Miten kertoa lapselle, että mistä vauvat tulevat?
Sanoako suoraan, vai pitäisikö käyttää kiertoilmaisuja?
Kommentit (168)
Lintu pakkomielle kirjoitti:
Ai hedelmöitys hoidot tehdään kuitenkin miehen kiveksestä tulleesta nesteestä ja naisen munasolusta mistä ehkä tulee käsitykset munista munimisesta . Mut siittiö ui muna soluun toisaalta miehillä sanotaan munaskuut . No anyway . Kyllä siis sektio ei liity hedelmöitykseen vaan vauvan ulostuloon että tuleeko ulos emättimestä jalkojen välistä vai pitääkö kirurgin leikata vatsasta ulos . Että siis ulostulo tapahtuu kyllä kuitenkin samoin vatsasta mutta eri paikasta . Vauva ei siis kasva missään mahalaukussa missä ruoka on vaan erikseen kohdussa . Kuten tiedätte pimpistä ja pippelistä myös pissataan . Kohdun vuokrauksesta vauva syntyy tavallisesti tai sektiolla mutta luovutetaan tai myydään toiselle. Edelleen sitä ei tuo lintu vaan ihmiset.
Menee nyt ohi aiheen, mutta sektiota ei tee kirurgi vaan gynekologi (eli naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsen iästä, miten kertoo. Ei nyt varsinaisesti satuja tartte kertoa haikaroista tai muista. Kyllä meillä kolmevuotias tietää, että pikkusisko tuli äidin pimpistä.
No jos se lapsi ois kysyny, että miten se sinne pimppiin joutu, niin mikä olisi ollut vastaus?
Sepä on kasvanut siellä pienestä solusta kivaksi vauvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneet ja sektiolla syntyneet?
Näissä tapauksissa enemmän menee oikein kun kertoo, että haikara toi vauvan kuin että satuilee pimpeistä ja pippeleistä, jotka eivät näihin tapoihin liity.
Kyllä olen isommille lapsille kertoneet, että ovat laboratoriossa saaneet alkunsa kun ei muulla tapaa onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään ihmeellistä/vaikeaa. "Isi panee pippelillä siemenen pimpin kautta äidin sisälle. Se kasvaa siellä vauvaksi ja äiti synnyttää sen". Lisäkysymyksiin voi myös vastata suoraan, lapsen mielikuvitus kylläkin lisää "puuttuvia paloja".
Ja just oikein panee sen. Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneet ja sektiolla syntyneet?
Näissä tapauksissa enemmän menee oikein kun kertoo, että haikara toi vauvan kuin että satuilee pimpeistä ja pippeleistä, jotka eivät näihin tapoihin liity.
Haikara mielestäsi liittyy hedelmöityshoitoihin, mutta lisääntymiselimet (kuten kohtu, munasarjat tai kivekset) eivät?
Isä laskee siemenet äidin mahaan ja lapsi kehittyy siellä. Sitten muutaman kuukauden kuluttua äiti ponnistaa lapsen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli 4-vuotia, kun odotin toista lasta. Poika oli kyltymätön vauvojen synnystä. Hän kyseli esìm.
Miten vauva on joutunut minun vatsaan. Minä sanoin, että olen saanut siemenen isiltä.
Söitkö sinä sen siemenen.
Onko siemeniä paljon.
Missä isi säilyttää siemeniä.
Oksennatko sinä vauvan ulos. J.n.e.
Minä kerroin, että siemeniä on kaksi eikä vauvoja tule enempää ja isi antaa siemenen minun pimppiini omasta pippelistään. Tämän kaiken poika kertoi naapurin rouvalle. Siinä naurettiin makeat naurut.
Äiti on kertonut että aikoinaan kun synnyin, oli siskoille kerrottu asiasta ja sisko sitten oli mummille selittänyt .Mummi oli hyvin vanhakantainen ja yskiskeli kuunnellessaan selostusta. Itsekin olen lapselleni kertonut että isi laittoi pippelillä siemeniä pimppiini ja kohdussa alkoi kasvaa vauva. Senkin olen selittänyt että hänet piti leikata vatsasta kun ihmetteli arpeani. Silloin jo tiesi että vauvat tulevat pimpin vauva-aukosta. Eihän sitä tarvi heti selittää koko asiaa,vastaa siihen mitä lapsi kysyy ja ikätasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ai hedelmöitys hoidot tehdään kuitenkin miehen kiveksestä tulleesta nesteestä ja naisen munasolusta mistä ehkä tulee käsitykset munista munimisesta . Mut siittiö ui muna soluun toisaalta miehillä sanotaan munaskuut . No anyway . Kyllä siis sektio ei liity hedelmöitykseen vaan vauvan ulostuloon että tuleeko ulos emättimestä jalkojen välistä vai pitääkö kirurgin leikata vatsasta ulos . Että siis ulostulo tapahtuu kyllä kuitenkin samoin vatsasta mutta eri paikasta . Vauva ei siis kasva missään mahalaukussa missä ruoka on vaan erikseen kohdussa . Kuten tiedätte pimpistä ja pippelistä myös pissataan . Kohdun vuokrauksesta vauva syntyy tavallisesti tai sektiolla mutta luovutetaan tai myydään toiselle. Edelleen sitä ei tuo lintu vaan ihmiset.
Menee nyt ohi aiheen, mutta sektiota ei tee kirurgi vaan gynekologi (eli naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri).
Gynekologi ei ole kirurgi. Sektion tekee vatsaelin kirurgi.
Mun lapsi 5v kysyi tätä kun isänsä oli saamassa vauvan uuden vaimonsa kanssa. Lainasin kirjastosta kirjan missä kerrottiin totuudenmukaisesti asia niin luin sen hänelle. Joten joku kirja avuksi vaan.
Värikynät esiin
Pippelistä tulee vauvan siemeniä pimppiin ja vauva alkaa kasvaa mahassa omassa pussissaan. Aikanaan tulee ulos vauva-aukosta, joka on pissa- ja kakka-aukon välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi 5v kysyi tätä kun isänsä oli saamassa vauvan uuden vaimonsa kanssa. Lainasin kirjastosta kirjan missä kerrottiin totuudenmukaisesti asia niin luin sen hänelle. Joten joku kirja avuksi vaan.
Tai sitten voi lainata Täältä tullaan elämä -leffan ja katsoa siitä pari minuuttia alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika oli 4-vuotia, kun odotin toista lasta. Poika oli kyltymätön vauvojen synnystä. Hän kyseli esìm.
Miten vauva on joutunut minun vatsaan. Minä sanoin, että olen saanut siemenen isiltä.
Söitkö sinä sen siemenen.
Onko siemeniä paljon.
Missä isi säilyttää siemeniä.
Oksennatko sinä vauvan ulos. J.n.e.
Minä kerroin, että siemeniä on kaksi eikä vauvoja tule enempää ja isi antaa siemenen minun pimppiini omasta pippelistään. Tämän kaiken poika kertoi naapurin rouvalle. Siinä naurettiin makeat naurut.Äiti on kertonut että aikoinaan kun synnyin, oli siskoille kerrottu asiasta ja sisko sitten oli mummille selittänyt .Mummi oli hyvin vanhakantainen ja yskiskeli kuunnellessaan selostusta. Itsekin olen lapselleni kertonut että isi laittoi pippelillä siemeniä pimppiini ja kohdussa alkoi kasvaa vauva. Senkin olen selittänyt että hänet piti leikata vatsasta kun ihmetteli arpeani. Silloin jo tiesi että vauvat tulevat pimpin vauva-aukosta. Eihän sitä tarvi heti selittää koko asiaa,vastaa siihen mitä lapsi kysyy ja ikätasolla.
Minä muistan selostaneeni ihan vakavissaan siskolleni ja äidilleni, että äiti saa sen vauvan siemenen syömällä porkkanoita (koska porkkanan siemenet on ihan pieniä, niinkuin vauvan siemenetkin). Aika pian tämän jälkeen meille ilmestyi aihetta käsittelevä kirja :D olisinko ollut jotain 4-5v silloin.
Mies ja tyttö ottaa ihan kaikki vaatteet pois ja menee tosi lähelle toisiaan, niin että on kiinni toisissaan. Tyttö voi olla miehen alla tai päällä tai ihan vierellä. Miehen pippeli tulee tosi kovaksi ja mies laittaa kovan pippelin tytön pimppaan, tosi syvälle. Se tuntuu miehestä aina tosi hyvältä ja yleensä tytöstä myös, mutta ei aina. Sitten kohta lähtee miehen pippelistä miljoonia pieniä siittiösoluja, "ihmisen siemeniä" ja ne uivat tosi nopeasti tytön pimpasta kohtuun ja siellä etsivät tytön munasolun minkä sisällä ihmisen siemenistä kasvaa vauva. Yleensä yksi siittiösolu ja yksi munasolu yhdistyvät, mutta joskus harvoin munasoluja on useampi. Sitten kun siittiösolu on päässyt munasolun sisälle, siitä kasvaa uusi ihminen tytön kohdussa. Tytön massu pyöristyy kun se munasolun ja siittiösolun yhdistelmä kasvaa siellä vauvaksi. Sitten vauva syntyy, tulee kohdusta pimpan kautta ulos, samasta reiästä mihin mies pippelillään antoi niitä ihmisen siemeniä. Joskus vauva ei pääse ulos sitä kautta, sitten pitää leikata tytön massua ja kohtua vähän auki, jotta saadaan vauva ulos. Synnyttäminen ja leikkaaminen sattuu aika paljon, mutta se unohtuu ja muutenkin synnytyksestä toipuminen käy yleensä melko nopeasti, varsinkin jos tyttö on nuori, 20-25v ja / tai hyväkuntoinen muuten. Miehen iällä ei ole merkitystä, kunhan on tyttöä vanhempi. Silleen miehestä tulee isi ja tytöstä äiti.
Väestöliiton sivuilla hyvakysymys.fi/
lapsi ja seksuaalisuus on aiheesta paljon hyviä vinkkejä. Nykyisin näistä asioista puhutaan varhaiskasvatuksessa lapsentasoisesti ja totuudenmukaisesti jo 3v. lähtien. Aihealueet kuuluvat kehotunnekasvatuksen teemoihin.
Vatsaelin kirurgi tekee sektion kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi on just naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Hän tekee yleensä sektion.
Mutta hätätilanteissa niitä on joutunut tekemään yleislääkäritkin ja ensihoitolääkärit. Kaikki lääkärit saavat koulutuksen aikana opetusta myös sektion tekemiseen, sillä erikoislääkäiriä ei saada aina kaikissa olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsaelin kirurgi tekee sektion kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi on just naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Hän tekee yleensä sektion.
Mutta hätätilanteissa niitä on joutunut tekemään yleislääkäritkin ja ensihoitolääkärit. Kaikki lääkärit saavat koulutuksen aikana opetusta myös sektion tekemiseen, sillä erikoislääkäiriä ei saada aina kaikissa olosuhteissa.
mite muka sitte aina saahaa nukutus ihminen paikallle ? ? ?
Kerrot miten saadaan lapsi alkuun. Mies työntää elimensä joka miehillä on naisen elimeen. Näin yhdyntä jossa siemennesteessä siittiöt hedelmöittävät naisen munasolun. Voitte näyttää miehen ja naisen elimet luonnossa ja lapsi saa katsoa ja halutessaan koskea niitä.