Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko olla menemättä tänään kouluun? nopeasti apua!

Vierailija
11.09.2014 |

Asia on nyt niin, että räkää tursuaa nenästä, jalat ovat kipeät, eilen illalla oksetti, yöllä heräsin ihan ihmeellisiin vatsakipuihin ja olo on vain yksinkertaisesti huono ja vetämätön.

Olen 8. luokalla ja koulussa olisi tänään sellainen yksi testi, ei oikea koe kuitenkaan. Pitäisikö mun lähteä kouluun? Vai voiko ilman kuumettakin jäädä kotiin?

Puolet koko koulusta on tällä hetkellä kipeenä, mutta heillä on sentään kuumetta....äääh auttakaa D:

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jäädä. Et jaksa tuossa kunnossa oppia mitään ja tartutat vain muut. Näin neuvoisin omalleni (16v)

Vierailija
2/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 06:55"]Voit jäädä. Et jaksa tuossa kunnossa oppia mitään ja tartutat vain muut. Näin neuvoisin omalleni (16v)
[/quote]

Tuntuu vain jotenkin nololta jäädä pois koulusta ilman "oikeaa" sairautta. Ja lisäksi olin poissa koulusta jo toissaviikolla koska olin kipeänä ja...päivä oli sama kuin nyt. Opettajat varmaan luulee että jään vain huvikseni kotiin....ahdistaa tosi paljon ajabdkzosldblslsnd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy sun omilta porukoilta, älä täältä. Miten avuton saa olla jos nettipalstalta kysyy tällasta??

Vierailija
4/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti paranet nopeammin ja poissaolo jää lyhyemmäksi, jos nyt jäät kotiin ja lepäät. Oma olo on kuumemittaria parempi mittari!

Opet ajattelee, että sairaan nuoreen paikka on kotona.

T. Ope

Vierailija
5/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kouluun, kokeet joutuu tekemään kuitenkin joskus

Vierailija
6/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 06:59"]kysy sun omilta porukoilta, älä täältä. Miten avuton saa olla jos nettipalstalta kysyy tällasta??
[/quote]

Vanhempien mielestä saan jäädä kotiin, mutta kun näiden omantunnontuskieni takia haluan varmistua siitä etten tee mitenkään kauhean pahasti vääärin. Avuttomaksi en itseäni sanoisih.

Vierailija
7/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:01"]Menisin kouluun, kokeet joutuu tekemään kuitenkin joskus
[/quote]

En mä sitä koetta yritä vältellä, mutta pelkään että joku opettaja luulee niin D:

Vierailija
8/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin. Jos menisit kouluun, pystyisit tartuttamaan toiset. Joten kannattaa jäädä kotiin :))

Vierailija
9/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja nuoria nykyään

Vierailija
10/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä opetella tervettä itsekkyyttä! Olet sairas ja piste. Sillloin ei voi tai tarvi tehdä muuta kuin levätä. Ja no Mitä sitten jos ope luuliskin että lintsaat testistä? Itse tiedät totuuden! Eikö teidän muuten tarvi viedä kouluun vanhemmilta poissaolotodistusta? En muista 15 vuoden takasia juttuja enää..

Vierailija
11/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:11"]Nyt on hyvä opetella tervettä itsekkyyttä! Olet sairas ja piste. Sillloin ei voi tai tarvi tehdä muuta kuin levätä. Ja no Mitä sitten jos ope luuliskin että lintsaat testistä? Itse tiedät totuuden! Eikö teidän muuten tarvi viedä kouluun vanhemmilta poissaolotodistusta? En muista 15 vuoden takasia juttuja enää..
[/quote]

Poissaoloista tulee merkintä Wilmaan (joka on siis tavallaan "reissuvihkona" toimiva nettipalvelu). Vanhemman täytyy sitten vain käydä klikkaamassa punainen merkinytä vihreäksi, eli selvitetyksi. Samaiseen palveluun tulee myös merkintöjä tuntikäyttäytymisestä ja muuta kivaa.

Mutta jooh, mä jään kotiin ja alan nyt nukkumaan.

Vierailija
12/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kuume ei ole sairauden mittari. Jää kotiin!

Vierailija
13/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö kanssa kasilla. Oli eilen vähän samalla tavalla sairas. Myös flunssa viikko sitten. Ei ois halunnu jäädä kotiin, mutta ei ois jaksanu koulussa. Käytiin lääkärissä ja oli poskiontelotulehdus. Ei kuumetta. Ei kaikille nouse kuume, ei se ole mikään sairausmittari.

Jäät kotiin jos tunnet, ettet jaksa olla.

Vierailija
14/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa. Mulla nousee tosi harvoin kuume, mutta saatan silti olla flunssan takia työkyvytön. Se on se kokonaisvointi, joka ratkaisee.

Vierailija
15/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö ois ihana, jos noin pienestä saisi jäädä pois. Mulla on ollut viimeiset 3vk kuumetta, yskää, pääkipua yms, mut minut vaan pumpataan aamuisin täyteen lääkkeitä ja laitetaan kouluun. Koulumatkakin päälle 100km/pv. Niin pitkään, kun en oksenna verta, on pakko mennä kouluun. t. 16v

Vierailija
16/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku kun tästä palstasta on tullut teinien oma palsta!!

Vierailija
17/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kerroit oireet tossa aloituksessa eli ooet kipeä!

Vierailija
18/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16, anteeksi mitä. Jos vanhemmat pakottaa menet terkalle...

Vierailija
19/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:34"]Nro 16, anteeksi mitä. Jos vanhemmat pakottaa menet terkalle...
[/quote]

Mitenkä sit, jos pakottajina on laitoksen ohjaajat jotka uhkaavat soittaa sossulle, jos en käy koulussa?

Vierailija
20/23 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi kasvaa, niin sitä vähäisempää on kuume, vaikka olisi kovinkin sairas. Kuume ei ole se ainoa oikea sairauden merkki.

Pystyisitkö menemään tekemään sen testin? Olisit muut tunnit pois, mutta kävisit vain testin tekemässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme