Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

villasukan ohje hakusessa

29.08.2006 |

Hei! Olisiko jollakulla vinkata linkkiä villasukan ohjeeseen tai osaisiko joku kertoa, että montako " silmää" per sukkapuikko (4kpl) tehdään noin yksi vuotiaalle villasukka? On kyllä ihan uusavuton olo...isomummi näitä sukkia meinaa kutoa ja kysyi minulta, että minkä kokoista pitäisi olla. Kiitos avusta jo etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle 10 tai 11 silmukkaa per puikko, nainen 12-13, mies 14. Sillai itse kudon ne. Yleensä kudon: 7 veljestä,nalle-langalla tai vastaavilla, niille tuo on sopiva määrä.

Vierailija
2/3 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän 7veljestä-lankaa, puikot on 4 tai 4,5 ja aikuisen sukkaan 14-16 silmukkaa. Isolle miehelle jos teen, niin 18silmukkaa. Ja lapselle teen Nalle-langasta, vauvalle 8silm/puikko ja siitä edespäin. Itse teen aika tiukkaa, joten puikot on paksummat, neule napakkaa, mutta ei kuitenkaan liian tiukkaa. Ystäväni taas tekee niin löysää, että puikot putoilee neuleesta, hänellä silmukkamäärät on tietysti ihan erilaiset.

Jos joku pyytää mua tekemään sukat, pyydän lapsen nilkan ympärysmitan ja jalan mitan, aikuiselta riittää pelkkä kengän numero.

Eli on tosi vaikea sanoa, montako silmukkaa puikkoa kohti, jos sukan tekijä on neulonut ennenkin sukkia, niin varmaan hän pystyy silmukkamäärät arvioimaan kun kerrot sukan saajan jalan koon.

Ja Novitan nettisivuilta muuten löytyy hyviä ohjeita www.novita.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin sukkaohjeen lankavyötteen takaa. Se oli sellaista moniväristä sukkalankaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme