Fitnessbloggaajien luomat ulkonäköpaineet
Esimerkki 1.
Uudessa postauksessaan Linda kertoo kuinka on pelastanut useamman ihmisen hengen.
http://lindamanuella.fitfashion.fi/2014/09/07/miten-meni-noin-niinku-omasta-mielesta/
Mieleeni kuitenkin pälkähti, että vaikka olisikin "pelastanut" niin luulen että neitokainen aiheuttaa käytöksellään myös ulkonäköpaineita ja ongelmia sen lisäksi suuressakin mittakaavassa. Ystävättäreni tytär luki aikoinaan Linduskan blogia ja ennen niin elämäniloinen tapaus muuttui ihmiseksi, jonka elämä pyöri vain terveellisyyden ympärillä. Lopulta kaikki entisestä elämästä muistuttava jäi kun elämän täytti vain urheilu, superfoodit ja kellon tarkat punnitut ruokailut.
Esimerkki 2
Ystäväni sekosi luettuaan fitnessblogeja, ei syönyt enää ruokia joiden makroja ei tiennyt tai ollut itse valmistanut.. Rasvaprosentti oli todella alhainen lopulta ja löysikin itsensä psykiatrisesta hoidosta..
Jos tiedät jonkun fitnessblogia uskollisesti lukevan, toivoisin että opettaisit vaikkapa tyttärellesi oikeita elämänarvoja etkä sitä kun fitness-bloggaaja itkee julkisesti kun hammas on pipi ja kehossa on 3kg nesteitä ja kisat menee pilalle.. Laittakaa ne elämänarvot kuntoon ja lukemaan kunnollista. Olen puhunut.
"Moni syömishäiriöinen on saanut voimaa ja tahtoa parantua omasta kokemuksestani ja on ylipäätään aivan mielettömän hienoa kuulla, että on onnistunut motivoimaan tai tsemppaamaan jotain. " ote blogista.
Syömishäiriöt ovat vain muuttaneet muotoaan nyky-aikana hyväksyttyyn malliin. Joita sitten tämmöiset kauniit nuoret naiset edustavat ja saavat täten uusia seuraajia "uskonnolleen" Avatkaa silmänne...
Mielipiteitä?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:29"]
Minä pidän näitä fitness-ihmisiä älyllisesti vähän jälkeenjääneinä. Ei voi mittää.
[/quote]
ne onkin.
kerrankin fiksu keskustelu täällä
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:29"]Minä pidän näitä fitness-ihmisiä älyllisesti vähän jälkeenjääneinä. Ei voi mittää.
[/quote]
---
Minä pidän näitä ylipainoisia liikaa ravintoköyhää höttöruokaa syöneinä ja muutaman askeleen oton jälkeen puhisijoina! Hyi että miten jälkeenjääneitä. Eikö ne tiedä,että ravinnosta saa vitamiineja ja liikunnasta energiaa!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:15"]http://lindamanuella.blogspot.fi/2012/04/jack3d-circus-sunnuntai-hengailut.html?m=1
Tässä siis todistus.
Eilen testailin jack3dit ekan kerran kunnolla ja huh mä oon NIIN rakastunut ja hehkuttanut sitä kaikille.
Olin tosi väsyny ja piti oikee skarppaa et pääsin liikkeelle, join jack3d drinksut, venasin 30 min ja oikee tujahti päässä. Oli vaan pakko päästä sutimaan ympäri eiran rantoja. Juoksin yli tunnin ja en edes hengästynyt. Hiki tuli mut missään ei tuntunut. Olisin voinu juosta vaikka 2 tuntii lisää, mut Heta ei jaksanu joten oli pakko lopettaa. Ihan mieletön buusteri, suosittelen!
Jack3d Sisältää aineita joiden käyttö on WADAn* mukaan kielletty kilpaurheilussa, enkä yhtään ihmettele. Sen verran se kyllä lisää suorituskykyä ja jaksamista.
"Jack3d on USP Labsin uuden ajan kaloriton ja sokeriton tehonlisääjä, ja dieetin aikana fitnessurheilijoiden ylistämä. Jack3d ei sisällä turhaa sokeria ja voit kuitenkin treenata maksimaalisesti ja samanaikaisesti ylläpitää rasvanpolttoa. Jack3d on tiivistetty lisäravinne, joka edistää pumppia, keskittymistä, lihasvoimaa ja kestävyyttä."
Saa esim ihan fitnesstukusta ja löytyy monena eri makuna. Ainoo mitä oon kuullu nii tätä ei voi vetää kun 2 purkkia putkee, sit täytyy pitää taukoo. Edes merkin vaihtaminen ei kuulemma auta.
Ja älkää vetäkö ohjeiden yli annosmäärää.
Jaanika veti & sai sellaset överit että oksensi monesti.
T. viestin 10 lähettäjä
[/quote]
3 vuotta vanha teksti . :D kylläpäs jaksat tonkia paskaa ja syvältä.
^ja sinä jaksat nostaa puoli vuotta vanhan keskustelun. Kylläpäs jaksat tonkia paskaa ja syvältä.
En ottaisi kauhean tosissaan Lindan kirjoituksia :D On varmasti kova mimmi mutta heh, vaikuttaa niiiin tyhjäpäältä. Ehkä Martinan ohjelma antaa toisen kuvan.. NOT!
Myötähäpeä iski kun luki tuota kirjoitusta! Ja enemmän nauratti paasaaminen ettei elä kenenkään siivellä :D äiti maksoi tissit ja vuokrasta ei tarvitse huolehtia.. Hehehe.
Jack3d aiheuttaa vakavia haittoja sydämelle ja aivoille. http://fi.wikipedia.org/wiki/1,3-dimetyyliamyyliamiini
Olen käynyt kuntosalilla vuosikaudet, koska pidän treenaamisesta. Olisi rahkeita lähteä kisamaankin kropan puolesta, mutta minua ei yksinkertaisesti kiinnosta. En myöskään halua ottaa riskiä, että pilaan aineenvaihduntani jonkun hemmetin kisailun ja dieetin takia. Syön paljon terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, voin hyvin ja peilikuvakin miellyttää. Sali on mahtava ja tärkeä harrastus, mutta ei elämän keskipiste, mikä se tuntuu liian monelle nuorelle naiselle olevan. Paljon käy omallakin salilla niitä bikinifitnessiin haluavia tyttöjä... En ihan ymmärrä villitystä. Ilmeisesti yhä useammalle on vieras ajatus treenata ilman kisatavoitetta.
Minä pidän näitä fitness-ihmisiä älyllisesti vähän jälkeenjääneinä. Ei voi mittää.