Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pituutesi ja korkokengät

Vierailija
11.09.2014 |

Olen 169cm nuori nainen, ja ihailen korkokenkiä suuresti. Minusta alle 6cm korot eivät ole enää näyttävät, mutta jos laitan esim 8-10 cm korot, näytän mielestäni todella pitkältä ja oudolta (olen suht. hoikka mutta aika sopusuhtainen). En siis koskaan käytä korkokenkiä, vaikka niitä kaappiin on kertynyt. Kuljen aina matalapohjaisilla.

Näyttääkö sinusta "tyhmältä", jos valmiiksi pitkä nainen kävelee koroissa? Oletko itse esim. yli 165cm, ja millaisia korkoja käytät?

Ajatuksia näinkin pinnalliseen aiheeseen! :)

Säästäkää ketju pliis "olet vielä nuori ja typerä" kommenteilta!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 180 cm pitkä ja käytän 8-15 cm korkoja. Ihanaa olla pitkä.♡

Vierailija
22/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:15"]Mä oon 180 cm pitkä ja käytän 8-15 cm korkoja. Ihanaa olla pitkä.♡
[/quote]
tosin töis käytän turvakenkiä ja koska pyöräilen joka paikkaan minulla on tennarit jalas. Viihteelle mennes sit aina korkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käytät korkokenkiä, ap! Olen 162 cm pitkä eli lyhyt ja itse käytän korollisia kenkiä (7-12 cm) oikeastaan aina, kun mahdollista ja silloin tunnen itseni "normaalipituiseksi". Kuten monet ovat sanoneet, et edes ole niin pitkä. Oikeastaan, mielestäni olet vain keskipituinen, et pitkä... kai tunnen itseni joskus niin lyhyeksi etten osaa ajatella itseäni 7 cm pidempää naista pitkänä :)

Vierailija
24/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samanmittainen kuin ap eli 169 ja kyllä käytän korkokenkiä. Itse tykkään eniten noin 7 cm koroista, ihan kävelymukavuuden takia (minulla on myös hyvin pieni jalka, 34-35, ja korkeammissa koroissa varpaani tuskin yltävät lattiaan...). Olen kyllä huomannut että kun käytän korkokenkiä, seuraani hakeutuvat todella pitkät miehet (noin 190 cm, eli siis minua korkokengissäkin pidemmät) kun taas balleriinoissa (joita myös käytän) saan huomiota lyhyemmiltä miehiltä. Eli ilmeisesti naisen pituus herättää miehissä huomiota. ;-) Mutta ei pituus miestä pahenna, joten rohkeasti vaan korkokenkiä pitämään ap!

Vierailija
25/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 180 cm ja käytän surutta korkeinta korkoja. :)

Vierailija
26/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 176 cm ja käytän mielelläni korkokenkiä. Nuorempana olin hyvin epävarma ja silloin kuljin aina matalissa kengissä. Vanhemmiten olen oppinut hyväksymään itseni ja korostan mielelläni parhaita puoliani, eli pitkiä sääriä. Harrastuksissa kengät ovat tukevat ja turvalliset, mutta juhlaan pistän kunnolla korkoa. Töissä pidän välillä korkollisia ja välillä matalia kenkiä ihan mielialasta riippuen.

Vierailija
27/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fredalla Hesassa on joku erikoiskenkäkauppa, jossa on myynnissä vain pieniä ja isoja kokoja.

Vierailija
28/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171 cm pitkä ja käytän arkisin n. 5 cm korkoa ja viihteellä sitten 8-10 cm. Ei haittaa vaikka koroilla olenkin miestä pitempi :)

Vierailija
29/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 165cm ja käytän korkoja vain juhlissa. Mun pituiselle korot varmasti sopis, mutta ajattelen jalkojen terveyttä. Äitini on pitänyt nuorena paljon korkokenkiä ja kärsinyt sitten alle viisikymppisestä asti ties minkälaisista jalkavaivoista ja en halua itselle samaa.

Vierailija
30/30 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 15:34"]

Olen 178-senttinen ja käytän kaikkein mieluiten kenkiä, joissa on 5-6 sentin korot. On vain tosi vaikea löytää saappaita ja nlkkureita, joissa korot eivät joko olisi olemattomat tai sitten ainakin minulle kömpelöt ja vaarallisen korkeat kävellä.

Minusta on ihanaa olla pitkä. Menin mihin tahansa kengät jalassa, olen keskimittaista ihmistä selvästi pitempi. Hienoa! :)

[/quote]

Jatkan vielä. Mahtaako kukaan tietää, mistä löytyisi noin viiden sentin tukevalla korolla varustettuja vanhanaikaisia mustia nahkabuutseja pääkaupunkiseudulla? Mistään en ole löytänyt. Netistä en voi tilata edes katseltavakseni, koska lestini on leveä ja rintava, nilkkani tolkuttoman paksut mutta itse jalkaterä on lyhyt ja varvasrivi niin viivasuora, että jos potkaisisin seinää, kaikka varpaat osuisivat siihen yhtaikaa. Nilkasta alaspäin koko on 41 mutta siitä ylöspäin vähintään numeroa suurempi, joten sopiva nilkkuri on kuin arpajaisvoitto.

Onneksi sentään vaikutan housut jalassa ihan normaalin muotoiselta ja pitkäsääriseltä. Siksi olenkin taistellut monen kenkämyyjän kanssa, kun he vain eivät usko, että esimerkiksi vetoketju ei mene kiinni nilkkaluuta ylempää, vaikka kuinka painisi. Tarpeeksi väljät buutsit saattaisivat mennä, mutta mistäpä niitä saa? Mansku on käyty läpi jo päästä päähän ja kauppakeskusten myymälät myös. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi