Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinivaloa suodattavat lasit

Vierailija
16.08.2021 |

Mistä saisi sellaiset, joissa on kunnon linssit jotka ei heijasta hirveästi? Ilman vahvuuksia siis.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne sulle myy optikolla sellaiset ilman vahvuuksiakin jos menet kysymään.

Itse hankin moiset vahvuuksilla, mutta olen jälkikäteen hieman mietiskellyt, että olisi pitänyt ottaa sittenkin suodattamattomat linssit. Hyötynä on, että päätetyöskentely tai älylaitteen käyttäminen ei vie yöunia, mutta toisaalta vääristää hieman värimaailmaa. Toisaalta monessa laitteessa on nykyään tuo sinisen valon -asetussäätö. Ehkä hankin toiset lasit ilman suodatusta ja pidän näitä toisia kun työskentelen tietokoneella. Niin ja tosiaan heijastuksia esiintyy jonkin verran. Liekö päällysteen ominaisuus vai mikä.

Vierailija
2/2 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli joku aika sitten tutkimus ja sen tulos oli että sinivalo itsessään ei vaikuta(kaan) biologiseen unirytmiin kuten aiemmin on ajateltu. Osalle ihmisistä tosin ns. yömoodi on vain silmille miellyttävämpi kun sinivaloa ei korosteta (itse kuulun tähän ryhmään) mutta tutkimus osoitti että sisäisen kellon sekoittuminen johtuu puhtaasti näytön valon kirkkaudesta.

Jos selaat illalla puhelinta sängyssä niin paras tapa välttää tuota unen häiriintymistä on asettaa näyttö himmeämmälle ja pitää selaamisen aikana yövaloa päällä. Älä siis selaa illalla pimeässä, sama myöhään TV:tä katsellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän