Varmaan ihan mielettömän upeaa omistaa auto. Miltä se tuntuu kun pääsee ihan minne vain?
Mieletöntä luksusta olisi hypätä omaan autoon kotipihalta ja ajaa ympäri Suomea. Itse olen jumittanut jo vuoden kolmen kilometrin säteellä asunnostani. Julkista liikennettä ei ole.
Kommentit (16)
Omaa autoa ei ole, laina-autolla ajelen. Ja olen kiitollinen siitä. Saan hoidettua kauempana olevat asiat ainakin toistaiseksi.
Ajaminen omalla autolla luo illuusion vapaudesta, kun voi mennä mihin mieli tekee. Ajaessa ei voi ajatella maailman ongelmia, eikä politiikan munattomuutta. Ajeleminen on rentoutumista puhtaimmillaan, siis henkisesti, ettei joku vihreä taas vedä hernettä nenään. Tai vetäköön, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
Joo, se on hienoa. Koko kesä kierrettiin perheen kanssa maata siltä pohjalta että mikä kiinnostaa/missä on hyvä keli.
Kyllä oli ihanaa, kun sai reilun vuoden jälkeen hankinnasta myydä autonsa pois! Aivan ihana, mahtava, vapauttava ja helpottava tunne! Ei koskaan enää autoa, ellei ole ihan välttämätön pakko.
Se tuntuu siltä, että joka kuukausi menee n. 600e siihen kotteroon. En tiiä onko sen arvoista kyllä.
Oletko vihreä kun haluaisit auton mutta ei ole varaa? Kyllä polkupyörälläkin pääsee kun vaan jaksaa sotkea.
Onhan se, mutta kulujakin tulee ja vanha romu reistaileekin aina välillä. Että ei niin huoletonta...
Vierailija kirjoitti:
Lompakko on ainakin aina tyhjä.
Siksi kaikki autoilijat äänestää PS, ainoa puolue joka vastustaa kaikkia autoilun veronkorotuksia.
Aika huvittavaa että joku valittaa autoilun kalleudesta muttei kuitenkaan äänestä PS, silloinhan on ihan itse edesauttanut autoilun kallistumista.
Vierailija kirjoitti:
Lompakko on ainakin aina tyhjä.
Ja aina, ihan AINA, siinä autossa palaa joku valo: lisää bensaa, lisää tuulilasinpesuvettä, vaihda öljyt, vie huoltoon, vaihda patteri avaimeen jne jne jne
Pelkällä autolla pääsee vain siirtymään. Siinä on silti riippuvainen muun maailman palveluista. Ruoka, yösija, lämpö enimmän aikaa vuodesta... todellista vapautta on asuntoauto tai -vaunu.
On todella nautinto ajella yksin ja kuunnella mielimusiikkia. Joskus pakko tyytyä lyhyisiin lenkkeihin, mutta sekin rentouttaa.
Rahaa tietysti menee, kun ostaa uuden auton, mutta silloin ei ole huolen häivää. Voi ostaa muutaman vuoden köytetynkin auton, kun tietää, mitkä merkit kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta kulujakin tulee ja vanha romu reistaileekin aina välillä. Että ei niin huoletonta...
Se asia riippuu sen vanhan romun merkistä. Minulla on 31 vuotta vanha hyvä auto ja kun sen korjauskulut jakaa käyttövuosiin, ne ovat joitakin kymppejä/vuosi, korkeintaan. Tällä autolla ajaminen on huoletonta.
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä autolla pääsee vain siirtymään. Siinä on silti riippuvainen muun maailman palveluista. Ruoka, yösija, lämpö enimmän aikaa vuodesta... todellista vapautta on asuntoauto tai -vaunu.
Pelkän auton käyttötarkoitus on siirtyminen paikasta toiseen ja siitähän tässä keskustelussa on kysymys.
Todellista vapautta tarjoaa moottoripyörällä ajaminen paikasta toiseen ja ympäri, ympäri, ympäri takaisin.
No osta ja kokeile?