Tämän takia vihaan vegaaneja/kasvissyöjiä
https://www.youtube.com/user/Freelea
Pitää puuttua toisten ihmisten syömisiin (Lady Gaga, Kim Kardashian...)
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Näkisin, että tehotuotantoa suurempi ongelma on taas kerran liian suuri ihmispopulaatio.
Ei nämä ongelmat ole toisistaan erillisiä. Tehotuotantoa tarvitaan paitsi voittojen tavoittelemiseksi, myös valtavien ihmismassojen ruokkimiseksi.
Toisaalta ainakaan nopeasti emme voi vähentää ihmispopulaatiota mitenkään, emmekä pakolla muutenkaan. Nyt voimme vain keskittyä siihen että pyrimme minimoimaan ihmispopulaation haitat muille elämänmuodoille ja luonnolle.
Miksi loukkaantua Freeleen videoista? Hän vain selittää miksi esim. julkkiset lihovat ja missä heillä menee syöminen vikaan. Kyse ei ole edes siitä, että nämä julkkikset söisivät oikeasti hyvin vaan he noudattavat dieettejä, joissa kalorimäärää rajoitetaan, syödään aivan liian vähän ym. Freelee haluaa vain, että ihmiset ja etenkin nuoret tytöt (syömishäiriöiden riskiryhmä), jotka käyttävät paljon mediaa ja ihailevat julkkiksia eivät kopioisi heidän tapojaan.
Freeleen viesti on oikeasti hyvä ja toimiva. Vähäkaloriset ja vähähiilihydraattiset dieetit tai dieetit ylipäänsä eivät ole ratkaisu pysyvään painonpudotukseen. Freeleehän mainostaa terveellisiä ruokia ja sitä ettei kaloreita tarvitse rajoittaa kunhan syö terveellisesti. Lisäksi veganismi on oikeasti terveellisintä ihmisille ja hyväksi ympäristölle ja eläimille.
Älä kehtaa luokitella kaikkia vegaaneja samaan kategoriaan ton sekopään kanssa, kiitos. Fanaattinen HCLF-dieetti on valovuosien päässä useimpien vegaanien arjesta.
Freelee itsekin vihaa, tai ainakin hyökkää raivokkaasti vastaan muita vegaaneja, jos eivät noudata hänen dieettiensä (jolla käärii kivat massit btw.)
Vegaaneissa vihataan sitä, että ne nostavat kyseenalaiseksi omat "oikeat" tottumukset ruuan suhteen. Lihansyömiselle ei ole mitään kestävää moraalista perustetta. Ihmisryhmä, jotka kokevat maailmankuvan ja ymmärryksen laajenemisen uhkana, "taistelevat" vihaamalla viestintuojaa.
No sitten vihaatte, inhoatte pidätte naurettavina aika monia ihmisiä maailmassa. Onneksi itsellä ei ole tarvetta vihata tuntemattomia, mutta monethan vihaavat, esim. rasistit jne.
Harvat kasvissyöjät kyllä syö lihaa salassa, luulen. Nimittäin ei se maistu samalta, kun sitä ei ole pitkään aikaan syönyt. Itse vahingossa sain vähän aikaa sitten ravintolassa kasvisaterian sijasta kanaa (piilotettu leivän väliin) ja en huomannut ennen kuin maistoin. Mietin hetken, että mikä tämä mauton ja ihan hirveän härskiintyneen makuinen juttu tässä nyt oikein on... sitten tajusin, että tämähän on näemmä kanaa. En mä sitä mitenkään kasvissyöjänä ole kaivannut saati salaa himoinnut.
Vierailija kirjoitti:
No sitten vihaatte, inhoatte pidätte naurettavina aika monia ihmisiä maailmassa. Onneksi itsellä ei ole tarvetta vihata tuntemattomia, mutta monethan vihaavat, esim. rasistit jne.
Harvat kasvissyöjät kyllä syö lihaa salassa, luulen. Nimittäin ei se maistu samalta, kun sitä ei ole pitkään aikaan syönyt. Itse vahingossa sain vähän aikaa sitten ravintolassa kasvisaterian sijasta kanaa (piilotettu leivän väliin) ja en huomannut ennen kuin maistoin. Mietin hetken, että mikä tämä mauton ja ihan hirveän härskiintyneen makuinen juttu tässä nyt oikein on... sitten tajusin, että tämähän on näemmä kanaa. En mä sitä mitenkään kasvissyöjänä ole kaivannut saati salaa himoinnut.
Annoin yläpeukun tuolle ekalle kappaleelle, mutta toista kyllä vahvasti epäilen. Eipä ole moista itselle ainakaan sattunut että olisi kanaa tai muuta lihaa löytynyt ruoasta jonka olen kasvisruokana tilannut. Useimmat kasvissyöjät on kyllä varsin huolellisia sen kanssa mitä syövät.
Näkisin, että tehotuotantoa suurempi ongelma on taas kerran liian suuri ihmispopulaatio.