Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidillä on niin rankkaa

Vierailija
08.09.2014 |

Äidillä on niin rankkaa parikuisen kanssa kotona, että isä joutuu kantamaan yksin lasta kaiket yöt pitkin kämppää kun lapsi ei muuten nuku. Äiti siis nukkuu yöt isän kävellessä. Aamulla isä lähtee päiväksi töihin. Tätä se on se tasa-arvo.

P.s. Ehkä se lapsikin nukkuisi yöt, jos olisi päivisin virikkeitä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:31"]Ei noin pieni lapsi mitään virikkeitä tarvi. Minulla esikoinen valvoi yöt ensimmäiset 3kk, ei tarvinnut kanniskella, istuin yöt telkkarin edessä kersa sylissä ja tuijotin musiikkiteeveetä. Kun lapselle alkoi 3kk ikäisenä antaa velliä ym. kiinteämpää, niin alkoi kuin taikaiskusta nukkua öisin. Kyllä olin kieltämättä vähän väsynyt kun ei sitä päivälläkään voinut nukkua tarpeeksi kun piti kaupassa käydä ja kotityöt tehdä. Vastasyntyneillä ei ole syntyessään käsitystä koska pitäisi nukkua koska nukkuvat suurimman osan vuorokautta, pieni vauva ei tarvi kuin ruokaa, puhdasta vaippaa, unta ja läheisyyttä. Pikkuvauva voi olla sellainen että nukkuu vaan pieniä pätkiä, ennenkuin keho itse korjaa asian ja lapsi alkaa nukkua yöunia. [/quote] Kyllä tarvitsee virikkeitä. Eli seuraa ja läheisyyttä. Jos päivät vaan syö ja nukkuu niin yöt valvoo.

[/quote]

No enkös minä sanonut että läheisyyttä, tottakai sitä pitää antaa kaikkina vuorokauden aikoina. Kaksikuisella lapsella on vielä niin huono näkökykykin eikä tiedä että hänen raajansa ovat hänen raajansa, ei siinä tarvi mitään sirkusta pystyyn laittaa että viihtyy.

Vierailija
22/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:37"]Meillä ei isä kyllä hoitanut yhtään yötä. Kolme lasta.
[/quote]

Mutta hankki leipää pöytään? Onko se jotenkin vähemmän arvokasta vanhemmuutta?
[/quote]

Ei, mutta ei kyllä ihan tasa-arvoisesti mene, että äiti on ainut joka saa yhteisen lapsen takia kärsiä jopa vuoden pätkä unista.
[/quote]

Mutta se on tasa-arvoa, että isä käy päivät töissä ja valvoo yöt?
[/quote]

Ei, olenko minä väittänyt näin? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:28"]Miten se mies sen lapsen yöllä syöttää jos äiti vain nukkuu? Tietääkseni miehet eivät voi imettää?
[/quote]

Ootko kuullu korvikkeesta?
[/quote]

Olen. Miksei äiti imetä lasta?
[/quote]
Mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
24/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:31"]Ei noin pieni lapsi mitään virikkeitä tarvi. Minulla esikoinen valvoi yöt ensimmäiset 3kk, ei tarvinnut kanniskella, istuin yöt telkkarin edessä kersa sylissä ja tuijotin musiikkiteeveetä. Kun lapselle alkoi 3kk ikäisenä antaa velliä ym. kiinteämpää, niin alkoi kuin taikaiskusta nukkua öisin. Kyllä olin kieltämättä vähän väsynyt kun ei sitä päivälläkään voinut nukkua tarpeeksi kun piti kaupassa käydä ja kotityöt tehdä. Vastasyntyneillä ei ole syntyessään käsitystä koska pitäisi nukkua koska nukkuvat suurimman osan vuorokautta, pieni vauva ei tarvi kuin ruokaa, puhdasta vaippaa, unta ja läheisyyttä. Pikkuvauva voi olla sellainen että nukkuu vaan pieniä pätkiä, ennenkuin keho itse korjaa asian ja lapsi alkaa nukkua yöunia. [/quote] Kyllä tarvitsee virikkeitä. Eli seuraa ja läheisyyttä. Jos päivät vaan syö ja nukkuu niin yöt valvoo.

[/quote]

No enkös minä sanonut että läheisyyttä, tottakai sitä pitää antaa kaikkina vuorokauden aikoina. Kaksikuisella lapsella on vielä niin huono näkökykykin eikä tiedä että hänen raajansa ovat hänen raajansa, ei siinä tarvi mitään sirkusta pystyyn laittaa että viihtyy.
[/quote]

Puhutaanko nyt kehitysvammaisista vai terveistä vauvoista?

Vierailija
25/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:38"]

Miksei äiti imetä lasta? [/quote] Vauva voi hyvin juoda pullosta äidin pumppaamaa rintamaitoa. Oletko kuullut tästä lainkaan? [/quote] Olen siksi kysyinkin, että miten heidän yösyötöillä toimitaan jos äiti vain nukkuu, daijut.

[/quote]

a) Äiti on päivällä valveilla.

b) Äiti pumppaa maitoa pulloon, jos maitoa tulee niin paljon, ettei vauva juo kaikkea.

c) Äiti laittaa maitopullon jääkaappiin.

d) Yöllä isä nousee syöttämään vauvaa.

e) Isä ottaa maitopullon jääkaapista ja lämmittää sen hanan alla tai vesihauteessa. Ei mikrossa, kuten korvikkeen kanssa voi tehdä.

f) Isä juottaa maidon vauvalle tuttipullossa.

Meillä vauva heräsi noin neljän tunnin välein. Se tarkoitti sitä, että äiti ruokki vauvan yöaikaan kahdeltatoista ja aamukahdeksalta, isä yöllä neljältä. Isä siis lähti töihin viideltä aamulla, joten ensi töikseen herätessään hän syötti myös vauvan. Ei ollut ongelmaa. Äitikin jaksoi päivät hyvin, kun sai nukkua kahdeksan tunnin yöunet.

Vierailija
26/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:34"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:31"]Ei noin pieni lapsi mitään virikkeitä tarvi. Minulla esikoinen valvoi yöt ensimmäiset 3kk, ei tarvinnut kanniskella, istuin yöt telkkarin edessä kersa sylissä ja tuijotin musiikkiteeveetä. Kun lapselle alkoi 3kk ikäisenä antaa velliä ym. kiinteämpää, niin alkoi kuin taikaiskusta nukkua öisin. Kyllä olin kieltämättä vähän väsynyt kun ei sitä päivälläkään voinut nukkua tarpeeksi kun piti kaupassa käydä ja kotityöt tehdä. Vastasyntyneillä ei ole syntyessään käsitystä koska pitäisi nukkua koska nukkuvat suurimman osan vuorokautta, pieni vauva ei tarvi kuin ruokaa, puhdasta vaippaa, unta ja läheisyyttä. Pikkuvauva voi olla sellainen että nukkuu vaan pieniä pätkiä, ennenkuin keho itse korjaa asian ja lapsi alkaa nukkua yöunia. [/quote] Kyllä tarvitsee virikkeitä. Eli seuraa ja läheisyyttä. Jos päivät vaan syö ja nukkuu niin yöt valvoo. [/quote] No enkös minä sanonut että läheisyyttä, tottakai sitä pitää antaa kaikkina vuorokauden aikoina. Kaksikuisella lapsella on vielä niin huono näkökykykin eikä tiedä että hänen raajansa ovat hänen raajansa, ei siinä tarvi mitään sirkusta pystyyn laittaa että viihtyy. [/quote] Puhutaanko nyt kehitysvammaisista vai terveistä vauvoista?

[/quote]

Ja sinun lapsesi osasi kaksi kuukautta vanhana puhua, kävellä ja heitellä kärrynpyöriä, ja tietysti käyttää älypuhelinta ja läppäriä pelaamiseen?

Vierailija
27/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei koskenut syöttämistä vaan läpi yön kanniskelua ja aamulla töihin lähtöä. Joka ikinen yö. Mitä siinä syöttämisessä jos välit saa nukkua.

Vierailija
28/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:38"]

Miksei äiti imetä lasta? [/quote] Vauva voi hyvin juoda pullosta äidin pumppaamaa rintamaitoa. Oletko kuullut tästä lainkaan? [/quote] Olen siksi kysyinkin, että miten heidän yösyötöillä toimitaan jos äiti vain nukkuu, daijut.

[/quote]

a) Äiti on päivällä valveilla.

b) Äiti pumppaa maitoa pulloon, jos maitoa tulee niin paljon, ettei vauva juo kaikkea.

c) Äiti laittaa maitopullon jääkaappiin.

d) Yöllä isä nousee syöttämään vauvaa.

e) Isä ottaa maitopullon jääkaapista ja lämmittää sen hanan alla tai vesihauteessa. Ei mikrossa, kuten korvikkeen kanssa voi tehdä.

f) Isä juottaa maidon vauvalle tuttipullossa.

Meillä vauva heräsi noin neljän tunnin välein. Se tarkoitti sitä, että äiti ruokki vauvan yöaikaan kahdeltatoista ja aamukahdeksalta, isä yöllä neljältä. Isä siis lähti töihin viideltä aamulla, joten ensi töikseen herätessään hän syötti myös vauvan. Ei ollut ongelmaa. Äitikin jaksoi päivät hyvin, kun sai nukkua kahdeksan tunnin yöunet.
[/quote]

Kuulostaa oikein tasapuoliselta. Hyvä homma!

Vierailija
29/29 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt niiden isien pitää huolta itsestään. Ja perheestään. Meidän oli esikoisen kanssa yhdessä vaiheessa pakko tehdä niin, että minä valvoin joka toisen ja mies joka toisen yön lapsen kanssa. Poika heräsi joka ikinen yö 4-10 kertaa. Tämä oli kyllä myöhemmin kuin 2kk iässä , mutta voisin kuvitella, että jos 2-kuinen on heräillyt ihan hirveästi koko ikänsä, niin äiti voi olla ihan loppu ja hänen on saatava nukkua.
Meillä muuten tuo heräily jatkui sen verran kauan, että ehdimme molemmat olla sekä töissä että hoitovapaalla tuon vuorovalvomisen aikana. Ja kyllä se onnistui. Ja kummallakin on vaativat työt.