Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta taas töihin kuuntelemaan työkavereiden lässytystä

Vierailija
09.09.2014 |

Miksei vaan voisi olla hiljaa?! Ei mua kiinnosta teidän lapsenlapsen syntymäpäivät tai miten kävitte koiran kanssa metsälenkillä. Lässyn lässyn. Tehtäis töitä mutku eihän se onnistu kun pitää samalla selostaa jonninjoutavia asioita. Hankkisivat oikeita kavereita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
2/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kivat työkaverit, mutta mulle riittää, että muutaman kerran vuodessa käyn toimistolla. Teen pääasiassa etätöitä ja saan huomattavasti paljon enemmän aikaiseksi kotona kuin toimistolla. Ja ihan siksi, että etänä tehdessä ei ole tuota "sosiaalista kanssakäymistä" eli puhuta asioista, jotka eivät millään tavalla edistä sen hetkisen työtehtävän suorittamista. Tulisin hulluksi, jos ei olisi tätä etätyömahdollisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit taas kahvi- ja ruokatauoilla puhutaan työasioista. Missään et saa hetken rauhaa. Vessassakaan. Nähdään että ovi on lukossa niin sehän täytyy varmistaa vielä rynkyttämällä kahvaa. "Ai siellä olikin joku!!!" No ei kai!!

Oon kuolemanväsynyt työpäivän jälkeen enkä palaudu edes viikonlopun aikana :(

Ap

Vierailija
4/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:15"]Sit taas kahvi- ja ruokatauoilla puhutaan työasioista. Missään et saa hetken rauhaa. Vessassakaan. Nähdään että ovi on lukossa niin sehän täytyy varmistaa vielä rynkyttämällä kahvaa. "Ai siellä olikin joku!!!" No ei kai!!

Ap
[/quote]

Tämä on meillä se suurin ongelma. Kun saisi edes sen 10min kahvitauon istua hiljaa ja tuulettaa ajatuksiaan, mutta ei. Joko pidetään yllä väkinäistä "mitäs teitte viikonloppuna" -kedkustelua johon kaikkien on osallistuttava tai sitten puhtaan koko ajan työasioista. Yleensä ruokatunnilla ensimmäistä 5min ja jälkimmäistä 25min. Pieni firma ja pomo ylläpitää keskustelua.

Tarvitsisin edes sen ruokatauon verran taukoa ja paussia :(

Vierailija
5/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias jos et joskus osallistu keskusteluun niin eikö ala sitten se voivottelu, että "Voi, oletko sinä kipeä kun olet niin hiljaa? Onko jotain sattunut? Ethän ole suuttunut? Haluatko jutella?" EN HALUA. Aaarrgghhh

Ap

Vierailija
6/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytystäkin on helpompi kestää kuin ilkeilyä.

Vierailija
7/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tota kun ilkeilyä vääristä ratkaisuista työtehtävissä kun et tehnyt juuri niin kuin työkaveri ois tehnyt. Kaivetaan jopa työtehtäviä loman jälkeen.
Pomon kyttääminen ja kaiken arvosteleminen.
Soppa on valmis ja työntekijällä paha olo.
Sydän hakkaa 100 lasissa vuorokaudet ympäri. Illat tekis mieli itkeä ja viikonloput yhtä odottelua.

Vierailija
8/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös rasittava työkaveri. Onneksi on vain yksi. Todellinen  puhekone. Olen joskus miettinyt, että onkohan sillä joku diagnoosi. Selittää kahvipöydässä pillunsa kuivuudesta lastensa asioihin ja siitä kaikkien tuttujensa asiat, joita emme edes tunne. Pakko vain lähteä vaikka vessaan pakoon, kun korvat jo soi. Mutta ei sekään riitä. Jättää työt seisomaan ja juoksee työkavereiden perässä ja suu käy. Ei kuuntele muita, vaan koko ajan pälisee päälle.

Ja eri asia, jos jutut olisi edes fiksuja, mutta kun ne ovat luokkaa outojen ihmisten asiat ja pillun kuivuus, kuinka seksi ei maistu enää ja on pakko käyttää ruokaöljyä naimiseen, kun on pakko antaa miehelle.

Kiviäkin kiinnostaa hänen pillunsa kuivuus.

Entä sitten ne hänen täydelliset lapsensa...herra siunaa ja varjele.

Vierailija
9/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 06:56"]

Mulla on ihan kivat työkaverit, mutta mulle riittää, että muutaman kerran vuodessa käyn toimistolla. Teen pääasiassa etätöitä ja saan huomattavasti paljon enemmän aikaiseksi kotona kuin toimistolla. Ja ihan siksi, että etänä tehdessä ei ole tuota "sosiaalista kanssakäymistä" eli puhuta asioista, jotka eivät millään tavalla edistä sen hetkisen työtehtävän suorittamista. Tulisin hulluksi, jos ei olisi tätä etätyömahdollisuutta. 

[/quote]

Saano kysyä mitä työtä teet? Itse haaveilen etätyöstä...

Vierailija
10/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:52"]

Meillä myös rasittava työkaveri. Onneksi on vain yksi. Todellinen  puhekone. Olen joskus miettinyt, että onkohan sillä joku diagnoosi. Selittää kahvipöydässä pillunsa kuivuudesta lastensa asioihin ja siitä kaikkien tuttujensa asiat, joita emme edes tunne. Pakko vain lähteä vaikka vessaan pakoon, kun korvat jo soi. Mutta ei sekään riitä. Jättää työt seisomaan ja juoksee työkavereiden perässä ja suu käy. Ei kuuntele muita, vaan koko ajan pälisee päälle.

Ja eri asia, jos jutut olisi edes fiksuja, mutta kun ne ovat luokkaa outojen ihmisten asiat ja pillun kuivuus, kuinka seksi ei maistu enää ja on pakko käyttää ruokaöljyä naimiseen, kun on pakko antaa miehelle.

[/quote]

Ettei tuo olisi tyylipuhdas aspergeri? :O

Vierailija
11/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlainen tilanne, joten aloin ottaa termosmukia töihin mukaan ja lähdin kahvitauoilla kävelyille läheiseen puistoon tai vaan kiertämään korttelia. Joskus ihmettelivät, mutta sanoin vaan oloni olevan parempi, kun saan hieman verta kiertämään.

Vierailija
12/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:15"]Sit taas kahvi- ja ruokatauoilla puhutaan työasioista. Missään et saa hetken rauhaa. Vessassakaan. Nähdään että ovi on lukossa niin sehän täytyy varmistaa vielä rynkyttämällä kahvaa. "Ai siellä olikin joku!!!" No ei kai!!

Ap
[/quote]

Tämä on meillä se suurin ongelma. Kun saisi edes sen 10min kahvitauon istua hiljaa ja tuulettaa ajatuksiaan, mutta ei. Joko pidetään yllä väkinäistä "mitäs teitte viikonloppuna" -kedkustelua johon kaikkien on osallistuttava tai sitten puhtaan koko ajan työasioista. Yleensä ruokatunnilla ensimmäistä 5min ja jälkimmäistä 25min. Pieni firma ja pomo ylläpitää keskustelua.

Tarvitsisin edes sen ruokatauon verran taukoa ja paussia :(
[/quote]

Mulla on kuulokkeet korvissa ja kuuntelen musiikkia. Jos ei ole, en ota mitään kontaktia keneenkään. En edes katso. Saan aika hyvin olla tuon hetkeni rauhassa.

Vierailija
13/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 06:56"]

[/quote]

Saano kysyä mitä työtä teet? Itse haaveilen etätyöstä...

[/quote]

Olen it-alalla. Työni sisältää kaikenlaista sovellusten määrittelystä ja suunnittelusta (monenlaisten dokumenttien tekeminen) toteutukseen (ohjelmointi) ja testaukseen. Palaverit niin asiakkaiden kuin työkavereidenkin kanssa tapahtuu lähes aina puhelinpalavereina. 

Vierailija
14/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:52"]

[/quote]

Ettei tuo olisi tyylipuhdas aspergeri? :O

[/quote]  Olen itse ajatellut, että sillä on ADHD ja lisäksi jotenkin maaninen

Vierailija
15/15 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... minusta töissä on kivojen ihmisten takia aina ollut kiva käydä. Mua kiinnostaa kivojen ihmisten jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme