Miten kertoa lapselle, että mistä vauvat tulevat?
Sanoako suoraan, vai pitäisikö käyttää kiertoilmaisuja?
Kommentit (168)
Riippuu lapsen iästä, mutta lapsentasoisesti vastataan hänen kysymyksiinsä. Sen verran mitä hän kulloinkin kysyy. 5-vuotiaan kanssa voi käyttää aika lailla eri tyyliä kuin 10-vuotiaan kanssa. Ei mitään kiertoilmauksia tai haikaravertauksia.
Vaikea sanoa, kun riippuu paljon lapsen iästä.
Isä laittaa pippelillä siemenen äidin pimppiin ja se kasvaa äidin mahassa vauvaksi on aika selkeä ja satuilematon versio noin eskari/ekaluokka ikäiselle joka aiheesta kyselee ja on kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsen iästä, miten kertoo. Ei nyt varsinaisesti satuja tartte kertoa haikaroista tai muista. Kyllä meillä kolmevuotias tietää, että pikkusisko tuli äidin pimpistä.
No jos se lapsi ois kysyny, että miten se sinne pimppiin joutu, niin mikä olisi ollut vastaus?
Isä ja äiti rakastelevat ja 9kk päästä syntyy vauva äidistä.
Kyllä mä oon puhunut lapsille asioista asioina kehitystason mukaan. En ole käyttänyt kiertoilmaisuja ja vastaillut olen sen verran mitä lapset ovat kyselleet. Kuuleehan ne seksi juttuja kaverienkin puhumina. Olin 5-vuotias kun pari vuotta vanhemmat kaverini kertoivat, kuinka mies menee naisen päälle, laittaa pippelin pimppaan ja että niin tehdään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kirja "kun äiti muni"
Mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mut.
Vierailija kirjoitti:
Rakastelevat? Ei ole lapsen käsityskyvyn mukainen termi.
Konkreettisia, lapsen ikä-ja kehitystason huomioiden, sanoja ja lauseita.
Isillä on pippelissä vauvasiemeniä ja äidillä on omia ja kun ne tapaavat isin laittaessa pippelin pimppiin niin siitä alkaa uuden vauvan kehitys/kasvaminen äidin sisällä kohtu nimisessä paikassa.
Tämä aika passeli selitys esim.eskari-ikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kirja "kun äiti muni"
Katso tämä kirjastosta, oikeesti hyvä:
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/http%253A%252F%252Fdata.kirjasampo.f…
Jos lapsella on reppu se tulee koulusta ja jos lapsella ei ole reppua se tulee tarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmöitys ei edellytä rakastelua, yhdyntä on teknisesti aivan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsella on reppu se tulee koulusta ja jos lapsella ei ole reppua se tulee tarhasta.
Kysyttiin vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä olen noita lapseni tarhakavereita katsellut, niin kyllä aika monella on reppu.
Vierailija kirjoitti:
Näytä sille mistä ne tulevat.
Minä teille vauva-aukon näytän.
Riitta
Hei, ei haikara vauvoja tuo, vaan nehän löytyvät pihasaunan lauteiden alta!
Meillä ei annettu kotona lainkaan seksuaalivalistusta, mutta kyllä ne tiedot vaan jostain karttuivat enkä usko, että olisin jäänyt jostain tärkeästä helmestä paitsi. Koulukin vaikeni moisista "synnillisistä" asioista. Se vähä, mitä terveysopissa ja biologiassa tuli, paahdettiin läpi hirveällä vaihdilla. Eipä se juuri haitannut, pikemminkin opettajien nolous ja punoittava naama huvitti, ja maailma oli siihen mielessä jo ehtinyt opettaa kaiken tarpeellisen.
Isän siemenneste, jota tulee iskän pippelistä seksin aikana, menee äidin pimpin sisälle, josta siittiöt jatkavat uimista äidin munasoluun ja yksi siittiö hedelmöittää sen. Hedelmöittynyt munasolu alkaa sitten kehittyä äidin kohdussa pikku hiljaa ihmiseksi.
Myyrä puhemiehenä -kirja. Siinä puput saa lapsia 😃
Riippuu lapsen iästä, miten kertoo. Ei nyt varsinaisesti satuja tartte kertoa haikaroista tai muista. Kyllä meillä kolmevuotias tietää, että pikkusisko tuli äidin pimpistä.