Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa lapselle, että mistä vauvat tulevat?

Vierailija
18.08.2021 |

Sanoako suoraan, vai pitäisikö käyttää kiertoilmaisuja?

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneet ja sektiolla syntyneet?

Näissä tapauksissa enemmän menee oikein kun kertoo, että haikara toi vauvan kuin että satuilee pimpeistä ja pippeleistä, jotka eivät näihin tapoihin liity.

Vierailija
42/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsämökin tonttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja "kun äiti muni"

Mun mummuni muni mun mammani, mun  mammani muni mut.

Tota ne opettaa ortodoksikirkolla vai synagogalla . Pakkomielle kanojen muniin vielä . Eihän naisen pyllystä mitään munia synny . Eihän naisen vatsa mikään siis kohti muna ole . Että sieltä kuoriudutaan . Munan sisältä tullaan ulos jippii. Toiset hokee munia ja toiset haikaroita . Lintu kun 🐦 🐦🐦🐦🐦🐦 lintu . Onko ihminen lintu . No muutkin elukat munii . Krokotiilin munia . Unioninkadun munimisjengi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaille haikara tuo vauvat, köyhien täytyy tehdä itse.

Vierailija
44/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta . Haikara on lintu sitten se tuo vauvan ....mutta ei muni niitä vai munii ja sitten tuo. Vai käykö se munimassa sänkyyn . Kanat munii sitten pääsiäisenä taas uusia alkuja . Juu. Sellaiset alut vaan syödään kyllä . Mikä alku se on sitten kuollut tipu. Keitetty muna lintu uusi alku .....niin. kuollut lintu uutena alkuna . Ymmärtää tän siinä valossa että saatan....tekeytyy valkeuden enkeliksi mut et Jeesus tosiaan 2000 vuotta sitten ihmisenä. Et siitä on aikaa niin paljon että se on jo muuttunut munaksi haikaraksi ja ties miksi . Ajatteleeko lapsi että Jeesus on muna ja tipu . Mitäs jos pääsiäisenä olisikin munien tilalla mansikoita ?? Että Jeesus on se hedelmä .

Vierailija
45/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Juuri näin. Kohdunvuokrauksessa haikara tuo vauvan ihan kirjaimellisesti. Kannattaa siis kertoa, että muitakin tapoja on olemassa ja joissakin tapauksissa haikara tuo vauvan.

Vierailija
46/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa enemmän menee oikein kun kertoo, että haikara toi vauvan kuin että satuilee pimpeistä ja pippeleistä, jotka eivät näihin tapoihin liity.

Vähän ohis mut en tiennytkään että jos vauva syntyy sektiolla, siihen ei liity pimpit ja pippelit?

Vierailija
47/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa on kukkanen jota kasvatetaan parvekkeella tosin meiltä varastettiin parveke laatikot . Ja hautausmailla sekä puutarhoissa oikein suosittu kukkanen Suomessa . Usein vaalean punainen . Haikara on ihan uskontokeksintö ortodoksikirkosta . Linnut munii ihmislapsia .

Vierailija
48/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis mut en tiennytkään että jos vauva syntyy sektiolla, siihen ei liity pimpit ja pippelit?

Lukemisen ymmärtäminen on myös kova juttu.

Vierailija
49/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole mitään ihmeellistä/vaikeaa. "Isi panee pippelillä siemenen pimpin kautta äidin sisälle. Se kasvaa siellä vauvaksi ja äiti synnyttää sen". Lisäkysymyksiin voi myös vastata suoraan, lapsen mielikuvitus kylläkin lisää "puuttuvia paloja".

Vierailija
50/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hedelmöitys hoidot tehdään kuitenkin miehen kiveksestä tulleesta nesteestä ja naisen munasolusta mistä ehkä tulee käsitykset munista munimisesta . Mut siittiö ui muna soluun toisaalta miehillä sanotaan munaskuut . No anyway . Kyllä siis sektio ei liity hedelmöitykseen vaan vauvan ulostuloon että tuleeko ulos emättimestä jalkojen välistä vai pitääkö kirurgin leikata vatsasta ulos . Että siis ulostulo tapahtuu kyllä kuitenkin samoin vatsasta mutta eri paikasta . Vauva ei siis kasva missään mahalaukussa missä ruoka on vaan erikseen kohdussa . Kuten tiedätte pimpistä ja pippelistä myös pissataan . Kohdun vuokrauksesta vauva syntyy tavallisesti tai sektiolla mutta luovutetaan tai myydään toiselle. Edelleen sitä ei tuo lintu vaan ihmiset.

Vierailija
51/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio tarkoittaa sitä kun vauva ei synny normaalisti alapäästä vaan pitää leikata ulos vatsasta . Joskus ei vaan lantio ole niin leveä että mahtuisi tai ei aukea . Joskus joudutaan leikkaamaan koska nainen voi kuolla tai lapsi jonkun syyn takia . Tarkoitus on pelastaa sekä nainen että vauva . Normaali vauvan kohdussa olo aika on 9 kuukautta .

Vierailija
52/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haikarat tuovat lapsen.

Kun tulee enemmän ikää pitää kertoa vielä kukista ja mehiläisistä.

Vierailija
53/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksikirkko hellarivaparit muuten veti sitä Nokian herätystä yhdessä ja missio maailma . YouTube .

Vierailija
54/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mut.

Vierailija
55/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haikarat tuovat lapsen.

Kun tulee enemmän ikää pitää kertoa vielä kukista ja mehiläisistä.

Vielä kauheempaa. Miehet on siittiöitä levittäviä kukasta kukkaan naisesta naiseen siirtyvää siittäjä pölyttäjää .....

Vierailija
56/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mut.

Meillä oli ahkera Liisaa parveke laatikoissa . Ennen. Unioninkatu mekin on asuttu siellä . Mutta ei uskota lintuihin .

Vierailija
57/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on että kertoo asiat niin kuin ne ovat, ja varsinkin se ettei kysymykseen vastaamiseen liity häpeää ja ahdistusta. Itse olen kertonut asian juuri niin kuin se tapahtuu, ja lapsi oli tyyliin: ”ahaa, ok.” Lapsi on yllättävän älykäs ja näkee heti jos asiaan liittyy häpeää tai ahdistusta ja sitten se suhtautumistapa asiaan siirtyy lapseen eteenpäin.

Vierailija
58/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli 4-vuotia, kun odotin toista lasta. Poika oli kyltymätön vauvojen synnystä. Hän kyseli esìm.

Miten vauva on joutunut minun vatsaan. Minä sanoin, että olen saanut siemenen isiltä.

Söitkö sinä sen siemenen.

Onko siemeniä paljon.

Missä isi säilyttää siemeniä.

Oksennatko sinä vauvan ulos. J.n.e.

Minä kerroin, että siemeniä on kaksi eikä vauvoja tule enempää ja isi antaa siemenen minun pimppiini omasta pippelistään. Tämän kaiken poika kertoi naapurin rouvalle. Siinä naurettiin makeat naurut.

Vierailija
59/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä sille mistä ne tulevat.

Hilla-Petteri traumatisoituu.

Vierailija
60/168 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haikarat tuovat lapsen.

Toi on valetta. Lapselle valehtelet. Ettäs kehtaat.