Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluumuuttajia pk-seudulta kotiseudulle?

Vierailija
24.09.2014 |

Hei! Haluaisin kuulla kokemuksia paluumuutosta omalle kotiseudulle. Olemme puolison kanssa pohjanmaalta kotoisin ja asuneet Helsingissä opiskelemassa ja töissä jo yli 10 vuotta. Täällä tutustuimme, menimme naimisiin ja nyt meillä on 3 ja 5 v. lapset. Lasten myötä (ja oman iän myötä?) olen huomannut kaipaavani takaisin pohjoisemmaksi. Edullisempi elämä, pienemmät piirit ja yhteisöllisyys kiinnostavat. En tiedä, olenko ollut jo niin kauan poissa että olen luonut mieleeni kuplan joka ei ole totta, vai viihtyisimmekö paremmin pienemmässä kaupungissa. 

Työtilanne mietityttää: täällä pk-seudulla ei ole koskaan tarvinnut etsiä kauaa töitä vaan aina on löytynyt. Pohjanmaalla tilanne taitaa olla aika toinen. Vieläköhän kotoutuisi takaisin aakeille laakeille. Isovanhemmat olisivat lähellä, ja monet sinne palanneet kaverit.

onko ketään, jolla kokemusta? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harkitsemme ihan samaa. Ja meidän kohdalla se selviää vain kokeilemalla, pääseehän sieltä pois jos ei yhtään viihdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:37"]

Me harkitsemme ihan samaa. Ja meidän kohdalla se selviää vain kokeilemalla, pääseehän sieltä pois jos ei yhtään viihdy.

[/quote]

olemme keskustelleet paljon samaa. Että pääseehän sieltä pois, jos ei sitten nappaakaan. -ap

Vierailija
4/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 22 vuoden jälkeen sjoelle. Saimme kolmiosta erittäin hyvän pesämunan. Kyllä viä 10 vuoden jälkeen sopeutuu...

Vierailija
5/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme pois Helsingistä alueelle, jossa olen viettänyt paljon aikaa nuoruudestani. Kannatti! Tutut maisemat oli helppo esitellä perheellekin ja rauhallinen meininki oli Helsingin hulinaan verrattuna taivas.

Vierailija
6/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini lähti 15 vuoden jälkeen,heillä 2 pientä lasta. Mitä olen häneltä sähköposteja saanut kun tykkäävät kovasti. Ostivat ison talon ja isovanhemmat kohtalaisen matkan päässä.

Vierailija
7/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin usein tuota.

Vierailija
8/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Sieltä on muutkin fiksut varmasti jo lähteneet. Jäljellä on enää ne joita tuskin kaipaat elämääsi... piirit on kans todella pienet, sama hierarkia kuin lukiossa edelleen.

Vierailija
9/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä pahoin että kaltaisesi nuori nainen toteaa kotiseudun olevan juurikin se totaalinen ounou ja turn-off. Muistelepas miksi sieltä aikoinaan lähdit?

Vierailija
10/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kannata ensin hankkia se työpaikka minkä takia muuttaa?

Vierailija
11/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:23"]Isovanhemmat olisivat lähellä, ja monet sinne palanneet kaverit.

onko ketään, jolla kokemusta? 

[/quote]

Kuulostaa siltä, että niillä kavereillasi olisi kokemusta. Ehkä kannattaisi jutella heidän kanssaan tarkemmin.

Vierailija
12/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:42"]

Pelkäänpä pahoin että kaltaisesi nuori nainen toteaa kotiseudun olevan juurikin se totaalinen ounou ja turn-off. Muistelepas miksi sieltä aikoinaan lähdit?

[/quote]

no se varmaan lähti opiskelemaan jotain, niin kuin kirjoitti.

oma kokemus: kannattaa! kun pääsin maaseudun makuun, en halua enää päivääkään asua pk:ssa, tai ylipäätään missään kaupungissa.

ap:lle varmaan helppoa, jos puoliso sieltä päin; tuttu mielenmaisema ja kokemukset jne.

go for it!

Vierailija
14/14 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat mietteet. Olen tosin tehnyt toisinpäin eli muuttanut kaupungista maalle. Kaupunkilaistyttönä haaveilen jalkakäytävistä ja valaistusta kaupungista pellonpientareen ja pimeyden sijaan. Olen toteuttamassa unelmaani takaisin muutosta.

Rohkeasti vain sitä kohti! Oli se lähtöruutu ollut mikä vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi