Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee aikuiselle naiselle virtsatietulehdus?

Vierailija
10.09.2014 |

Siis ihan oikeasti, en voi käsittää. Sehän on lastentauti ja tulee kylmässä maassa istumisesta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:02"]

Please, pissatkaa aina heti yhdynnän jälkeen!!!

[/quote]

Miten pystyt nauttimaan yhdynnästä täydellä rakolla, kun koko ajan pitää pidätellä, ettei kusi lennä miehen pökkiessä?

Vierailija
2/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös liiallinen alapään peseminen altistaa tulehduksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:59"]

[/quote]

Miten pystyt nauttimaan yhdynnästä täydellä rakolla, kun koko ajan pitää pidätellä, ettei kusi lennä miehen pökkiessä?

[/quote]

Kuka sanoi, ettei voi käydä pissalla sekä ennen että jälkeen?

Vierailija
4/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsarakossa on bakteereja, aina. Jos juo liian vähän tai pissaa liian harvoin, pissa samenee ja bakteerit ehtivät lisääntyä ja aiheuttaa tulehduksen.

Tavallisesti tulehdus aiheutuu aina samasta bakteerista, joka on jossain kohtaa päässyt asumaan virtsarakkoon. Useimmiten tämä on ulosteperäinen bakteeri, mikä johtuu esim. väärään suuntaan pyyhkimisestä, ripulista tms.

Joskus kahden ihmisen bakteerikannat eivät vain sovi yhteen, vaikka kuinka hygieenisiä oltaisiin ja juotaisiin paljon vettä tai hapanta mehua tai peseydyttäisiin ja pissattaisiin yhdynnän jälkeen, vaan yhdynnästä seuraa tulehdus.

Naisilla ylipäänsä on paljon lyhyempi virtsaputki kuin miehillä, joten naisilla tulehdukset ovat paljon yleisempiä.

Kondomi ei ehkäise virtsatieinfektiota, koska jyystäminen siirtää kuitenkin niitä naisen omia bakteereja sinne röörin suuntaan.

Vierailija
5/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairastanut kys. taudin vasta aikuisena ja mulle se tuli kylmässä vedessä uimisesta. Ilmakin oli kylmä. 

Vierailija
6/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuivat raskauteen ja lapsen syntymään useasti vuodessa toistuneet tulehdukset. Ei ole viiteen vuoteen enää ollut niitä vaivoja. Että jotain positiivisia muutoksia synnytyksen myötä :) en tiedä miksi.

Vierailija
7/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulta ei ainakaan tule pissaa viiden minuutin välein. Käyn kyllä pesemässä alapääni aina heti yhdynnän jälkeen käsisuihkulla.

Vierailija
8/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulta ei ainakaan tule pissaa viiden minuutin välein. Käyn kyllä pesemässä alapääni aina heti yhdynnän jälkeen käsisuihkulla.

[/quote]

Yleensä seksin jälkeen, jos on saanur orkun ainakin, naiselta tulee aina vähän pissaa pissalla, joten kannattaa tiristää ne vähätkin tipat. :) Tosin muistaakseni joskus luin, että kunhan käy 1,5h sisällä seksin harrastamisesta pissalla, se riittäisi estämään bakteerien kipuamisen virtsaputkessa.

Vierailija
9/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvessä uimisesta. Järvissä on paljon e.coli-bakteeria.

Vierailija
10/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:12"]

Kondomin käyttö ehkäisee nuokin.

[/quote]

Ja mitenköhän?

Vierailija
11/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitut oo mikään lastentauti! mulla jo neljättä kertaa tänä vuonna! mulla tulee helposti seksin jälkeenkin tai antibioottikuurin. pahimmillaan se voi tehdä munuaisille tuhoja.

Vierailija
12/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse asiassahan virtsiksen voi siis saada perseisistä käsistä!

Vierailija
13/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, luuleeko jotkut että virtsatientulehdus johtuu aina huonosta hygieniasta ja että tulehdusta ei tule kun pitää huolta hygieeniastaan? Että jos joku kertoo virtsatientulehduksestaan te oletatte hänen pyyhkivän paskan väärään suuntaan ja olevan epähygieeninen? Kiva. Tokihan tuollakin tavalla sen tulehduksen saa, mutta ei tuo syy taida olla se yleisin.

Virtsatientulehdus tulee useimmiten ihan siksi, että käy liian harvoin pissalla ja juo vähän. Kun virtsa saa "muhia" siellä liian kauan niin tulee herkästi tulehdus. Eli ei vaadi mitään liiallista pidättämistä ihmeellisempää.

Vierailija
14/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:33"]

Virtsatietulehdus johtuu huonosta vastustuskyvystä, eli teillä on runsaasti loisia suolistossa. Monethan joutuvat ongelmiin siinä tapauksessa että saavat antibioottikuurin virtsatietulehdukseen, jolloin suolisto menee samalla sekaisin, koska siellä on niin paljon tavaraa, jota pitäisi putsata pois.

[/quote]

Kaikki antibioottikuurit tappaa bakteereita ja sekoittaa elimistön tasapainoa kahden vuoden ajaksi. Monista antibioottikuureista voi saada hiivatulehduksia, kun tietyt bakteerit kuolevat ja hiiva pääsee valloilleen. Myös lihavuutta on tutkittu, että johtuuko osittain tai joissakin tapauksissa kokonaan vääränlaisesta bakteeritasapainosta. Silloin apuna käytetään sitä, että sukulaisen suolistobakteereja istutetaan takaisin sairaaseen ihmiseen.

Kannattaa siis välttää noita kuureja jos vaan voi. Virtsatietulehdus ei useimmiten vaan parane ilman kuuria.

Virtsatietulehdus ei johdu huonosta vastustuskyvystä, joskus kun taudin saa mekaanisesti, lyhyet putket ja vilkas seksielämä. Hyvä hygienia tietysti auttaa, mutta kierteeseen kun on päässyt, niin ei auta sekään. Jokaisella niitä kolibakteereja nääs on. Ja kun vaikka kylmettyy, niin elimistö on hetkellisesti kiireinen kylmettymisen kanssa, jolloin kolit pääsee väärään paikkaan suojauksen pettäessä. Sama on flunssan kanssa. Sitä on koko ajan joka puolella ja kun kylmetyt olet hetken heikommalla ja silloin iskee lentsu.

Vierailija
15/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee monista asioista mm. seksistä, jos on juonut liian vähän vettä, krapulasta, jos istuu hetkenkään kylmässä, ui kylmässä tai muuten vaan kylmettää peppua tai alaselkää, joutuu pidättää liian pitkään tai unohtaa käydä vessassa.

Vierailija
16/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina, jos harrastan paljon seksiä :(

Vierailija
17/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle viimeksi kylpylän porealtaasta. Minulle liian kylmä vesi.

Vierailija
18/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä ja pesemättömyydestä. Hiivatulehduksesta. Liian kireistä farkuista (joo, oikeesti).

Vierailija
19/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeesti, miten se kylmä maa tukkii bakteerit sun toosaan?

Pissatulehdus voi tulla vaikka huonosta hygieniasta tai siitä, että pyykii vessassa käydestä edestä päin. Se voi tulla kylpylöistä. Se voi tulla varsinki vaihdevuosien jälkeen, kun limakalvot on ohentunu ja näin alttiimpi bakteereille. Esimerkiksi.

Vierailija
20/52 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee kuulkaa siitä, kun peräsuolen bakteerit pääsee virtsaputkeen. Se on bakteeritulehdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme