Kissan sieraimessa jotain mustaa. Näyttää ihan rähmältä?
Samanlaista mustaa tulee silmänurkista rähmänä. Voiko sieraimessakin olla rähmää? Miten saan sen pois???
Kommentit (17)
Minulla on kaksi oranssia kissaa, molemmilla musta räkä. Aiemmin kuvittelin vanhemmalla, jolla esiintyy enemmän ja useammin, mullaksi nenän pieluksissa. Mutta nykyään ei ole viherkasveja niin tajusin tosiaan räkää, heh. Muun värisillä kissoilla (omilla) ei ole. Tällä vanhemmalla on tiukempi nenä, pitää välillä putsailla, mutta suurimmaksi osaksi pitävät itse siistinä.
Auttaako homeopatia varmasti kissan räkäiseen nenään?
mun kissalla oli syksyllä nenässä mustaa mutta se meni pois. kissa on valkoinen.
Se on kuule räkää. Nappaa nenäliinan kulmalla pois jos häiritsee. Kissan silmät ja nenä erittää töhnää ihan samalla tavalla kuin ihmiselläkin.
Ai niillä on mustaa räkää? Ihmettelin jo miksi rähmä on mustaa. Olen ihan uusi kissanomistaja vielä.
Kiitos!
Ap
Räkä ei ole mustaa, mutta muuttuu mustaksi kun kissa haistelee läpi kaikki pölyiset nurkat :D Poista kostealla vanupuikolla tai - lapulla.
Minä napsin ne kissalta pois päivittäin. Kostea vanulappu toimii parhaiten, vauvaöljyllä esim kun kosteuttaa niin liuottaa sen hyvin irti.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:55"]
Kokeile homeopaattista voidetta.
[/quote]
Taas joku homeopatiahihhuli linjoilla. Ehdottaa homeopatiaa käytetteväksi kaikkeen kissan rähmäsilmistä keskivaikeaan masennukseen. Kuule, ne homeopatialitkut on, arvaa mitä, VETTÄ!!!
t. farmaseutti
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:01"]
[/quote]
Olkoot mitä ovat mutta ne toimivat ilman sivuvaikutuksia.
Taas joku homeopatiahihhuli linjoilla. Ehdottaa homeopatiaa käytetteväksi kaikkeen kissan rähmäsilmistä keskivaikeaan masennukseen. Kuule, ne homeopatialitkut on, arvaa mitä, VETTÄ!!!
t. farmaseutti
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:01"]
[/quote]
Olkoot mitä ovat mutta ne toimivat ilman sivuvaikutuksia.
t. farmaseutti
[/quote]
[/quote]
No näinhän se on, että vesi vanhin voitehista.
Kissa kannattaa joskus myös pestä. Itse laitan saaviin lämmintä vettä ja upotan kissan hetkeksi saaviin. Kyllä lähtee rähmät ja räät.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:14"]Kissa kannattaa joskus myös pestä. Itse laitan saaviin lämmintä vettä ja upotan kissan hetkeksi saaviin. Kyllä lähtee rähmät ja räät.
[/quote]
Terve kissa huolehtii kyllä itse omat pesunsa. Eri asia, jos kissa onnistuu dippaamaan itsensä vaikkapa tiskivedessä, silloin on hyvä huljauttaa saippuat vedellä, mutta lähtökohtaisesti kissaa ei tarvitse pestä.
Ja se musta sieraimessa on tosiaan räkää. Jos kissalla silmät ja nenä erittää kovasti, on ne hyvä puhdistaa kostealla vanulla (oma lappunsa molemmille silmille ja nenälle), mutta ei sekään ihan välttämätöntä ole, jos nenä pysyy auki ja silmät on kunnossa.
Meillä neidiltä oon kaivanut mustaa kökköä nenästä jo monta kuukautta, en tajua..
Mun kissan silmistä tulee sisänurkasta mustaa kökköä joka päivä. Ja 4 vuotta jo.
Nenäpunkki, käytä eläinlääkärissä.
ööööö-ö