Miksi jotkut minua 15 vuotta nuoremmatkin ovat saaneet jo kaksi koronarokotusta?
Varasin ajan itselleni heti kun se oli ikäryhmälleni mahdollista, ja otin myös ensimmäisen mahdollisen ajan tehosterokotukseen. Silti pitää vielä pari viikkoa odottaa kunnes saan toisen annoksen.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Aikaistaminen taitaa onnistua vähän joka paikassa ilman sen kummempaa perustelua, vaikka yleisesti on painotettu että rokotusaikaa voi muuttaa vain hyvin painavista syistä.
Se oli silloin, kun rokotteita oli vähän. Samalla kun annettiin ekoja, piti laskea, että tiedetyllä aikataululla on myös tokia tarjolla.
Nyt kesän aikana on saatu isompia eriä maahan ja teinien rokottamiseen päästiin siksi, kun saatiin ostettua ulkomailta siellä jakamatta jääneitä rokotuksia.
Pk-seudulla voit siirtää rokotusaikaa aiemmaksi, jos haluat. Sama onnistuu monessa muussakin isossa kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Espoossa ja olen syntynyt 1977. Sain ensimmäisen rokotuksen kesäkuun alussa. Nyt Espoossa jo jotkut 1994 syntyneet saavat toista rokotusta, vaikka eivät kuulu riskiryhmään.
ap
Varasit ekan rokotteen kauhean myöhään. Sun ikäluokan rokottaminen alkoi joskus vapun jälkeen.
Älä oikeasti viitsi valehdella täällä. Alkoi 31.5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Espoossa ja olen syntynyt 1977. Sain ensimmäisen rokotuksen kesäkuun alussa. Nyt Espoossa jo jotkut 1994 syntyneet saavat toista rokotusta, vaikka eivät kuulu riskiryhmään.
ap
Varasit ekan rokotteen kauhean myöhään. Sun ikäluokan rokottaminen alkoi joskus vapun jälkeen.
Siitä 8 viikkoa oli jo heinäkuussa.
Voit mennä heti aikaistamaan aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siitä 8 viikkoa oli jo heinäkuussa.
Voit mennä heti aikaistamaan aikaasi.
Onnistuu vain jos ei muuta rokotuspaikkaa tai tiimiä. Eli ei välttämättä ollenkaan.
Miksi noita tehosteannoksia halutaan välttämättä antaa jo 8 viikon jälkeen, vaikka THL:n suositus on että odotetaan se 12 viikkoa?
Asun Vantaalla ja olen 33v (1987) sain toisen rokoitteen heinäkuun alussa.
Meidän kunnassa oli jo huhtikuussa vapaita rokotusaikoja, että niitä sai varata kuka vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita tehosteannoksia halutaan välttämättä antaa jo 8 viikon jälkeen, vaikka THL:n suositus on että odotetaan se 12 viikkoa?
Sillä ei ilmeisesti ole nuoremman väen kohdalla suurta merkitystä. Nelikymppiset saavat viimeisinä toisen annoksen, koska ovat viimeinen rokotettu ryhmä jolle määrättiin 12 viikon rokotusväli.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa oli jo huhtikuussa vapaita rokotusaikoja, että niitä sai varata kuka vain.
Mikä kunta sellainen oli?
Hoitsuja? Meidän työpaikalla oltiin rokotettuja jo keväällä me lähihoitajat, myös 19-vuotiaat.