Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkas taapero vaan juoksentelee ulkona ympäriinsä eikä tottele! Valjaat?

Vierailija
07.09.2014 |

Meillä erittäin vilkas alle 2-vuotias ja ihmetyttää kun näkee tuon ikäisiä itse kävelemässä vaikka kaupungilla. Niin nätisti kulkevat vieressä kun kädestä pitää kiinni ja ilmankin! Meidän lapsi vaan juoksentelee sinne tänne ja saa kauhean hepulin jos ottaa kädestä ja ohjaa minne suuntaan pitää mennä! Pitäiskö ostaa sellaset lasten valjaat? Tykkäisi kävellä itse, mutta kun siitä ei vaan tule mitään. :/

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:43"]Ihme juttu että nämä vilkkaiden lasten vanhemmat aina kuvittelevat että heidän lapsensa on erityisen vilkas ja meidän joiden lapset osaavat käyttäytyä ovat rauhallisia!?

Kyllä nämä meidänkin lapset ovat vilkkaita, mutta meillä on panostettu kasvatukseen ja johdonmukaisuuteen.
[/quote]

Haista huilu!

Vierailija
22/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:43"]Ihme juttu että nämä vilkkaiden lasten vanhemmat aina kuvittelevat että heidän lapsensa on erityisen vilkas ja meidän joiden lapset osaavat käyttäytyä ovat rauhallisia!?

Kyllä nämä meidänkin lapset ovat vilkkaita, mutta meillä on panostettu kasvatukseen ja johdonmukaisuuteen.
[/quote]

Vilkas ei ole sama asia, kun huonokäytöksinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsi on juuri tuollainen säntäilijä.

Paitsi ulkoillessaan minun tai vaarin kanssa, silloin kulkee sujuvasti vierellä ihan rauhallisesti, tottelee ja toimii kuin unelma.

Vierailija
24/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:02"]

Meillä erittäin vilkas alle 2-vuotias ja ihmetyttää kun näkee tuon ikäisiä itse kävelemässä vaikka kaupungilla. Niin nätisti kulkevat vieressä kun kädestä pitää kiinni ja ilmankin! Meidän lapsi vaan juoksentelee sinne tänne ja saa kauhean hepulin jos ottaa kädestä ja ohjaa minne suuntaan pitää mennä! Pitäiskö ostaa sellaset lasten valjaat? Tykkäisi kävellä itse, mutta kun siitä ei vaan tule mitään. :/

[/quote]

Kyllä AIKUINEN pitää vaarallisissa paikoissa lapsen kädestä kiinni, vaikka lapsi saisi millaisen hepulin tahansa. Tämä pitää lapselle opettaa eikä antaa tässä(kin?) asiassa periksi. Eli opetatte lapselle, miten ulkona liikutaan. Eihän sitä voi 2-vuotias itse päättää. Valjaita voi käyttää, mutta eivät ne ole yhtä hyvät.

Vierailija
25/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:02"]

[/quote]

Kyllä AIKUINEN pitää vaarallisissa paikoissa lapsen kädestä kiinni, vaikka lapsi saisi millaisen hepulin tahansa. Tämä pitää lapselle opettaa eikä antaa tässä(kin?) asiassa periksi. Eli opetatte lapselle, miten ulkona liikutaan. Eihän sitä voi 2-vuotias itse päättää. Valjaita voi käyttää, mutta eivät ne ole yhtä hyvät.
[/quote]

No tottakai pidän kiinni vaikka väkisin, jos vaaranpaikka on! Sulla ei ainakaan tunnu olevan kokemusta aiheesta, joten voit olla hiljaa.

Vierailija
26/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla useampi lapsi ja vain yksi todella vilkas. Vilkkaus on temperamenttiin kuulva piirre. Kaksi  kävellyt aina käsi kädessä, kolmas juoksee joka paikkaan. Sama kasvatus kaikilla. Vilkkaus ei ole ilkeyttä tai huonoa käytöstä. Se on uteliaisuutta ja energisyyttä. 

