Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on järkevin työsopimus tapauksessani ?

Vierailija
17.08.2021 |

Olen aikamoisen tietämätön kuvioista ja viimeisimmästä sopimuksesta aikaa. Olen heinäkuussa auttanut kaveriani pimeästi satunnaisia tunteja siivoustyössä. Nyt he tarjoavat minulle työsopimusta, mutta tunneista eivät voi luvata mitään. Talvella ei ole hommia juuri lainkaan. Olen yksinhuoltaja ja tuloni Kelasta. Haluaisin tietysti työtä ja nyt sitä oikein tarjotaan, mutta pelkään kaikkia mahdollisia katkoksia etuuksiin, koska kamppailen jo tässäkin tilanteessa taloudellisesti. Yksi lapsi pitäisi työn myötä ilmoittaa iltapäiväkerhoon, mutta siitä kai ei maksua menisi? Tulot pienet silti nimittäin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni työtön saa tienataa 300e kuussa ilman, että vaikuttaa etuuksiin?

Vierailija
2/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerho on maksullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, vähintään sen 100 euroa /kk.

Mutta maksuun voi saada alennuksen ja joissakin tapauksissa se voidaan jättää kokonaan perimättä.

Riippuu perheen tuloista.

Vierailija
4/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskarilaisten? Maksaa 70e kuussa.

Vierailija
5/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskarilaisten? Maksaa 70e kuussa.

Ekariainen kuuluu päivähoitolain piiriin.

Vierailija
6/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit minun tilanteessani? Ahdistaa epävarmuus, kun ei varmoja tunteja ja jos talveksi loppuu kokonaan vähäisetkin tunnit.

Vierailija
7/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta maksuun voi saada alennuksen ja joissakin tapauksissa se voidaan jättää kokonaan perimättä.

Riippuu palvelun tarjoajasta. Iltapäiväkerho ei ole lakisääteinen, eikä kuntien tarvitse sitä tarjota.

Vierailija
8/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit minun tilanteessani? Ahdistaa epävarmuus, kun ei varmoja tunteja ja jos talveksi loppuu kokonaan vähäisetkin tunnit.

En ottaisi työtä vastaan.

Vierailija
9/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu palvelun tarjoajasta. Iltapäiväkerho ei ole lakisääteinen, eikä kuntien tarvitse sitä tarjota.

Onhan.

Vierailija
10/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla todennäköisesti katkeaa työttömyystuen maksu aina selvityksiin mitä olet tienannut. Olet ns. kannustinloukussa, eikä työtä lähtökohtaisesti kannata ottaa vastaan.

Vain, jos se vaikuttaa positiivisesti työllisyystilanteeseesi jatkossa (tai voidaan olettaa näin).

Vierailija
11/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kuinka paljon ihhminen kykenee eism tekemään rahaa ja näin valmiissa maailmassa rahan teon edellytyksenä on esiim ihmisen luovuus digitaalisessa maaailmassa jolla ostaa ihmisen aikaa kiinnostuen paleveluuun mikä viihdyttää tai helpottaa ihmisten elämäää.

Vierailija
12/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kuinka paljon ihhminen kykenee eism tekemään rahaa ja näin valmiissa maailmassa rahan teon edellytyksenä on esiim ihmisen luovuus digitaalisessa maaailmassa jolla ostaa ihmisen aikaa kiinnostuen paleveluuun mikä viihdyttää tai helpottaa ihmisten elämäää.

Esiim työajan ja energian vähentäminen ja silti tehokkuuuden lisääntyminen.

Vierailija
13/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi työtä vastaan.

Minustakin alkaa tuntua siltä, että ei mitään järkeä noin epävakaata työnkuvaa ottaa riesaksi. Pitäisi nyt sitten kai kehdata sanoa jokin syykin js etsiä aktiivisesti parempia tunteja muualta.

Vierailija
14/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan.

Kunnilla ei ole velvollisuutta aamu- ja iltapäivätoiminnan järjestämiseen.

Lähde: https://minedu.fi/aamu-ja-iltapaivatoiminta

Vierailija
15/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin hommia pimeänä, jos niistä maksetaan. Satunnaisia hommia ei oikein muuten kannata tehdä.

Vierailija
16/16 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nollasopimus toimisi?