin kerron oman kokemukseni: minulle tarjottiin töitä, josta olisi kertynyt muutama tunti viikossa. Se myös vaati melkoisesti omaa panostamista liikkumisen suhteen, joten loppupeleissä olisin saanut niin pientä palkkaa, etten olisi pystynyt sillä itseäni elättämään. Minusta tämä yhtälö ei tarkoita sitä, että minun tukeni olisivat vallattoman suuret, vaan sitä että työtä oli yksinkertaisesti liian vähän ja palkka vaivasta niin pieni, etten olisi pelkästään sillä pystynyt elämään. Olisin joka tapauksessa joutunut nostamaan tukia.
Voisitteko te hieman selvittää pohjia näille mielipiteillenne, kiitos. Jollakin muulla kuin mutulla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:49"]
+1000e kuussa kun saa ilmaiseksi valtiolta, sillä rahalla voisi yhtä hyvin
tehdä muutama tunti jotain työtä. miksi pitää saada olla kotona ja olla
tekemättä mitään. koskee siis täyspäisiä tämä vasta kysymys?
tällätavoin menetetään kokonainen sukupolvi sluibailuille ja oleilulle..
hullut vasurit tahtois ottaa vielä lisälainaa että saadaa tukia nostettua!
[/quote]
Mikä +1000 e??? Saan käteen 522 e/kk ja siitä miinus vuokraa, niin jää sopivasti se 480e/kk mikä sossun mielestä on sopiva määrä KAIKKEEN elämiseen/kuluihin. Asumistukea en edes näe koskaan, koska se menee suoraan vuokranantajalle.
[/quote]
no tuota ihan vaan pienenä vinkkinä,että se asumistuki on myös sulle ilmasta rahaa,huh huh mitä järjen käyttöä taas
[/quote]
Kyllä mä sen tiedän, että se on ilmaista rahaa, turha tulla mussuttaa järjen käytöstä, kun itse et ymmärrä lukemaasi. Tuossa mitä kommentoin sanottiin, että +1000 e/kk "sillä rahalla" voisi yhtä hyvin... (Tuon voi ymmärtää niin, että saa työttömyyspäivärahaa noin paljon, siinä ei eritelty tukia.) Ei tuollaista rahaa kuitenkaan saa KÄTEEN jonka voisi kuluttaa (ansiosidonnainen erikseen). Ja mistä SINÄ tiedät kuinka paljon kenenkin asumistuki on, joten ei kaikki tuota +1000e saa kuitenkaan. Voi teitä katkeria...
[/quote]
Mä sain työttömänä ollessa 522e päivärahaa+160e asumistukea, eli yhteensä rapea 680e. Vuokra 350e. Eli vuokran jälkeen kaikkeen tosiaan jäi 330e, ja se kaikki tarkoittaa siis ihan kaikkea laskuista ruokaan, vaatteisiin ja hammastahnaan. :)
Mun saamista tuista menee suurin osa vuokrantajan pussiin, eli sitten vähenisi nekin asuntosijoittamiset kautta saadut tulot pikku kokkareilta. Enkä ala kenenkään piiaksi jollain 400 e/kk ja 40h/vko, vaikka kuinka oikein ja kätevää tämä teistä olisikin.
Onnekseni satun nyt opiskelemaan, mutta olen ollut myös työtön. Ja vuokraluukut, missä opiskelijat ja varsinkin ne "sossupummit" asuvat, eivät kelpaa kellekään työssäkävijälle ainakaan Helsingissa. Nyt siis puhutaan "edullisista" alle 600e kopeista, jotka rempattu viimeksi 90-luvulla. Yleensä sossusta saa yksinasuva käteen 480e/kk ja isoin potti menee valtiolta suoraan sinne vuokrantajalle. isot tulonmenetykset sinne suuntaan tiedossa: pitää rempata asunto, etsiä sinne uusi maksava ( ja tukia saamaton) vuokralainen, itse pitää maksaa yhtiövastikkeet siltä ajalta mitä asunto on tyhjillään jne. ja ottaa se riski, ettei saa sinne ketään. Ja jos saakin, niin pitää alentaa vuokraa, jos asunto on tosiaan tyyliä alle 20 neliön luukku Korsossa/Kontulassa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:10"]
[/quote]puhumattakaan siitä, että ryöstöjen määrä lisääntyis erittäin paljon, samoin henkirikosten yms. Tukien poistaminen jopa yllyttäis ryöstämään/tappamaan, kun sit pääsee istuman linnaan jossa olis paremmat oltavat kun kadulla.
[/quote]
Ihan rauhassa sain jenkkilässä kulkea vaikka siellä ei todellakaan työttömiä hyysätä. Sama malli kelpaisi minullekin vaikka heti.
Rikollisten paikka on vankilassa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:10"]
[/quote]
Ihan rauhassa sain jenkkilässä kulkea vaikka siellä ei todellakaan työttömiä hyysätä. Sama malli kelpaisi minullekin vaikka heti.
Rikollisten paikka on vankilassa.
[/quote]
No ne ryöstöt ja murhat lisääntyisi sitten niin paljon, ettei poliisilla olisi resursseja tutkia niitä kaikkia kunnolla. Ihmiset eivät ole koskaan kuolleet kiltisti ojaan ja sinne suuntaan se viha yleensä suunnataan, joka on "vienyt leivän'" suusta. Eli Kokkaripoliitikot tulilinjalla sitten. Se vielä, että kun tämä "heikompi aines" on jo syrjäytynyt yhteiskunnasta, niin vankila voi jopa joitain houkuttaa. Sieltä saa katon pään päälle, pleikkarit ja parempaa ruokaa. Ja guess what? Yksi vanki maksaa valtiolle enemmän kuin yksi sossupummi. Muistaakseni n.4-5 kertaa enemmän. Miksi ette syytä valtion budjettivajetta vankien hyysäyksestä?