Olen laihtanut 7kg. Nyt olen 165cm75kg. Kaikki ovat alkaneet kehoittamaan syömään!!! Mitä helvett*ä olen vieläkin ylipainoinen
Kaikki tuttavat tuijottavat kroppaani ja lässyttävät minulle, kuin sairaalle ja syö syö. Jaksatko varmasti kantaa tuon.
Näytän mielestäni melko hoikahkolle nyt, mutta luulin sen olevan vain tottumattomuutta uuten vartaloon.
Pitäisikö minulla tosisan olla 20kg ylipainoa, että näytän hyvältä?
Kommentit (25)
Itsekin törmännyt samaan ilmiöön, eikä kommentoijat välttämättä ole olleet ylipainoisia. Painoin 70 kg ja olen 162 cm, laihduin n 6 kg ja silloin alkoi puheet, viimeksi oma puoliso sanoi etten ole viehättävä "noin laihana". Just kiva, kun nimenomaan tahdon olla kevyenmpi ja paremmassa kunnossa etten sairastuisi niin alkaa tällaiset puheet. Juu, ei piodä välittää mutta kun välitän, en voi sille mitään etten kelpaa ylipainoisena mutten ilmeisesti kelpaa vaikka painoa olen pyrkinyt saamaan alemmaksikaan. Painoa aion vielä tiputtaa, ellei kelpaa menkööt jonkun toisen perään sitten. Nyt riittää.
Lukioaikana lihoin lyhyessä ajassa aika paljon, kun aloitin sopimattoman mielialalääkkeen. Lopetin sen, laihduin aiempaan painooni ja jatkoin siitä vähän pidemmällekin. Perheenjäsenet ja kaverit puhuivat koko ajan siitä, miten HIRVEÄSTI olin laihtunut ja miten KAUHEAN laiha olin! Niin, niin laiha! Toinen vanhempani oli suorastaan huolissaan, vaikka tiesi, mitä taustalla oli.
Ja mittani olivat 180cm/80kg. Olin varmaan ihan ok näköinen ja tietysti hoikempi kuin aiemmin, mutta laihasta ei voi puhua. Jos joku on ollut pitkään saman painoinen ja laihtuu/lihoo runsaasti, kyllähän se herättää huomiota.
Itse aikoinani laihdutin jostain reilusta 120kg (vaaka loppui siihen, eli enemmänkin) noin 60-70kiloiseksi. Siis jojoilin tuossa vuosia. Ehkä 65kg se yleisin.
En ruoan tuputtamista muista, mutta pari vuotta meni ennenkuin jotkut tuttavat (jotka siis tunteneet koko iän) lopettivat sen puheen painon pudotuksesta.. Enemmän se oli kyllä: "upeeta mitä olet tehnyt/en tajua miten sen teit". Itse koin nuo kiusallisena ja sanoin, etten halua edes puhua siitä.
En todellakaan ole sitä tyyppiä, joka kehuisi siilä tms. Taisin hävetä koko asiaa. Tai siis ei tulisi mieleenkään mennä johonkin iltalehteen tai edes someen laittaa kuvia ennen/jälkeen🤷♀️
Itse vältän aina kommentoimasta muiden ulkomuotoa tai painoa tms.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin törmännyt samaan ilmiöön, eikä kommentoijat välttämättä ole olleet ylipainoisia. Painoin 70 kg ja olen 162 cm, laihduin n 6 kg ja silloin alkoi puheet, viimeksi oma puoliso sanoi etten ole viehättävä "noin laihana". Just kiva, kun nimenomaan tahdon olla kevyenmpi ja paremmassa kunnossa etten sairastuisi niin alkaa tällaiset puheet. Juu, ei piodä välittää mutta kun välitän, en voi sille mitään etten kelpaa ylipainoisena mutten ilmeisesti kelpaa vaikka painoa olen pyrkinyt saamaan alemmaksikaan. Painoa aion vielä tiputtaa, ellei kelpaa menkööt jonkun toisen perään sitten. Nyt riittää.
Tuo on sama kuin sanoisi, että en halua että olet hyväkuntoinen ja terve. Pidän sinusta vain omilla ehdoillani, joihin kuuluu myös se miltä saat näyttää. Sinun pitää elää minun asettamien kauneus ja terveyskäsitysten mukaan. Kyse ei ole muusta kuin halusta hallita toista. Ei saa muuttua ilman ympäristön lupaa. On uskomatonta, että on ihmisiä jotka on salaa asettaneet meille laatikon missä meidän pitää pysyä. Sen ulkopuolella muutumme suorastaan vieraaksi tai uhaksi.
Joku ei saata tykätä siitä, että olet laihtunut. Olisi ihan tyypillinen reaktio siihen tuo syömään kehoittaminen.