Vierailija
27/77 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:23"]Hei mulla useampi lapsi ja vain yksi todella vilkas. Vilkkaus on temperamenttiin kuulva piirre. Kaksi  kävellyt aina käsi kädessä, kolmas juoksee joka paikkaan. Sama kasvatus kaikilla. Vilkkaus ei ole ilkeyttä tai huonoa käytöstä. Se on uteliaisuutta ja energisyyttä. 
[/quote]
Tiedän kyllä että toiset on vilkkaampia kuin toiset, omat lapset kirmaavat minkä kerkeävät ,kiipeilevät ja sähläävät, mutta silloin kun sanon että nyt tien viereen niin tottelevat ja tulevat.
On kuitenkin typerää luulla että vilkasta lasta ei saisi opetettua kasvatuksella olemaan tietyissä tilanteissa rauhallisesti.
Meillä molemmat saavat kirmata ja riehua, mutta jos ollaan paikassa jossa se ei ole turvallista tottelevat, vilkkaille lapsilleni järjestän myös aina jotain pikku puuhaa esim. Ravintolassa tai muualla missä potää olla kauniisti. Vilkkaissa lapsissa ei ole mitään vikaa, mutta vanhemmilla tuntuu olevan aika vähän keinoja hallita lastaan muutoin kuin fyysisesti, ihmettelen...?

Vierailija
28/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut tällaista?

Vierailija
29/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juuri 2 vuotta täyttäneellä on valjaat. Eihän se niistäkään tykkää, mutta ilman niitä ei kyllä tuu yhtään mitään julkisilla paikoilla.

Vierailija
30/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat ovat todella kätevät varsinkin, kun mennään kävelylle jonnekin. Vaikka ulkomailla tai kaupungilla.

Lapsella on aika vapaa  olo ja saa harjoitella tasapainoa, kun käsi ei ole sidottu ja silti äiti saa kätevästi nostettua, kun meinaa kaatua.

Vierailija
31/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:08"]Meidän juuri 2 vuotta täyttäneellä on valjaat. Eihän se niistäkään tykkää, mutta ilman niitä ei kyllä tuu yhtään mitään julkisilla paikoilla.
[/quote]

Ihanaa että jollain muullakin samanlaista! Mä en oo törmännyt yhteenkään näin vilkkaaseen taaperoon vaan kaikki muut tuntuu jotenkin kamalan kilteiltä ja rauhallisilta. Helpottavaa jo kuulla, että on muitakin.

Pitänee siis ostaa valjaat! :)

Vierailija
32/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsin valjaiden ostoa, mutta sitten yhtäkkiä alkoi kädestäpitäminen sujua. Tutun kaksosilla oli valjaat kun molemmat halusivat ehdottomasti kävellä ja eivät olleet tottelevaisimmasta/rauhallisemmasta päästä :) Tämän tyyliset oli heillä:

http://www.riemuli.fi/kauppa/valjaat-c-103.html

Lapset olivat "apinoistaan" ihan innoissaan ja vaativat että niitä piti aina ulkoillessa käyttää.

Vierailija
33/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli tossa iässä valjaat. Vein toiset myös ryhmikseen, ja hoitajat oli kiitollisia. Lapseni ei suostunut rattaisiin, jäi pois jo alle 2- v. ( sama lapsi käveli 12 km 5 v, vaikkei sitä uskottu :-)

Vierailija
34/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat ne valjaat tottakai ennen kuin sattuu mitään! :)

Vierailija
35/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ne valjaat. Saatat saada pahoja katseita, mutta lapsi pysyy varmemmin hengissä.

Vierailija
36/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotain tuollaista valjasreppua ajattelin, että voisi olla lapsestakin kivempi.Ihana toi apinareppu kyllä! :D Skiphopillakin oli jotain sellaisia. :)

Ap

Vierailija
37/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaat?

Vierailija
38/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanmoinen kaksivuotias. Ette ole yksin! :) Valjaat vakavasti harkinnassa, mutta toisaalta välillä on myös aikuisen näkökulmasta niitä onnistumisia, jolloin unohtuu koko juttu. Pysytään mieluummin pois julkisilta paikoilta, kun sekin mahdollisuus on.

Vierailija
39/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin kuvittelemaan miten käydään taaperon kanssa kävelyllä valjaissa ja repesin. Sielä se tonkisi penkkoja ja mä odottaisin rauhallisesti hihnan toisessa päässä milloin saa asiansa hoidettua ja voi jatkaa matkaa. :'DD Ihan kun koiraa olis kusettamassa.

Ap

Vierailija
40/77 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on parempi, lapsen tulee oppia liikkumaan. Minusta valjaat on parempi kun se, että lapsi on sidottu rattaisiin. Mun lapsi on aina kävellyt mielellään, ja liikkuu mielellään myös pyörällä, laudalla yms. Ei tartte kuljettaa autolla joka paikkaan, nauttii ihan perusliikkumisesta ( edelleen, on jo teini).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi