Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri saikulla enemmän kuin töissä

Vierailija
16.08.2021 |

Työkaveri saikuttaa taas. Nyt lapsi kipeä. Milloin taas itse kipeä. En valehtele yhtään, jos sanon, että työkaveri on enemmän poissa kuin töissä. Sitten päsmäröi silloin kun on töissä. Saikuttajat on pahimpia työkavereita ja lusmuimpia. Miten kestätte näitä? Itsellä alkaa huumori loppua ja kohta tekee mieli sanoa suorat sanat asianosaiselle. Mielestäni on itsekästä olla poissa koko ajan ja nostaa palkkaa. Työkaverilla selvästi motivaatio-ongelmia tai ongelmia muussa elämässä niin ei jaksa töitään ja tekee näin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on pahimpia...

Vierailija
2/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sinä toisen motivaatio-ongelmat tiedät. Sitä tää on kun työkyvyttömänä pitää töissä olla, ei saa sairaspäivärahaa, ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. hae itekin saikkua kun olet noin kateellinen. Ja lapsi, mistä hänen sairautensa, mahdolliset krooniset tiedät. Huolehdi vain omista asioistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään sano🤣

Vierailija
4/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee keskustelu, jos on sairaslomalla yli 30 päivää vuodessa. Palkanalennus myös, jos paljon poissa.

Yksi s-lomapäivä maksaa työnantajalle reilut 300€.

Miten ihmisille ei tule morkkista, jos ovat kevyin perusteluin poissa.

Vierailija
5/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä toisen motivaatio-ongelmat tiedät. Sitä tää on kun työkyvyttömänä pitää töissä olla, ei saa sairaspäivärahaa, ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. hae itekin saikkua kun olet noin kateellinen. Ja lapsi, mistä hänen sairautensa, mahdolliset krooniset tiedät. Huolehdi vain omista asioistasi.

Kai minä tiedän, kun työkaveri itse kertonut niistä. Varmasti olisi maininnut sairaudetkin. Lapsi on ylivilkas ja muita käytöshäiriöitä, mutta ei se oikeuta lusmuamaan töistä ja nostelemaan palkkaa kun ei työt maistu kuitenkaan. Meidän muiden niskaan ne kaatuu. Ap

Vierailija
6/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee keskustelu, jos on sairaslomalla yli 30 päivää vuodessa. Palkanalennus myös, jos paljon poissa.

Siksi koska ovat niin itsekkäitä. Ap

Vierailija
7/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastunut krooniseen koronaan vaikka varmuutta koronan sairastumisesta ei ole. Sen oireet tulee aaltoillen ja olen tämän viikon omalla ilmoituksella pois ja sitten jään parin kuukauden kesälomalle.

Vierailija
8/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kiinnosta työnantajaa pätkään joten miksi hitossa minä olisin kiinnostunut mitä poissaoloni hänelle maksan? Kannattaa vaan alkaa elämään siellä harmaalla alueella niin paljon kuin vaan pystyy. Olet täysin kasvoton kuluerä sille työnantajalle.

Vierailija
9/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanalennus ei taida ihan lain mukainen olla?

Vierailija
10/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai minä tiedän, kun työkaveri itse kertonut niistä. Varmasti olisi maininnut sairaudetkin. Lapsi on ylivilkas ja muita käytöshäiriöitä, mutta ei se oikeuta lusmuamaan töistä ja nostelemaan palkkaa kun ei työt maistu kuitenkaan. Meidän muiden niskaan ne kaatuu. Ap

Tiedät vain sen mitä sinulle kerrotaan. Sitä et tiedä mitä ei kerrota. Joten yhä, huolehdi vain omista asioistasi tai hae saikkua ylikuormituksen vuoksi.

Vierailija
11/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä palkanalennuksesta mutta myös meillä tuo raja on 30 päivää vuodessa ja sen jälkeen poissaolot ovat palkattomia. 15 poissaolopäivän jälkeen keskustelu työnantajan ja työterveyden kanssa.

Vaikuttaa siltä, että ap:n työnantaja on tässä vähän lepsu eikä hoida hommaansa.

Vierailija
12/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkan takia siellä ollaan, eikä työn tekemisen ilosta. Itsekin olen kolme kysymystä kysymällä oppinut tekemään vain sen mikä on ihan pakko. Tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan? Ei ole minun ongelma, jos jotain jää tekemättä.

Vierailija
13/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä palkanalennuksesta mutta myös meillä tuo raja on 30 päivää vuodessa ja sen jälkeen poissaolot ovat palkattomia. 15 poissaolopäivän jälkeen keskustelu työnantajan ja työterveyden kanssa.

Vaikuttaa siltä, että ap:n työnantaja on tässä vähän lepsu eikä hoida hommaansa.

Höpö höpö

Vierailija
14/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella hermostuin ainaiseen saikuttajaan, mutta enpä tiennyt (kuten ei esimiestä lukuun ottamatta kukaan muukaan) että hänellä oli kohdunkaulansyöpä. Nyt on jo tuo työkaveri edesmennyt. Käsitimme jälkeenpäin, että hän oli kokenut syövän sijainnin puolesta niin intiimiksi, ettei siitä halunnut puhua.

Vierailija
15/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan sairastuu helpommin. Itsellä kaksi kroonista sairautta, jotka välillä oireilee. Siihen lisäksi pari lasta ja heidän flunssat, vatsataudit ja nykyään toistuvat koronakaranteenit. Poissaoloja aivan liikaa. Mutta mitä voin tehdä asialle?

Vierailija
17/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa 👍

Vierailija
18/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella tiedän tälläisiä opettajia, jotka jäävät aina kotiin, kun lapsi sairas. Eikö sillä lapsella ole toista vanhempaan? On aika kohtuutonta työnantajalle, että joutuu järjestämään jatkuvasti pois olevan opettajan sijaiset ja lapsia kohtaan hirveää, että opettaja on koko ajan pois. Opettajan työtähän ei voi jättää tekemättä, koska lapsia ei voi jättää yksin.

Vierailija
19/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Mieti seuraavaksi sitä, miksi asia on sinulle niin tärkeä. Mitä sinua hyödyttää kälkättää asiasta nettikeskusteluissa tai työpaikan kahvihuoneessa? Nauti työstäsi, terveydestäsi ja palkastasi ja tee niin hieno elämä itsellesi, että ei tarvitse jauhaa muista ihmisistä.

Vierailija
20/58 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, tuo 30 päivää koskee yhtäjaksoista saman sairauden takia olevaa sairauslomaa. Tuokin tes kohtainen ja pituus riippuu työsuhteen kestosta. Tuon jälkeen saa Kelan sairaus

Päivärahaa. 10 sairausloma päivän jälkeen työnantaja saa Kelasta korvausta itselleen siihen asti, kun palkan maksu jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi