Voiko jälkiuunileivästä tehdä lämpösiä leipiä.
Kommentit (12)
Uuniin laitetut leivät.Päälle vaikka tomaattimurskaa, tonnikalaa, ananasta ja juustoa. Sit leivät uuniin ne ovat lämpösiä voileipiä.
Mä teen usein reissumies lämppäreitä,tulee tosi hyviä.Sivelen voita tai oliiviöljyä ja täytteet päälle.On parempia/terveellisempiä kuin vaaleasta leivästä tehdyt.Älä laita uunia liian kovalla niin reunat jäävät sopivan rapeiksi.Jos sulla on tomaattia laittaa niin kosteuttavat uunissa leipää.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:49"]
Mä teen usein reissumies lämppäreitä,tulee tosi hyviä.Sivelen voita tai oliiviöljyä ja täytteet päälle.On parempia/terveellisempiä kuin vaaleasta leivästä tehdyt.Älä laita uunia liian kovalla niin reunat jäävät sopivan rapeiksi.Jos sulla on tomaattia laittaa niin kosteuttavat uunissa leipää.
[/quote]
Reissumiehet (original), joiden päällä on öljytonnikalaa (Pirkka), ananassiivu, punaista emmentalia ja oreganoa ovat hyviä.
Auttaskohan leipien kasteleminen ennen paistoa???
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 10:13"]Auttaskohan leipien kasteleminen ennen paistoa???
[/quote]Millä
Voi tehdä.. tai ainakin minä olen tehnyt. Sipaisin levitettä täytteiden alle (mitä en normaalisti tee) ja laitoin juustoa reunoille asti. Kannattaa kuitenkin valita mehukkaita täytteitä, eli pelkkä kalkkunasiivu ei oikein riitä. Ja syödä heti lämpimänä! Joskus esim vaaleasta leivästä tehdyn lämppärileivän saatan syödä vielä myöhemmin jos jää yli, mutta tuo muuttuu kivikovaksi.
Huhhuh. Mitä jos vaikka kokeilisit...
Tietysti voi. Enemminhän se pehmenee, kuin kovenee uunissa. Voita tai ketsuppii päälle.
Mitä ihmettä edes ovat lämpöiset leivät? Onko niitä vain vähän lämmitetty? Sellainen ainakin tulee mieleen tuollaisesta mukasöpöstä kirjoitusasusta.
Onnistuu hyvin, kun kastelee leivät ennen täytteiden laittoa esim. kasvisliemellä. Antaa mukavaa makulisääkin.