Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi avioerossa on niin pitkä harkinta-aika?

Vierailija
08.09.2014 |

Mielestäni 3kk olisi riittävä. Pitkä aika maksaa vuokraa ennen ositusta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:42"]

Varmaan lasten takia.

[/quote]Miten lapset liittyy avioliittoon? 

Vierailija
2/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinta-aikana on voimassa puolison elatusvelvollisuus. Ei tipu esim. toimeentuloa, jos puolison tulot ovat suuret ja omat pienet tai toisinpäin. Vaan puolison pitäisi elättää sekä toinen puoliso että lapset.

Onneksi pärjättiin tiukasti ilman toimeentulotukea, vaikka vaikeaa olikin. Muutin siis itse pois lasten kanssa ja jouduin pienestä palkastani maksamaan koko muuton, takuuvuokrat, vuokran ja hankkimaan tietysti uuteen kotiin kaikenlaista. Asumistukea alkoi tulla paljon myöhemmin eikä 1. kuukaudelta lainkaan. Silloin ei jäänyt juuri ruokarahaa, saati muuta. onneksi oli hiukan säästöjä, muuten ei oltaisi ikinä selvitty. Mies kieltäytyi alkuun maksamasta edes elatusapua lapsista!

Muutin siis pois heti, kun harkinta-aika alkoi enkä ole miettinyt paluuta. Lopullinen ero oli vain muodollisuus, oikea ero tapahtui heti ja olin harkinnut sitä jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:53"]

Harkinta-aikana on voimassa puolison elatusvelvollisuus. Ei tipu esim. toimeentuloa, jos puolison tulot ovat suuret ja omat pienet tai toisinpäin. Vaan puolison pitäisi elättää sekä toinen puoliso että lapset.

Onneksi pärjättiin tiukasti ilman toimeentulotukea, vaikka vaikeaa olikin. Muutin siis itse pois lasten kanssa ja jouduin pienestä palkastani maksamaan koko muuton, takuuvuokrat, vuokran ja hankkimaan tietysti uuteen kotiin kaikenlaista. Asumistukea alkoi tulla paljon myöhemmin eikä 1. kuukaudelta lainkaan. Silloin ei jäänyt juuri ruokarahaa, saati muuta. onneksi oli hiukan säästöjä, muuten ei oltaisi ikinä selvitty. Mies kieltäytyi alkuun maksamasta edes elatusapua lapsista!

Muutin siis pois heti, kun harkinta-aika alkoi enkä ole miettinyt paluuta. Lopullinen ero oli vain muodollisuus, oikea ero tapahtui heti ja olin harkinnut sitä jo vuosia.

[/quote]

Ottakaa tämä nyt arvon rouvat elävänä oppimateriaalina, älkääkä ohittako tätä. Muistakaa raha-asioissa irrallisuus puolisosta, älkääkä olko riippuvaisia miehenne tuloista, kun sitä ennustettavuutta ei ole!

Vierailija
4/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:53"]

[/quote]

Jouduit ihan omia menojasi maksamaan...ensinmäistä kertaako?!

Vierailija
5/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Niin, mies ei suostu ositukseen harkinta-aikana, sen jälkeen kuulemma suostuu. Pesänjakajaa en haluaisi ottaa nyt, koska se on kuitenkin kalliimpaa, kuin maksaa puoli vuotta vuokraa. 

Vierailija
6/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten se vuokrakämppä liittyy ositukseen? Ja kuka estää muuttamasta vuokrakämpästä?

Vierailija
7/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osituksen voi kyllä tehdä jo harkinta-ajan aikana.

Vierailija
8/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin paljon on typeria impulsiivisia ihmisiä, jotka joka riidan jälkeen uhkaavat erota mutta kuitenkin aina jatkavat yhdessä. Hyvä että harkinta-aika on pitkä niin ihmiset oikeasti harkitsevat erovatko vai eivät. Siihen melkein saisi vielä pakollisena kuulua muutama pariterapeutilla käyntiä, ennen kuin eron edes saisi laittaa vireille. Suht sopuisassakin erossa asioita on hyvä miettiä pitkään ja hartaasti. Väkivaltaiset suhteet ovat sitten asia erikseen. Yleensä kannattaisi erota heti sen ensimmäisen lyönnin jälkeen.

Vierailija
9/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jotkut ihmiset eroaisivat ja menisivät uudelleen naimisiin jatkuvasti.

Vierailija
10/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä avioitumiseen pitäsisi soveltaa samaa harkinta-aikaa. 

Vierailija
11/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lasten takia.

Vierailija
12/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:40"]

Muuten jotkut ihmiset eroaisivat ja menisivät uudelleen naimisiin jatkuvasti.

[/quote]

Ainoa asiahan, jonka harkinta-aika estää on naimisiin meno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän