kauppiaan kate?
Aina selitetään että mennään mielummin lidliin kun ei haluta rikastuttaa suomalaisia kauppiaita (kesko&s-ryhmä)
niin haluaisinkin kysyä mitä te arvoitte kauppiaan kateprosentin olevan?
Kommentit (28)
En edes arvioi vaan arvaan, että menestyvän K-ruokakaupan tulos on n. 5% liikevaihdosta.
Ihan kateprosentista
eli kun tavaran ostohinta 10
ja myyntihinta 100
niin kateprosentti on 90
myyntikate siis? no se on varmaan 20-25%.
Kun eurolla ostaa ja kahdella myy, voitto on yksi prosentti. Vanha torikauppiaan laskukaava. Simppelia matikka$
Olen kuullut, että citymarketin kauppias saa tulonsa vain ruokapuolesta, muun vetää kesko. Liekkö totta?
Onko se sitten liikaa kun ei haluta käydä noissa kaupoissa?
ap
Jostain tuotteista kate voi olla jopa 60-70% mutta esim Pirkka tms tuotteissa max 20%. Näin oli ainakin vielä 3 vuotta
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
Olen kuullut, että citymarketin kauppias saa tulonsa vain ruokapuolesta, muun vetää kesko. Liekkö totta?
[/quote]
on totta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
[/quote]
On totta.. käytävä erottaa kaksi eri yritystä saman katon alla, Kauppias omistaa ruokapuolen ja K-citymarket käyttötavaran ja myyn sälän
Kyllä mun mielestä on liikaa jos kauppias ostaa 2 eurolla tuotteen ja myy sen 4 eurolla.
No ei ole tullut hirveesti arvauksia ja kuitenkin moni valittaa että kauppiaat ovat ahneita.
ap
No en minä ainakaan pidä kauppiaita ahneina, mutta ostan mieluummin sieltä, missä on halvempaa. Sitäpaitsi S-ryhmässä ei ole mitään kauppiaita.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
[/quote]
On totta.. käytävä erottaa kaksi eri yritystä saman katon alla, Kauppias omistaa ruokapuolen ja K-citymarket käyttötavaran ja myyn sälän
[/quote]
Tämä selittää saamani vastauksen, kun toivoin Cittarin sadevaatteisiin lisää valikoimaa js värejä. Myyjä nimittäin sanoi, että he eivät pysty vaikuttamaan näihin, koska tavarapstpista päätetään muualla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:50"]
Kyllä mun mielestä on liikaa jos kauppias ostaa 2 eurolla tuotteen ja myy sen 4 eurolla.
[/quote]
et varmaan sitten ymmärrä kuinka paljon kuluja kauppias maksaa siitä neljän euron myyntihinnasta.
100 % plus alvi suomalaisissa kaupoissa. Arvelen että Lidl pyörii pienemmällä
Meidän kauppiaalla ainakin 30% ja ihan mielelläni maksan sen. Tykkään asioida siellä hyvää palvelua, hyvät tuotteet mm. paljon suomalaisia tuotteita eikä mitää saksan kuraa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:07"]
Meidän kauppiaalla ainakin 30% ja ihan mielelläni maksan sen. Tykkään asioida siellä hyvää palvelua, hyvät tuotteet mm. paljon suomalaisia tuotteita eikä mitää saksan kuraa.
[/quote]
Minä en suomalasita mautonta kuraa syö
Mistä katteesta puhut? Myyntikate vai nettokate? Nettokate varmaan 7% luokkaa.