Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku hakee/menee yksityiseen päiväkotiin töihin?

Vierailija
07.09.2014 |

Kunnalla on parempi palkka ja edut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se joku haluaa töitä. Tai sitten siellä yksityisellä saa toteuttaa erilaisia kasvatusmetodeja tai on pienemmät ryhmät tai parempi mahdollisuus palkankorotuksiin. Niitähän ei julkisella puolella juurikaan ole, mitä nyt parikymppiä lisää liksaa viiden vuoden välein.

Vierailija
2/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kysyinkin että miksi. Yksityisellä saa siis palkankorotuksia? Lastenhoitajan palkka ymmärtääkseni yksityisellä 1850€ ja kunnalla Espoossa 2050€. Mietin vain kun kunnallisellekin puolelle tarjolla paljon töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen päiväkoti voi valita asiakkaansa. Kunnallinen ei voi. Tästä syystä haluaisin opettajaksi yksityiskouluun.

Vierailija
4/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:12"]

Yksityisellä saa siis palkankorotuksia?

[/quote]

Ainahan täällä av:lla hoetaan, että miksi ihmiset valittavat palkkansa pienuudesta, sen kun menevät ja sanovat pomolle että lisää liksaa tai lähden muihin hommiin. Ilmeisesti yksityisellä voi noin tehdä. Itse olen opettaja tavallisessa yläkoulussa, ja minulle tulee muistaakseni 5, 8 ja 15 vuoden työkokemuksen kohdalla viitisenkymppiä lisää palkkaan. Muuta palkankorotusta ei ole luvassa tupo-prosentteja lukuun ottamatta, ja uskon, että päiväkotien puolella on sama juttu. Ehkä siellä yksityisellä puolella sitten voi vaatia lisää hynää miten vain.

Vierailija
5/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos tässä lähellä haettaisiin hoitajaa yksityiseen Reggio Emilia-päiväkotiin, hakisin heti. Olen nyt olllut toistakymmentä vuotta tavallisessa kaupungin päiväkodissa töissä ja aina vaan hullummaksi menee. Ylemmältä taholta määrätään toiminnan sisältö joka ajaa meidät kauemmaksi esim. lapsen omaa luovuutta ja osallisuutta. Silti meidän on saatava juuri luovuus ja osallisuus kirjattua vasuihin ja kokouspöytäkirjoihin käsitellyiksi, joten istumme poissa lasten luota näitä miettimässä ja kirjaamassa.. Reggio Emilia- päiväkodissa istuisin lasten luona toteuttamassa lasten omaa osallisuutta ja luovuuden ilmaisua. äh, vaikea selittää mutta haluaisin enemmän toteuttaa kuin esittää että toteuttaisimme.

Vierailija
6/7 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:12"]

Yksityisellä saa siis palkankorotuksia?

[/quote]

Ainahan täällä av:lla hoetaan, että miksi ihmiset valittavat palkkansa pienuudesta, sen kun menevät ja sanovat pomolle että lisää liksaa tai lähden muihin hommiin. Ilmeisesti yksityisellä voi noin tehdä. Itse olen opettaja tavallisessa yläkoulussa, ja minulle tulee muistaakseni 5, 8 ja 15 vuoden työkokemuksen kohdalla viitisenkymppiä lisää palkkaan. Muuta palkankorotusta ei ole luvassa tupo-prosentteja lukuun ottamatta, ja uskon, että päiväkotien puolella on sama juttu. Ehkä siellä yksityisellä puolella sitten voi vaatia lisää hynää miten vain.
[/quote]

Voi, jos on erikoistaitoja. Tiedän yksityisen englantipainotteisen päiväkodin, jonka oli pakko sulkea, koska ainoa äidinkieleltään englanninkielinen työntekijä lähti toiseen yksityiseen päiväkotiin paremman palkan perässä.

Vierailija
7/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapseni yksityiseen päiväkotiin juuri siksi etä hoitajia kiinnostaa tekemänsä työ ja lapset! Hoitajat pysyivät samoina ja toki....lapset tulivat perheistä joita kiinnosti lapset sekä elämä ylipäänsä myöskin työ.