Mitä mieltä Tom of Finland postimerkeistä?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:02"]
Voisiko joku merkkejä iljettävinä pitävä perustella, miksi ne ovet hänestä vastenmielisiä.
[/quote] Itse pidän niitä vastenmielisenä ja iljettävänäkin jopa. Yhtä lailla, vaikka siinä olisi viittauksia heteroseksiin. Tässä on mainio esimerkki kuinka se, jonka pitäisi pysyä yksityisasiana makuukammarin puolella, revitellään julki. Siitä tehdään väkisin toistenkin asia. Minusta postimerkin ei edes tarvitsisi olla mikään taideteos.
Jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, fine. Se mitä he tekevät makuuhuoneessaan ja minkä sukupuolen kanssa, on heidän yksityisasiansa, jota ei tarvitsisi revitellä. Itse en homoseksiä pidä terveenä, eikä minun tarvitsekaan, koska asia ei kuulu minulle. Haluan siis myös niin, ettei siitä tehdä minun asiaani kysymällä mielipidettäni tai tuomalla asiaa eteeni esim postimerkin muodossa.
[/quote]
Myös heteroseksi pois televisiosta! ? Iljettävää revittelyä , pysyisivät makkareissaan!
[/quote] Kyllä. En näe syytä, miksi sellaista pitäisi näyttää. T: 22
Olen vakaasti sitä mieltä, että näitä merkkejä inhoavat ovat ainoastaan homoennakkoluuloilla varustettuja ihmisiä.
Se, että merkeissä näkyy paljasta miehen takapuolta tai housunetumus pullottaa ei riitä perusteluksi, koska postimerkkeihin on hyväksytty niin Milon Venus, Kreikan Apollon jne. Antiikin ajan taiteessa ihmiset esitettiin usein alastomina tai vähintäänkin puolialastomina. Nyt turistit käyvät massoittain ihailemassa näitä antiikin sekä renesanssin teoksia.
Noita arkkeja pitäisi ostaa monta, ja lähettää kirjeitä eduskuntaan eräille persuille :) Soinihan on viimeaikoina tuntunut olevan kiinnostunut takamuksista, niin voisi käyttää niitä peffamerkkejä ;)
Itsehän tilasin merkit nettikaupasta jo kun tulivat ennakkomyyntiin. Pudotettiin luukusta eilen.
Gallen-Kallelalta oli taannoin postimerkissä yläosaton nainen ja vieläpä kohtalokkaasti taaksepäin nojautuneena niin että rintavarustus varmasti pääsi oikeuksiinsa. En nähnyt mutinaa tuon merkin tiimoilta.
Hienoja merkkejä, laitoin jo muutamaan postcrossing-korttiin :) Kuuluisan taiteilijan tekemiä, ja on vielä vaikuttanut paljon maailman homokulttuuriin.
Te jotka valitatte "alastomuudesta", olettehan tietoisia että Suomessa on ollut postimerkkejä, joissa alastomia naisvartaloita? Eikun ainiin, sehän on eri asia kun se on nainen eikä mikään homo saatana!!!1!1!1
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:16"]
Olen vakaasti sitä mieltä, että näitä merkkejä inhoavat ovat ainoastaan homoennakkoluuloilla varustettuja ihmisiä.
Se, että merkeissä näkyy paljasta miehen takapuolta tai housunetumus pullottaa ei riitä perusteluksi, koska postimerkkeihin on hyväksytty niin Milon Venus, Kreikan Apollon jne. Antiikin ajan taiteessa ihmiset esitettiin usein alastomina tai vähintäänkin puolialastomina. Nyt turistit käyvät massoittain ihailemassa näitä antiikin sekä renesanssin teoksia.
[/quote] Mitä on homoennakkoluulo? Kerrohon se minulle? Ja miksi näistä merkeistä pitäisi pitää koska turistit käyvät katsomassa renessanssin taidetta?
Voisiko joku merkkejä iljettävinä pitävä perustella, miksi ne ovet hänestä vastenmielisiä.
[/quote] Itse pidän niitä vastenmielisenä ja iljettävänäkin jopa. Yhtä lailla, vaikka siinä olisi viittauksia heteroseksiin. Tässä on mainio esimerkki kuinka se, jonka pitäisi pysyä yksityisasiana makuukammarin puolella, revitellään julki. Siitä tehdään väkisin toistenkin asia. Minusta postimerkin ei edes tarvitsisi olla mikään taideteos.
Jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, fine. Se mitä he tekevät makuuhuoneessaan ja minkä sukupuolen kanssa, on heidän yksityisasiansa, jota ei tarvitsisi revitellä. Itse en homoseksiä pidä terveenä, eikä minun tarvitsekaan, koska asia ei kuulu minulle. Haluan siis myös niin, ettei siitä tehdä minun asiaani kysymällä mielipidettäni tai tuomalla asiaa eteeni esim postimerkin muodossa.
[/quote]
Myös heteroseksi pois televisiosta! ? Iljettävää revittelyä , pysyisivät makkareissaan!
[/quote]
Ja kaikille beigeburkha päälle, niin miehille kuin naisille. Poistakaamme kaikki vahingossakaan eroottinen maastamme!
Nämä merkit huvittavat minua kovasti. Muutama sukulaiseni on avoimesti homofobinen. Tekisi mieli lähettää hääkutsut näillä merkeillä varustettuna.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:19"]
[/quote]
[/quote]
Ja kaikille beigeburkha päälle, niin miehille kuin naisille. Poistakaamme kaikki vahingossakaan eroottinen maastamme!
[/quote] Miksi sinä koet, että ihmisten on pakko saada ilmaista, ketä he panevat? Miksi asian pitäisi sinusta olla julkinen?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:23"]
[/quote] Miksi sinä koet, että ihmisten on pakko saada ilmaista, ketä he panevat? Miksi asian pitäisi sinusta olla julkinen?
[/quote]
Koska erotiikka on iloinen asia. Miksi sinusta seksi, tuo akti, josta kirjailijat kirjoittavat, laulujat laulavat ja maalarit maalaavat, on häpeällistä?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:27"]
[/quote]
Koska erotiikka on iloinen asia. Miksi sinusta seksi, tuo akti, josta kirjailijat kirjoittavat, laulujat laulavat ja maalarit maalaavat, on häpeällistä?
[/quote] Erotiikka on iloinen asia, mutta se on myös pyhää (ei häpeä), kahden ihmisen välille kuuluvaa ja salaista. Tätä mieltä minä olen ja moni muu ja saamme ollakin.
Eniten minua hämmästyttää se, että media on tulvillaan seksiä, jolta ei voi kukaan missään ikinä välttyä, lapsetkaan. Ja se hyväksytään yleisesti.
Ja sitten tällaiset merkit, jotka ovat oikeaa, taitavan tekijän taidetta, koetaan epämiellyttäviksi.
Joku tässä yhtälössä ontuu.
Hyvä kun muistutit, pitääkin käydä ostamassa. Hienoja.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:33"]
Eniten minua hämmästyttää se, että media on tulvillaan seksiä, jolta ei voi kukaan missään ikinä välttyä, lapsetkaan. Ja se hyväksytään yleisesti.
Ja sitten tällaiset merkit, jotka ovat oikeaa, taitavan tekijän taidetta, koetaan epämiellyttäviksi.
[/quote] Kyllä tuo mainitsemasi "taide" kuuluu ihan tuohon ensimmäiseen "media tulvillaan seksiä" kohtaan. En tajua mitä taitavaa noissa merkeissä on? Osaisin ihan koska tahansa piirtää vastaavan tasoisesti. Provokaatiota tuo on, eikä mitään taidetta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:27"]
[/quote]
[/quote] Erotiikka on iloinen asia, mutta se on myös pyhää (ei häpeä), kahden ihmisen välille kuuluvaa ja salaista. Tätä mieltä minä olen ja moni muu ja saamme ollakin.
[/quote]
Saatte te keskenänne harrastaa seksiä pareittain pimeässä peiton alla, mutta miksi minä ja muut emme saisi nauttia tavallamme? Ja mikä erotiikasta ja seksistä tekee salattavan asian? Meiltä puuttuisi todella paljon taidetta kaikilta taiteenalueilta, jos pitäisi piilossa pitää.
Onko sinusta Michelangelon David-patsas, tuo patsas, jossa atleettinen, lihaksikas, nuori mies seisoo alasti, piilotettava?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:33"]
[/quote] Kyllä tuo mainitsemasi "taide" kuuluu ihan tuohon ensimmäiseen "media tulvillaan seksiä" kohtaan. En tajua mitä taitavaa noissa merkeissä on? Osaisin ihan koska tahansa piirtää vastaavan tasoisesti. Provokaatiota tuo on, eikä mitään taidetta.
[/quote]
Sinä et nyt taida ihan ymmärtää, kuinka merkittävä Tom of Finland on ollut maailmanlaajuisesti. Nämä kuvitukset ovat luoneet kansainvälisen alakulttuurin aikana ennen internettiä. Mitä sinä olet saanut aikaan?
Välillä rasittaa tällaiset ketjut, joissa porukkaa huudatetaan vain huutamisen ilosta ja kaikki siihen miinaan aina jysähdetään yhtä iloisesti?
Musta ne ovat eroottisia ja mä olen avioliitosa elävä heteronainen. Olisinkohan mä sit homo jos olisin mies? Homoystävät ovat noista tohkeissaan, ovat tilanneet niitä itselleen. Ehkä mä en mummolleni tuollaista lähettäisi kirjeessä, mutta jollekin kaverille voisin lähettääkin :)
[/quote]