Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt opiskelemaan lähihoitajaksikaan t. ammattivalittaja

Vierailija
09.09.2014 |

Ja sain ihan lääkärintodistuksen jossa en kertonut noista fyysisistä sairauksista ta i skolioosista yms vaan se oli ihan ok plus mulla oli 10v kokemus omaishoitajasta mutta psykologin testiä en haastattelussa läpäissyt. Eli ei kaikki pääse.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se testi oli? kerro siitä.

Vierailija
2/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, psykologisista testeistä ei ihan jokainen pääse läpi. Harmi homma sinun kannaltasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista aihetta mutta meillä oli ryhmätyö jossa keskusteltiin asioista ja psykologi kyseli jotakin ei vaan mennyt läpi. Sitten oli jotain matemaattisia testejä, kirjoitettiin joku aina yms.

Vierailija
4/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:39"]

Ei niin, psykologisista testeistä ei ihan jokainen pääse läpi. Harmi homma sinun kannaltasi!

[/quote]

Niin on harmi homma. Etenkin kun en tiedä vaikka jossain vaiheessa tekisin sellaisen liikkeen että yhteiskunta joutuu sitten mut elättämään mutta eipä voi sanoa etten olisi yrittänyt. Monia ammatteja olen yrittänyt päästä opiskelemaan plus olen yrittänyt opiskella.

Vierailija
5/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikki voi päästä edes lähäriksi, joka vuosi otetaan sisään x kappaletta opiskelemaan, joten yritä ensi vuonna uudestaan.

Vierailija
6/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:50"]

Ei tietenkään kaikki voi päästä edes lähäriksi, joka vuosi otetaan sisään x kappaletta opiskelemaan, joten yritä ensi vuonna uudestaan.

[/quote]

Siellä on sama psykologi tekemässä testejä joka vuosi ja se on sanonut etten sovi sillekkään alalle niin miten se ensi vuonna mut päästäisi läpi?

Vierailija
7/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kysy siltä, että mille alalle sä sopisit :)

Vierailija
8/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä todistaa, että lähihoitajaopintoihin ei todellakaan pääse ihan kuka tahansa, kuten yllättävän monet tuntuvat virheellisesti luulevan.

Vierailija
9/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin testeihin kuuluu luetunymmärtämistä, matematiikkaa, kirjallisia psykologisia testejä, psykologin haastattelu ja ryhmähaastattelu. Kirjalliset testit aikarajallasia. Ei niistä kuka tahansa läpi pääse. Samat testit ovat AMK:uun sote puolelle, ainakin vielä viime keväänä. Muistelisin, että testejä uudistetaan ellei ole jo uudistettu.

Vierailija
10/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yrittäisin vielä uudestaan, ja jos sittenkään ei tärppäisi niin miettisin muita aloja. Ensimmäinen kerta voi mennä ihan tuurin piikkiin, mutta jos 2-3 kertaa hakiessaan ei pääse, niin sitten on järkevintä hyväksyä ettei yksinkertaisesti sovellu alalle. Eikä se mikään hirveä juttu ole, vaan sehän tarkoittaa sitä että on joku toinen ala jolle soveltuu paremmin :) Omaishoitajana työskentely, tai satunnaiset työharjoittelut yms paikoissa jossa lähihoitajat työskentelee, ei mun mielestä vielä takaa sitä että ihan oikeasti sopisi sinne alalle. Tai siis pari kertaa olen kuunnellut kun nuori on ollut työharjoittelussa päiväkodissa, mutta ei sitten millään pääse lähihoitajaksi opiskelemaan (lastenhoitajan työ haaveena), ja sitten ei pääse vaikka kuinka yrittää. Silloin voi olla todella hankala ymmärtää, että psykologi ja haastattelija katsovat eri asioita sinussa kuin se stressaantunut työkaveri joka ilahtuu avusta, tai sinun tapauksessasi omainen, joka on kiitollinen panostuksestasi.

Vierailija
11/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:57"]

No, kysy siltä, että mille alalle sä sopisit :)

[/quote]

Luuletko etten ole kysynyt? aina sama vastaus että toimistopuolen merkonomiksi mutta eipä se vastaus mua auta koska en oppimisvaikeuksien takia saa sitä ammattia itselleni luettua.

Vierailija
12/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdat olla hirveä tapaus. Alkkisbroidinikin koulutettiin oppisopimuksella lähäriksi ja nyt hän toimii vammaisten asuntolassa ohjaajana.

Vierailija
13/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt ammatinvalintapsykologilla?

Vierailija
14/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:03"]

Ootko käynyt ammatinvalintapsykologilla?

[/quote]

Ainakin viidellä eri ammatinvalintapsykologilla.

Vierailija
15/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallehan se kohta tulee kalliiksi kun saa mun elämiseni maksaa.

Vierailija
16/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:19"]

[/quote]

Soot halpa.

Vierailija
17/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka sun elättämisen nyt maksaa?

Vierailija
18/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppimisvaikeutesi estää merkonomin opinnot, miten voisit lähihoitajaksi opiskella?

Vierailija
19/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:22"]

[/quote]

Kuka sun elättämisen nyt maksaa?

[/quote]

Mies mutta halua myös omaa rahaa ja ehkä siksi eroan näennäisesti tms.

Vierailija
20/81 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:22"]

Jos oppimisvaikeutesi estää merkonomin opinnot, miten voisit lähihoitajaksi opiskella?

[/quote]

Pakkohan mun on johonkin ammattiin yrittää päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi