Kesäkurpitsasta sosetta vauvalle?
Jos teen kesäkurpitsasta vauvalle sosetta niin keitänkö sen vaan pehmeäksi ja soseutan (esim. blenderillä)? Tarvitseeko kuoria? T. Amatööri :D
Kommentit (6)
Ei tarvitse kuoria. Peset, keität/höyrytät ja soseutat.
Oon kuorinut ja keittänyt ja soseuttanut. Meneekö kuoret ihan sileäksi??? Vinkkinä et bataatti on tosi hyvä yhdistettynä kesäkurpitsaan. Meillä ollut pitkään lemppari.
Mä olen aina kuorinut, kuorossa on kuitenkin myrkkyjäämiä. Pelkästä kesäkurpitsasta tulee aivan vetistä sosetta, sellaista juotavaa. Mä olen sekoittanut sekaan bataattia, puolet ja puolet.
Ostin kesäkurpitsan lisäksi myös bataattia ja mietinkin josko yhdistäisin ne :) vasta ollaan aloittelemassa kiinteitä joten ei mitään hajua niiden valmistuksesta mutta jos todella on noin helppoa niin miksi en tekisi itse :)! Ap
Kannattaa pakastaa niin, että laitat soseen pakastepussiin tekemällä siitä ohuen levyn ja teippaamalla raunan kiinni. Tästä laatasta on helppo naksauttaa sopivia paloja irti ja ne sulaa vesihauteessa nopeasti! Mun vauva tykkää myös kovasti kesäkurpitsasta, oon yhdistänyt sitä bataatin lisäksi myös porkkanan ja parsakaalin kanssa.
Ulkomaiset kuorin, kotimaisia en, pesen vain huolella. Jos mahdollisuus höyryttää niin saa parempia kuin keittämällä. Usein laitan mukaan yhden jauhoisen perunan niin ei tule niin vetistä.