Tyttölasten äidit, help! Auttaakaa ensikertalaista.
Mulla on ennestään poikia ja nyt lisäksi puolivuotias tytär. Aloin eilen miettiä, että miten nämä potatushommat eroaa tytöllä poikien vastaavista. Siis tyttöhän pitää pyyhkiä joka kerta, tuli pissaa tai kakkaa, toisin kuin poika, eikö? (joo, olen kujalla, myönnetään :-D ) Mut kun sit sanotaan, että pyyhkiminen pitäis tehdä aina edestä taaksepäin, ettei pöpöt kulkeudu pyllystä pimpin puolelle, niin miten se potalla onnistuu? Siis sehän istuu siinä tiiviisti, eikä sitä kättä saa takakautta pyyhkimään? Ja jos nostat lapsen ylös, niin pissaa valuu jaloille ja muutenkin koko paikka on supummassa. Eli miten se tehdään? Olen varmaan vähän hidas, kun en keksi. Ihme, että omat paikkani saan kuivailtua :-D
Kommentit (24)
Minä olen kasvattanut kaksi tyttöä ja yhden pojan. Ikinä ei ole tullut tarvetta kysellä heidän intiimihygienistaan jollain keskstelupalstoilla. Jos olet noin avuton, niin kysy neuvolasta tai terveydenhoitajalta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:52"]
Minä olen kasvattanut kaksi tyttöä ja yhden pojan. Ikinä ei ole tullut tarvetta kysellä heidän intiimihygienistaan jollain keskstelupalstoilla. Jos olet noin avuton, niin kysy neuvolasta tai terveydenhoitajalta.
[/quote]
No mikähän tässä oli niin kamalaa? Neuvola-aika on seuraavan kerran kahdeksankuisena ja pikkuhiljaa aloitellaan pottailut. En nyt asiakseen viitsi neuvolaan soittaa, kun asia näinkin hoitui. Ja luultavasti olisin kyllä käytännössä kokeillen keksinyt itsekin miten tuon asian voi näppärimmin hoitaa, mutta hienoa, että sinä olet täydellinen.
ap
Mulla alkoi jostain syystä seisomaan kun luin tämän ketjun, anteeksi! t.mies
Ja kysyn ihan siksi, että enhän mä nyt keneltään kaveriltani ilkeä kysyä, ja paljastaa, etten useamman pojan äitinä osaakaan hoitaa tyttölasta kuin vettä vaan :-D
ap