Teinien ask.fm-tilit
Löysin teinini ask.fm-sivun. Kirjoitin vain Googleen "ask.fm" ja teinini koko nimen. Järkytyin.
Siellä oli mm. "Miltä tuntuu olla tollanen lortto?"
Sen lisäksi siellä oli tupakointikuvia ja tissejä esitelty ja lehmäksi kutsuttu. Oman teinini kieli ei ollut sen parempaa.
Tavallaan en ole rikkonut teinin yksityisyyttä. Sivuhan on julkisesti Googlesta löydettävissä. Tarkistin muidenkin ask.fm-tilejä ja samaa menoa muillakin. Monet löytyivät haulla etunimi paikkakunnan nimi.
Ootteko puuttuneet?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:42"]
Löysin teinini ask.fm-sivun. Kirjoitin vain Googleen "ask.fm" ja teinini koko nimen. Järkytyin. Siellä oli mm. "Miltä tuntuu olla tollanen lortto?" Sen lisäksi siellä oli tupakointikuvia ja tissejä esitelty ja lehmäksi kutsuttu. Oman teinini kieli ei ollut sen parempaa. Tavallaan en ole rikkonut teinin yksityisyyttä. Sivuhan on julkisesti Googlesta löydettävissä. Tarkistin muidenkin ask.fm-tilejä ja samaa menoa muillakin. Monet löytyivät haulla etunimi paikkakunnan nimi. Ootteko puuttuneet?
[/quote]
Löysin teinisi ask.fm-sivun. Kirjoitin vain googleen "ask.fm tollanen lortto".
Että kannattaisi ehkä itsekin miettiä omaa nettikäyttäytymistään tai toisaalta jos haluat asiat koko maailmalle julki niin miksi et linkkaa suoraan?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:35"]
Löysin teinini ask.fm-sivun. Kirjoitin vain Googleen "ask.fm" ja teinini koko nimen. Järkytyin. Siellä oli mm. "Miltä tuntuu olla tollanen lortto?" Sen lisäksi siellä oli tupakointikuvia ja tissejä esitelty ja lehmäksi kutsuttu. Oman teinini kieli ei ollut sen parempaa. Tavallaan en ole rikkonut teinin yksityisyyttä. Sivuhan on julkisesti Googlesta löydettävissä. Tarkistin muidenkin ask.fm-tilejä ja samaa menoa muillakin. Monet löytyivät haulla etunimi paikkakunnan nimi. Ootteko puuttuneet?
[/quote]
Että kannattaisi ehkä itsekin miettiä omaa nettikäyttäytymistään tai toisaalta jos haluat asiat koko maailmalle julki niin miksi et linkkaa suoraan?
[/quote]
toihan on 17v??
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
toihan on 17v??
[/quote]
Joensuu on kiva kesäkaupunki.
Älkää nyt jestas häiriköikö noita tyttöjä :D vaihdoin haukkumanimiä ja lauserakenteita tahallani. Ei pitäisi noilla hakusanoilla tulla minun lastani :D yritin jopa - ei onnistunut. Noin muutenkin... hauskaa miten tyhmänä minua pidetään. Ap
On siellä askissa fiksujakin käyttäjiä!! Esimerkiksi teiniäitien Demi ja yksi vartia jonka nimimerkkiä en muista mutta joka vastailee aina tosi asiallisesti ja on neuvonut meitä nuorempia käyttäytymään kohteliaasti ja käymään kouluja jne:) Mikään lasten paikka se ei edes oo ja ikäraja on muistaakseni 13v eli en tajua mitä sen nuoremmat edes tekee siellä. On siellä myös hyvää yhteishenkee ja kivoja tyyppejä.
Yksi 13vuotias on kai tutustunut siellä tosin johonkin aikuisiin ja viettää niiden kanssa aikaa kokoajan mikä on vähän outoa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:47"]Ymmärtääkseni myös kiusataan jos ei ole askissa.
[/quote]
Ei kyllä kiusata, mulla ei ole eikä tule olemaan askia, mutta kukaan kaveri ei ole edes maininnut mulle asiasta. Enkä todellakaan aijo mennä sinne ottamaan paskaa niskaan anonyymeiltä, niitä kehuja kumminkin tulee 1/5 osa ja loput ovat haukkuja. 17v.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:47"]Ymmärtääkseni myös kiusataan jos ei ole askissa. [/quote] Ei kyllä kiusata, mulla ei ole eikä tule olemaan askia, mutta kukaan kaveri ei ole edes maininnut mulle asiasta. Enkä todellakaan aijo mennä sinne ottamaan paskaa niskaan anonyymeiltä, niitä kehuja kumminkin tulee 1/5 osa ja loput ovat haukkuja. 17v.
[/quote]
Sä ootkin jo melkein aikuinen. Jollain 13-15 vuotiailla on vähän erilaiset ryhmäpaineet kun viittä vaille täysikäsellä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:50"]
Älkää nyt jestas häiriköikö noita tyttöjä :D vaihdoin haukkumanimiä ja lauserakenteita tahallani. Ei pitäisi noilla hakusanoilla tulla minun lastani :D yritin jopa - ei onnistunut. Noin muutenkin... hauskaa miten tyhmänä minua pidetään. Ap
[/quote]
Hyvä yritys, mutta tämä seivaus ei nyt kyllä enää onnistu... =)
ps. En tietenkään ala likkoja häiriköimään ja toivottavasti ei kukaan muukaan, mutta tuo sun selittely on niiiin läpinäkyvää, että se on jo ihan hauskaa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:52"]
On siellä askissa fiksujakin käyttäjiä!! Esimerkiksi teiniäitien Demi ja yksi vartia jonka nimimerkkiä en muista mutta joka vastailee aina tosi asiallisesti ja on neuvonut meitä nuorempia käyttäytymään kohteliaasti ja käymään kouluja jne:) Mikään lasten paikka se ei edes oo ja ikäraja on muistaakseni 13v eli en tajua mitä sen nuoremmat edes tekee siellä. On siellä myös hyvää yhteishenkee ja kivoja tyyppejä.
Yksi 13vuotias on kai tutustunut siellä tosin johonkin aikuisiin ja viettää niiden kanssa aikaa kokoajan mikä on vähän outoa...
[/quote]
Voitko laittaa noiden nimimerkit? Demin, sen vartian jos muisat ja sen 13-vuotiaan?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:50"]
[/quote]
Hyvä yritys, mutta tämä seivaus ei nyt kyllä enää onnistu... =)
ps. En tietenkään ala likkoja häiriköimään ja toivottavasti ei kukaan muukaan, mutta tuo sun selittely on niiiin läpinäkyvää, että se on jo ihan hauskaa...
[/quote] Sinä taas olet hauska :D nuo kaksi eivät oikeasti ole minun. :D Ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:45"]En ole siellä hirveästi nähnyt vanhempia tuolla kuin ylä-aste ikäiset, mutta yhden parikymppisen miehen käytös siellä on aivan järkyttävää. Hän vikittelee ala-ikäisiä tyttöjä ja kertoo avoimesti seksikokemuksistaa. Oikeassa elämässäkin kuulemma on vain nuorempien kanssa. Ikävä kyllä ask feim hänkin.
[/quote]
Darun Ali?
Niin löyty ton Mutasen aski ihan helposti Googlesta... Kannattais äitin miettiä myös mitä täällä puhuu. Itse oon myös Joensuusta ja ei tosiaan kiva jos oma äiti vauhkois miun askista vauva palstalla.......
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:45"]En ole siellä hirveästi nähnyt vanhempia tuolla kuin ylä-aste ikäiset, mutta yhden parikymppisen miehen käytös siellä on aivan järkyttävää. Hän vikittelee ala-ikäisiä tyttöjä ja kertoo avoimesti seksikokemuksistaa. Oikeassa elämässäkin kuulemma on vain nuorempien kanssa. Ikävä kyllä ask feim hänkin. [/quote] Darun Ali?
[/quote]
Tuli heti sama mieleen. Järkyttävää tekstiä ja jatkuvasti ällöttäviä kuvia.
Mitenköhän tännekin kesksuteluun on onnistutnu vain kaikki siveimmät ja pyhimykset löytämään tiensä.
Olisi kiva tietää millaisia luurankoja monen kaapista löytyisikään nuoruusvuosilta.
Juttelin lapseni kanssa hänen luokkakavereiden viikonlopun vietosta. Siellä oli suurin osaa luokkalaisista jälleen ollut ryyppäämässä ja aika kovassa tuiskeessa.
Oma lapseni vielä viettää harrastuksensa parissa aikansa. Arvatenkin joku tulee kohta sanomaan mitä ehkä lapseni on tehnyt, mutta en vain tiedä. Kerron jo etukäteen, että lapseni ei mene ystävilleen yöksi eli hän ei ainakaan valehtele olevansa jossain muualla ja ole jossain muualla ryyppäämässä.
Totean tähän loppuun vain että suurimman osan nuorten elämä on kaikkea muuta kuin mitä vanhemmat luulevat. Kun omani kertoo niin omat edesottamuksensa niin hän kertoo myös äärimmäisen avoimesti mitä muut tekevät. Tiedän niin paljon monien nuorten elämästä sellaista mistä heidän omilla vanhemmillaan ei ole hajuakaan.
demi on ainakin joku kiljuvapikkunälkä eli sama nimi kun blogissakin ja oisko se vartija clementine? :)
Mikäs teijät saa kurkkiin ask.fm:ää?? hahah hah samanalisii ootte ku teinit. varsinaisii piraijoita :DD pakko käydä lukemassa ja kurkkimassa uteliasiuuttaan. pikkasen noloo ja kaksnaamasta touhua teillä!!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:08"]
demi on ainakin joku kiljuvapikkunälkä eli sama nimi kun blogissakin ja oisko se vartija clementine? :)
[/quote]
ai se lesbo?
Mitä mieltä te joilla on omat lapset teini-ikäisiä, haluaisitteko tietää teininne ask.fm profiilista? Yhdellä tuttavaperheen lapsella on tuolla tili, lapsi on 15-vuotias. En tiedä pitäisikö käräyttää vanhemmille vai ei. Vanhemmat ovat melko tiukkiksia, en usko heidän tietävän tuosta profiilista koska olisivat kyllä varmaankin käskeneet poistamaan sen...