kauppiaan kate?
Aina selitetään että mennään mielummin lidliin kun ei haluta rikastuttaa suomalaisia kauppiaita (kesko&s-ryhmä)
niin haluaisinkin kysyä mitä te arvoitte kauppiaan kateprosentin olevan?
Kommentit (28)
En edes arvioi vaan arvaan, että menestyvän K-ruokakaupan tulos on n. 5% liikevaihdosta.
Ihan kateprosentista
eli kun tavaran ostohinta 10
ja myyntihinta 100
niin kateprosentti on 90
Kun eurolla ostaa ja kahdella myy, voitto on yksi prosentti. Vanha torikauppiaan laskukaava. Simppelia matikka$
Olen kuullut, että citymarketin kauppias saa tulonsa vain ruokapuolesta, muun vetää kesko. Liekkö totta?
Jostain tuotteista kate voi olla jopa 60-70% mutta esim Pirkka tms tuotteissa max 20%. Näin oli ainakin vielä 3 vuotta
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
Olen kuullut, että citymarketin kauppias saa tulonsa vain ruokapuolesta, muun vetää kesko. Liekkö totta?
[/quote]
on totta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
[/quote]
On totta.. käytävä erottaa kaksi eri yritystä saman katon alla, Kauppias omistaa ruokapuolen ja K-citymarket käyttötavaran ja myyn sälän
Kyllä mun mielestä on liikaa jos kauppias ostaa 2 eurolla tuotteen ja myy sen 4 eurolla.
No ei ole tullut hirveesti arvauksia ja kuitenkin moni valittaa että kauppiaat ovat ahneita.
ap
No en minä ainakaan pidä kauppiaita ahneina, mutta ostan mieluummin sieltä, missä on halvempaa. Sitäpaitsi S-ryhmässä ei ole mitään kauppiaita.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:41"]
[/quote]
On totta.. käytävä erottaa kaksi eri yritystä saman katon alla, Kauppias omistaa ruokapuolen ja K-citymarket käyttötavaran ja myyn sälän
[/quote]
Tämä selittää saamani vastauksen, kun toivoin Cittarin sadevaatteisiin lisää valikoimaa js värejä. Myyjä nimittäin sanoi, että he eivät pysty vaikuttamaan näihin, koska tavarapstpista päätetään muualla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:50"]
Kyllä mun mielestä on liikaa jos kauppias ostaa 2 eurolla tuotteen ja myy sen 4 eurolla.
[/quote]
et varmaan sitten ymmärrä kuinka paljon kuluja kauppias maksaa siitä neljän euron myyntihinnasta.
100 % plus alvi suomalaisissa kaupoissa. Arvelen että Lidl pyörii pienemmällä
Meidän kauppiaalla ainakin 30% ja ihan mielelläni maksan sen. Tykkään asioida siellä hyvää palvelua, hyvät tuotteet mm. paljon suomalaisia tuotteita eikä mitää saksan kuraa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:07"]
Meidän kauppiaalla ainakin 30% ja ihan mielelläni maksan sen. Tykkään asioida siellä hyvää palvelua, hyvät tuotteet mm. paljon suomalaisia tuotteita eikä mitää saksan kuraa.
[/quote]
Minä en suomalasita mautonta kuraa syö
Mistä katteesta puhut? Myyntikate vai nettokate? Nettokate varmaan 7% luokkaa.