Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkko rakastui Erika Vikmanin biisiin "Syntisten pöytä" ja se herätti suurimman vastareaktion kirkkoon kuulumattomien ja ateistien parissa

Vierailija
17.08.2021 |

Siksipä sitä ruuremmalla syyllä ihmettelen ja kyselen teiltä että miksi ihmeessä kirkko ei saisi pitää Vikmanin biisistä vaan tulisi päin vastoin vihata sitä sen sijaan? Ja miksi juuri ne jotka eivät kuulu kirkkoon vaativatkin tätä eniten kun sen asian ei heille pitäisi mitenkään kuulua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule voi vähempää kiinnostaa ketä kirkko rakastelee.

t. Ateisti

Vierailija
22/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on rakennus.

Kirkko on myön instituutio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on viime aikoina seonnut pitämään syntejä asioina jotka pitää vain hyväksyä.

Vierailija
24/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä ateistien ja kirkkoon kuulumattomien suuri reaktio näkyy? 

On täytynyt olla sokeaa jos ei ole nähnyt täälläkin käytyjä kymmeniä keskusteluja joissa kirkkoja paheksutaan siitä että se tykkää biisistä.

Jep, olen siis sokea. Yhtäkään keskustelua kyseisestä biisistä en ole täällä nähnyt. Selaammekohan samaa foorumia vai liekö jommankumman näössä vikaa?

Vierailija
25/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täytynyt olla sokeaa jos ei ole nähnyt täälläkin käytyjä kymmeniä keskusteluja joissa kirkkoja paheksutaan siitä että se tykkää biisistä.

Missä kirkko on tästä biisistä tykännyt? En ole tällaista uutisointia koskaan nähnyt. Ehkä olisi hyvä tulla ulos siitä omasta kuplasta, ketään ei kiinnosta harhaiset mielipiteesi.

Vierailija
26/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on viime aikoina seonnut pitämään syntejä asioina jotka pitää vain hyväksyä.

Se kylläkin sanotaan siellä Raamatussa Uuden testamentin puolella ja jopa Isä meidän -rukouksessa. Mutta ei ole minun ongelma jos et ole päässyt Vahaa testamenttiä pidemmälle.

Vierailija
27/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumin jännä piirre. Ap tekee ketjun, missä nostaa esiin luultavasti keksityn tilanteen ja päivittelee miten voi olla jotenkin. Kun kysytään missä kyseinen tilanne tulee esiin, niin perusteluna on lukuisat keskustelut tällä foorumilla, joihin ei kuitenkaan kyetä edes linkkaamaan. 

Vierailija
28/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foorumin haku ei muuten löydä tämän ketjun ohella ainuttakaan keskustelua aiheesta. 

Vierailija
29/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikmanin biisin sanat on teologisesti oikein hyvät eli raamatulliset, mutta esitys on rienaava, siksi ainakaan minä en ole "rakastunut" biisiin.

Uskis

Vierailija
30/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä vastustan on se että kirkko on on alkanut tukemaan ja puolustamaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä ja vaikka minun mielestäni kirkon ei kuulu sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä eikä sellainen kuulu kirkon tehtäviin. Silti kirkko ja kristityt ovat mielestäni erittäin *piip* sen takia miten paljon he vihaavat ja inhoavat sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä.

Vierailija
31/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Ateisti

Ja silti vastaat ketjuun?

Vierailija
32/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustusta syntyy silloin kun kirkko ei vastaa ihmisten käsitystä ja mielikuvaa kirkosta vaan tekee jotain odotuksista poikkeavaa.

Miksi ateistilla on mitään halua seurata mistä kirkko tykkää ja paheksua sitä? Mihin jäi ateismius?

Vierailija
33/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustusta syntyy silloin kun kirkko ei vastaa ihmisten käsitystä ja mielikuvaa kirkosta vaan tekee jotain odotuksista poikkeavaa.

Miksi ateistilla on mitään halua seurata mistä kirkko tykkää ja paheksua sitä? Mihin jäi ateismius?

Perustele miksi Kirkkoa ja sen toimintaa ei saisi kritisoida ja moittia jos on ateisti?

Vierailija
34/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli mulle aivan uusi uutinen, että kirkko on kyseiseen biisiin tykästynyt ja että ateistit sitä jotenkin inhoaisivat. Minusta se on ihan hyvä biisi, itseasiassa ainoa Erika Vikmanin biisi, mistä olen tykännyt. Olen ateisti enkä kuulu kirkkoon.

Vierailija
35/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistina sanoisin AP:lle että se minulle ja todennäköisesti muille ateisteille ihan sama mitä kirkko tekee ja minun kohdaltani myös ihan sama mitä Erika Vikman tekee. Älä sotke meitä teidän humppamusiikkinne tai palvontamenoihinne. 

Sinä olet ateisti, ja ajattelet noin. Et voi yleistää, että kaikki ateistit ajattelisivat samalla tavalla kuin sinä.

Ei AP väittänytkään, että kaikki ateistit tuomitsisivat sen, että kirkko (oikeasti vain osa kirkon edustajista) on tykästynyt johonkin musiikkikappaleeseen.

Itse olen uskova kirkon jäsen. En varsinaisesti edusta kirkkoa, koska en ole kirkon työntekijä. En myöskään henkilökohtaisesti pidä "Syntisten pöytä" -kappaleesta, mutta ymmärrän syyn, miksi moni kirkon edustaja on siihen tarttunut. Kirkkoon kuuluu, ja kirkkoa edustaa myös paljon sellaisia, jotka kiertävät kaukaa kaikki vähänkin "syntisempien" ihmisten pöydät. Mutta kristinuskon "perustaja" Jeesus Nasaretilainen istui usein oman aikansa "syntisten pöydissä".

Vierailija
36/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap on repinyt nämä johtopäätöksensä?

Vierailija
37/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minun tietääkseni ole mitään laajaa reaktiota aiheuttanut. Mutta henkilökohtaisesti vaikka ateisti olenkin niin kirkossa ärsyttää se että ollaan rähmällään milloin mihinkin suuntaan että saataaisiin jatkuva jäsenpako tilkittyä modernisoitumalla. Samalla pala palalta irtisanoudutaan kaikista alkuperäisistä ajatuksista jotka perustuvat raamattuun ja "jumalan sanaan". Eli putoaa pohja koko siltä ajatukselta, en tajua kuka enää on kristitty jos se voi tarkoittaa ihan mitä vain? Ollaanko valmiita luopumaan jo koko leikistä ja heräämään siihen, että ihminen loi jumalan ja nyt epätoivon vimmalla yrittää päivittää luomustaan nykyaikaan sopivaksi?

Vierailija
38/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaaaa, tää olikin jotain av-ketjujen kommentointia. Tajuathan että ne voi olla vaikka yhdeltä ja samalta näppikseltä kaikki, jos jotain paheksuntaketjuja on. 

Vierailija
39/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ateisti

Ja silti vastaat ketjuun?

Kirjoitat otsikon, jossa väität ateisteista virheellisiä asioita ja sen jälkeen vedät herneen nenään, jos joku ateisti korjaa väittämäsi ja haluaisi aiheesta faktoja kehiin. Ihan kuin ateisteja kiinnostaisi kirkon soittama musiikki.

Vierailija
40/42 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä kymmenet ketjut ovat? T: palstalla aikaa liikaa viettävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän