Missä ajassa juoksette 10 km?
Ja minkälaisella tankkauksella juokset tuon 10 km parhaiten?
Kommentit (70)
Mulla menee noin 70 minuuttia sellaista miellyttävää vauhtia. Ei tuohon matkaan tule erityisemmin tankattua, tietysti nestetasapaino on tärkeä huolehtia ennen ja jälkeen juoksun.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:59"]
Hiukan alle 49 min juoksin kivituhkalla pari kk sitten. Nyt vois mennä 47 min, ainakin asfaltilla, jos ei olisi pahoja nousuja.
[/quote]
Millainen urheilijatausta sinulla on? Oletko mies vai nainen?
[/quote]
Nainen, on taustaa monestakin lajista, mutta 2 kesää olen varsinaisesti harjoitellut juoksua.
Olen juossut noin viisi vuotta säännöllisesti, useamman maratonin ja tosi monta puolimaratonia. Kympin enkka on 56.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:04"]
Hiukan alle 49 min juoksin kivituhkalla pari kk sitten. Nyt vois mennä 47 min, ainakin asfaltilla, jos ei olisi pahoja nousuja.
[/quote]
[/quote]
Nainen, on taustaa monestakin lajista, mutta 2 kesää olen varsinaisesti harjoitellut juoksua.
[/quote] niin ja eikä erityisesti taustaa urheilijana, mutta sellaisena harrastelijana. Pakko lisätä! Tavoite olisi parantaa ainakin 45 minuuttiin ja kuvittelen sen olevan mahdollista, kun näin helposti tähän.
n. 1h 15min ...en varsinaisesti harrasta lenkkeilyä, mutta yleiskunto on pysynyt ihan hyvänä pyöräilyllä ja fyysisesti aktiivisella työllä.
1.04, mutta silloin piti kävellä alkumatka ruuhkan takia. En miettinyt mitään syömisiä, sen verran lyhyt matka kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huippuaikoja!
Kyllä se on aikalailla tunti joka siihen menee. En oo koskaan tarkasti mitannut. Ei joudu juoksemaan veren maku suussa, mutta reippaasti hölkkäjuosten. Ei vaadi ihmeempiä, aika peruslenkki on minulle.
Olen kaksikymppinen tyttö.
"40 minuuttiin sellaisella perushölkällä. Kovempaa menis varmaan 5 minsaa vähemmän."
Jos olet nainen, niin olen suomenmestaritasoa. Jos olet mies, niin vähintään piirinmestaruustasoa. Miesten SM-kisoissaihin 30 minuutin alitus on nykyisin harvinaista.
Maastossa on paljon helpompi juosta 10km/h vauhtia, kuin matolla, sen maaston vaihtelevuuden takia. Lisäksi ulkoilma on happirikkaampaa, kuin sisäilma salilla ja sekin helpottaa juoksua.