~*~HUHTImasut vko 35~*~
Kommentit (41)
..kaikille huhtikuisille:). Pakko oli heti aamusta tulla kurkistelemaan
eilisillan jutusteluita. Ja heti alkuun Murmutille: Noista migreenilääkkeistä, mä kärsin esikoisen kanssa hirveistä migreenikohtauksista keskiraskaudesta alkaen, siis että kipu aiheutti
oksennuksen enkä pysynyt tolpillani jne. Mulle oma yksityinen lääkäri
määräsi panadol-pohjaisen tulehduskipulääkkeen, panacod(kirjoitusasusta en nyt oo sata varma). Ja mun lekuri oli ainakin sitä mieltä et ko.lääkettä pystyi turvallisesti käyttäämään. Nyt tän toisen
raskauden alkuun on jo särkenyt usein päätä, ei vielä niin rajusti kuin silloin, mut tarkoituksenani on huomenna ultran yhteydessä pyytää jo valmiiksi resepti särkyjä silmällä pitäen......että näin meillä.
Toivottavasti saat avun migreeniin! Täällä yksi joka tietää mitä se on!
Joo, ja sitä huomista ultraa edelleen jännitän....jotenkin kuitenkin helpottaa kun tietää et huomenna saa selvyyden tähän asiaan. Olo
on täällä vaihdellen hyvin pahoinvoiva tai vähän vähemmän pahoinvoiva, onneks ei oo oksua tarvinnut;).
Iloista torstaita kaikille!!!
toivoopi, Inkkarityttö 7+6
Täälläkin pahaaoloa ja huimausta riittää :( Väsymyskin on aika kovaa mutta ei tämä enää montaa viikkoa pitäisi kestää. Nyt pitäisi alkaa leipomaan kun vietämme kakkosen synttäreitä viikonloppuna. Jotenkin koko ajatuskin leipomisesta etoo...pakko se on johonkin väliin yrittää.
Lellukka80: Me asutaan näköjään samassa kaupungissa ja toistaiseksi meillä taitaa olla sama la :). Mihinkä olet menossa perjantain ultraan? Sanoivatko jo hintaa paljon tulee itselle maksettavaa? Kauheasti houkuttaisi mennä kanssa kurkkaamaan että kaikki ok. Tuntuu kamalan pitkältä ajalta odottaa vielä se 4 viikkoa np-ultraan että sais edes varmuuden että joku on kyydissä ;)
Voimia kaikille!
Leonida 8+1
Ensikoissa oon kirjoitellut jo pidempään mutta aina " vakoilen" teidän kuulumisia täällä. Päätinpä siis tulla tännekin esittäytymään ja kirjoittelemaan.
Eka raskaus on menossa ja pahoinvointi on megasuurta. Kolmatta viikkoa oon saikulla, kun en oikeen muuta pysty kuin oksennella ja makailla sängyssä.
Ultrassa rv 7+4 näkyi elävä sikiö, joten suurimmat pelot jäi taakse. Silti vähän edelleen pelottaa, kun tyhmänä oon lueskellut km-juttuja. Ihan liian usein tuntuu, että hommat on menneet pieleen vielä rv 10->
Eka neuvola mulla on 4.9. eli ensi maanantaina. Sitä odottelen kovasti. Voikos silloin (rv 9+4) jo kuulua sydänääniä?
Aika samanlaisia mietteitä ja oloja tuntuu olevan kaikilla täällä... Mukavaa odotusta kaikille!
Kesis, rv 9+0
Tein viime perjantaina testin ja plussaa näytti! Vihdoinkin. Ollaan yritelty (tai siis jätin pillerit pois) jo muutama vuosi, joten oli aika epätodellinen olo, kun kaikkien miinus-testien jälkeen näyttää plussaa.
Kun parin ylimääräisen testin jälkeen tulin vakuuttuneeksi raskaudesta, soittelin neuvolaan. Ajan sain vasta syyskuun puoliväliin! Kauheeta odottaa vielä pari viikkoa! Odottelen siis esikoistani, ja en tunnu tietävän mistään mitään. Mitä saa syödä, mitä ei... jne... Kuinka nopeasti te olette neuvola-ajan saaneet?
Tiikki
...eli kuvotusta pukkaa edelleen täälläkin, eipä ole paljon jaksanut koneella roikkua... Tunnin välein pitää syödä jotain pientä (leipää tms) että pysyy olo kasassa. Onneksi ei tee yhtään mieli makeaa mutta kumipizzan äsken vetäisin *nolo*
Täällä idässä on sateinen keli, alkoikin jo se auringonpaiste tympiä. Tyttö tosin ilmoitti aamulla heti herättyään klo 7 että " puistoon" mutta onneksi oli aamulla kerho niin oli jotain muuta puuhaa kuin kotona käkkimistä.
Jaaha nyt heräillään päikkäreiltä, mentävä on...
sylvia06 9+0
ja taas päivää lähempänä vauvelia..joo tein varmuudeksi vielä eilen uuden rtestin ja kaksi viivaa läjähti tauluun heti.että kyl sitä tosissaan ootellaan.kun te kaikki tunnutte olleen tai olette menossa johonkin alku-ultraan niin miten sinne pääsee?menettekö omalla varauksella ja kustannuksella?kun täällä ainakaan ennen ei pääse ennen kun 12vko tms.olisi kyl ihana nähdä tai kuulla jotain konkreettista vauveliin päin.kun ei mitään oireilua ole muuten..kyllä on kiva käydä lueskelemassa teidän muidenkin ajatuksia kun tämä odotus on pitkä taival.saas nähdä paljonko täällä loppupeleis ootellaan vauvoja kun on ennusteltu niiden lisääntyvän tämän vuoden aikana.moikka
neljän rinsessan äiti 6+2
Mä olin ultrassa, koska jouduin Kätilöopistolle tiputukseen jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi. Samalla ultrattiin varmuudeksi ja kaikki oli kunnossa.
Olin tosin jo varannut ajan yksityiselle (Femeda/Helsinki) ultraan, mutta sen sitten peruutin. Siellä hinnat vaihtelee lääkäristä riippuen 29-100 euroa, joten aikaa varatessani pyysin päästä nimenomaan vähän halvemmalle lääkärille.
Kyllä se ultra pahimmat pelot poisti, joten suosittelen, jos vähänkään siltä tuntuu.
Kesis
[color=red]Tervehdys taas...
ON: Olo on jostain syystä ollut tänään parempi, mutta väsymys kalvaa edelleen. Nukuttiin typyn kanssa yhdessä parin tunnin päikkärit tänään... =) Mut ensimmäistä kertaa moneen päivän sain ihan " vapaaehtoisesti" syötyä ja ai että se ruoka maistuikin hyvälle viikon tauon jälkeen. =) Tähän saakka siis väkisin ja naama vihertävänä...
Migreenistä Inkkaritytölle: Mun migreeni on lihasperäistä ja saan sen pidettyä poissa " kotikonsteilla" ts. kuntosali, hieroja ja naprapaatti on kovassa käytössä. Nyt vaan on kaikki nuo jääneet hetkeksi tauolle, kun muutettiin ja en ole vielä löytänyt uusia paikkoja käydä. Ja migreenikohtauksia on ollut ne kaksi ja kauhulla odotan seuraavia... Mulla kans taju meinaa lähteä ja ensimmäisistä auroista max tunti, niin olen pää pöntössä, on lääkkeitä tai ei. =( Ja jos en saa lääkettä, niin kolmessa tunnissa olen tipan jatkona sairaalassa. Panadolia kävin just ostamassa, kun kolme eri lääkäriä sitä suositteli syömään ja väittivät sen auttavan myös kohtauksiin. Taidan kuitenkin kysellä ensi torstain neuvolassa lääkäriltä sitä Panacodia...
Ultrasta: Kävin ultrassa ns vahingossa, kun olin yksityisellä kyselemässä noista migreenijutuista. Lääkäri sit halus samalla kurkata kaiken olevan kunnossa. Kai se pelkäsi jäävänsä vaille tarpeeksi isoa palkkapussia, kun olisi selvinnyt muuten vaan 15min jutustelulla. ;-)
Arki: Tytön kanssa menee hermot. Kuinka voi kaksivuotias olla noin KAMALA??! Uhma on siis hyvin vahvasti mukana meidän kuvioissa... Ja mikä dramaqueen! Heittäytyy mahalleen maahan itkemään ja hokee " Eieiei, älä äiti komenna" jos kiellän kiipeämästä vaikka pöydälle. =)
Juu ja taas ollaan pahanteossa, nyt saa kylppärin kaappi kyytiä, täytyy mennä!!!
~Murmutti
[/color]
Osaatteko sanoa onko yahoo groupsiin perustettu keskusteluryhmää niille joilla laskettu aika huhtikuussa 2007?
Olen kuullut että täällä on mainostettu ainakin maaliskuussa vauvan saavien vastaavaa keskusteluryhmää.
Poika leikkii ainakin toistaiseksi kiltisti lattialla joten hieman saanen kirjoittaa.
Täällä myös väsymys vaivaa. Varsinaista aamupahoinvointia ei ole mutta sellaista kuvotusta. Ja jos oikein rupeaa jotain ruokaa ajattelemaan niin yöks..
Eipä mulla edellisessäkään raskaudessa ollut mitään mainittavaa mut mielestäni nyt alkoi aiemmin tuo kuvotus.
Maha on pömpöllään ja luulisi et olis pidemmälläkin. Kunhan ei kahta olisi :) Taitaa olla kyllä omaa kuvittelua ennemmin.
Ensi viikolla olis eka neuvola. Eiköhän se siitä sit lähde kun on aina mitä odottaa. Ultraa jännitetään jo etukäteen kun meillä on tuota historiaa ennestään. Toivotaan että pikkuinen olisi terve.
Poika on oppinut kävelemään ja on ihan innoissaan. Varsinkin jos tulee vieraita niin täytyy oikein esittää mitä osaa.
Tänään mennään kenkä ostoksille. On sitten hyvä tepsutella ulkonakin kun on muutakin jalkaan laittaa kun sandaalit.
Mutta, mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Ai niin, ja tänään alkaa taas sydämen asialla, ihanaa!!!
papaija rv 6+6 ja poika 1+
mulla oli keskiviikkona neuvola ja lääkäri.. Lääkäri sanoi että niiden laitteilla ei pitäis sydänäänten vielä kuulua, mut kokeiltiin kuitenkin. Jonkun aikaa se yritti niitä ääniä löytää ja juuri kun se oli lopettamassa, ni sieltähän ne äänet kuuluikin:) Kyllä piristi mieltä, ku oon koko ajan pelännyt et kaikki ei olis hyvin..
kristiina87 9+5
en oo kirjotellu vähään aikaan...
no olin huolissani olosatni kun ei juuri oireita kun esikostakin ne alkoivat heti no tulihan ne sitten reilu viikko koettu jatkuvaa kuvotusta , oksennettukkin parikertaa....vähän tuntuu että jo vois helpottaa jo...en uskalla vielä toivoa...tuli sekunnissa mieleen mitä tämä olikaan taas...no maanantaina ois ultra jota jännätään...samalla viikolla alkaa mammajumppa en tiiä kyllä miten siitä selvitään kun pyörryttää, ja kuvottaa ja sydän pomppii kahtasataa...
kuvotukseeni auttaa jatkuva kokoaikainen syöminen joka on tosi rasittavaa varsinkin kun painoa ei saisi juuri tulla...kevyet esim hedelmät eivät auta....
rv 7+6
Olen ollut niin väsy etten ole jaksanut kirjoitella, olen kyllä käynyt lukemassa muiden kuulumisia.
Oma napa: Kävin tänään ekassa neuvolassa ja siellä vierähtikin sitten 1,5 tuntia!! :O Kävimme läpi edellistä raskauttani sekä synnytystä ja sen jälkeisiä komplikaatioita. Niissä olikin selvittelemistä (olen nyt eri terkalla kun viime raskaudessa), sillä helpolla en todellakaan ole päässyt... Kaikista komplikaatioista johtuen joudun erikoisseurantaan äippäpolille, joten luultavasti pääsen kurkisteleen masuun aika ajoin :) Paras osa neuvolakäynnissä oli kun pyysin terkkaa kuunteleen sydänääniä. Hän sanoi että kuuntelee sillä ehdolla etten hätäänny jos ei kuulu, ja minä lupasin. Sieltä ne kuuluivat HETI!!! Oi mikä ihana tunne! Syke oli melko korkea, 170, mutta niin tytöstäkin oli juuri näin alussa. Jäi oikein hyvä mieli siitä käynnistä :)
Jaksamista kaikille, etenkin pahoinvoinnista kärsiville. Lohdutuksena sanottakoon, että se loppuu aikanaan :)
v, tyttönen 9kk ja rv10+0 (neljäsosa takana!)
[color=red]Eli tällaisen löysin:
http://groups.msn.com/Huhtimammat
Sinne vaan, vielä on aika hiljaista tuolla...
~Murmutti[/color]
On pitänyt kiirettä koko viikon, joten ajattelin tulla kertoilemaan oman navan kuulumisia.
Ensimmäinen neuvola oli torstaina, jossa käytiin läpi jo tuttuja asioita ja mittailtiin perusasiat. Terveydenhoitaja meinasi, että vielä ei kannata sydänääniä kuunnella mutta halusin kokeilla ja tädin hämmästykseksi syke löytyi samantien!!!
Syke oli 163, joka on korkeampi kuin esikoisellamme, joka on poika...haaveet tytöstä siis vahvistuvat edelleenkin ottaen huomioon alkuviikkojen pahoinvoinnin, jota pojasta ei ollut ollenkaan.
Ensimmäiseen ultraan sain ajan jo ensi viikon perjantaille, jossa LA lopullisesti määrittyy, on vain sellainen tunne, että aikaistuu hieman.
Töissä ei jaksa enää stressata mistään, yritän vain hoitaa rutiiniasiat ja jaksaa päivän kerrallaan. Ajatukset pyörivät jo masukissa ja siinä, kuinka arki kahden lapsen kanssa lähtee rullaamaan.
Tällaisia kuulumisia täältä, kiva että muutkin ovat kurkanneet jo masuun, on mukava odottaa kevätlasta " isolla porukalla" .
Beatitude rv 9+5
Päätin kurkistaa muitten kuulumiset kun eilinen meni ultran
jälkeen työkiireissä ja tänään on häärätty pojan kanssa koko päivä.
Eli siis ultrassa oltiin eilen ja kaikki oli hyvin, pieni sydän läpätti hurjasti
ja näytti muutenkin olevan tässä vaiheessa ok. Kylläpä omaa oloa
helpotti, vaikkakin riskiviikkoja on vielä edessä. Jotenkin vaan nyt sitä
pikkuista uskaltaa jo odottaa täysillä kun näki kuinka elämä sykkii:).
Meillä neuvolaan vielä pari viikkoa, sit varmaan kuuleekin jo. Esikoisen sydänäänet kuului jo seiskaviikolla, jota tätsy silloin kovasti
ihmetteli. Ai vitsi, meidän esikoinen siis jo 6-vee, niin kyllä täällä syli on jo lujasti vauvaa vailla:).
Kaikille migreenistä kärsiville, sain lääkäriltä taas panacodit migreenikohtauksien varalle jemmaan, ei tosin antanut lupaa käyttää ennen kuin 12rv täynnä, mut sitten tarvittaessa. Toki ylipäänsä kaikkia lääkkeitähän tulee välttää, mutta migreeni vie äidiltä jalat alta niin jotainhan siihen on pitkittyessä saatava.
Kiva ollu lukea kuinka useampi ja useampi saa hyviä uutisia neuvoloista jne, toivotaan että saadaan ihan urakalla vauvoja keväällä:). Pahoinvoinnit ollu suht ok tänään, aaltoja vaan ja ei suoranaista oksettamista, eilen oksettikin koko päivän.
Tsemppiä kaikille ja kertoilkaahan kuulumisia!!!
-Inkkarityttö 8+1
siis järkyttävää mihin kellonaikoihin sitä vaan on vielä pystyssä. mulla on vähän hullut työajat...
(.) etova olo jatkuu, mutta ei kauheesti okseta jos muistaa syödä tarpeeksi usein. tekee enemmän mieli suolaista mikä on tavallaan harmi kun ajattelin välttää sitä alusta asti viime odotuksen raskausmyrkytysjuttujen takia. väsymys vähän helpottamassa, ainakin pari viimeistä päivää on tuntunu paremmalta =)
pieni tuhruvuoto jatkuu vaan edelleen, välillä välissä päiviä ja sit taas.. kummallista mutta ei huoleta enää niin kun siellä ultrassa tuli käytyä. neuvolalääkäri varattu 12.päivälle, olis kiva jo kuunnella niitä sydänääniä *huoh*
esikoinen on kuumessa ja flunssassa ja täällä niiskutetaan päivät ja yöt, varsinkin yöt.. haukotus...
marie 9+6
Olen uusi tällä palstalla. Mulla on ennestään 2v poika, jolla kova uhma päällä ja nyt sitten 9+0 ja la 8.4.
Vähän enemmän olen oireillut kuin ensimmäisestä, ekasta ei ollut oikeastaan mitään oireita, mutta nyt on joka päivä lievää kuvotusta, johon ei auta kuin syöminen... siitä johtuen olen paisunut kuin kumipallo, joten valitsin kuvaavan nimimerkin :-)
No en minä nyt mikään kovin lihava ole, mutta neuvolassa olin saada sätkyn kun vaaka näytti 6 kiloa enemmän kun meidän kotivaaka, johon olen luottanut! IIK! Huomasin että edellisen raskauden puolivälissä painoin saman verran kun nyt... eli syytä on lähteä lenkille! Muutenkin mulla on tosi kova turvotus, joten mahan peitteleminen on jo tosi hankalaa eikä sopivia housuja tahdo kaapista enää löytyä.
Kävin mielenrauhani vuoksi varhaisraskauden ultrassa kun olin 6+4 ja silloin näkyi pieni toukka joka vastasi viikkoja ja jolla sydänkin jo sykki kovaa vauhtia! Kyllä tuntui ihanalta ja tuli raskauskin paljon todellisemmaksi!
Tsemppiä kaikille, kiva kun löytyi tämmöinen palsta missä saa kirjoitella ihan samassa vaiheessa olevien kanssa!
väsyttää väsyttää mutta uni ei tule silti.. ei ihme että aamulla on ihan poikki...
kävin tänään siinä alkuraskauden ultrassa, lähinnä niitten tuhruvuotojen vuoksi. mutta kaikki oli hyvin, sikiö oikeassa paikassa, vastasi viikkoja, sydän löi hienosti ja pituutta 12mm =)
oireet jatkuu samanlaisina, etoo ja varsinkin väsyttää, turvottaa ja naama kukkii. ja mulla kun ei ikiikinä ole finnejä.. ei edes edellisessä raskaudessa. jos tästä vaikka voisi jo päätellä vähän sukupuolta.. ;)
pakko vissiin luovuttaa ja koittaa vähän nukkuakin. hyviä vointeja kaikille
marie rv 8+3