Kauanko sinulla kestää näiden ruokien valmistelu?
Makkara-/nakkikeitto neljälle, itse kuorien ja pilkkoen vihannekset
Kinkkukiusaus neljälle, itse kuorien ja pilkkoen
Makaronilaatikko neljälle
Kypsennysaikaa ei siis tarvitse huomioida.
Entä kauanko kestää pilkkoa keskikokoinen sipuli?
Kommentit (7)
Miks pilkkoa perunat kiusaukseen kun kaupasta saa valmiina?
Kiusauksia meillä ei syödä mutta eihän perunoiden ja porkkanoiden (+ muiden tarpeiden) kuorimiseen ja silppuamiseen mene kuin pari minuuttia samoin nakkien, ne pyöräytän vielä pannulla ottamassa vähän väriä ennen soppaan laittoa - eli valmisteluihin max 10 min, silläaikaa kuumenee vesi kattilassa - keittoaika n 20 min.
Eikä enempää mene makaronilaatikkoonkaan - jauheliha kypsyy pannulla 5-10 minuutissa ja samalla makaronit kiehuu kattilassa. Sitten samaan pataan ja uuniin. Ehkä vartti kaikkineen + uunissaoloaika.
Seuratkaa ihmiset Jamien vartin aterioita - se on ihan tajuttoman hyvä ohjelma ja opettaa tumpuloille erinomaista ruuanlaittoa!!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:33"]Miks pilkkoa perunat kiusaukseen ksiivutettuja kaupasta saa valmiina?
[/quote]
Laadusta piittaamatta uusavuton ostaa kaupasta xtran made in kaukana valmiiksi suolattuja perunasiivuja.
Nimim kerran ostanut
Noista olen tehnyt vain makaronilaatikkoa ja siihen menee noin vartti + kypsennys
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:33"]
[/quote]
Miksi käyttää perunaa kun kaupasta saa lanttuakin?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:33"]
[/quote]
Kiusauksesta tulee paljon parempaa, kun itse pilkkoo perunat. Perunan rakenne pysyy koossa, vaikka pieninä viipaleina. Valmiista peruna-sipulisekoituksesta tulee mössöä.
Hankala sanoa, koska meillä ei syödä lenkkimakkaraa tai nakkeja. Mutta janssoninkiusaukseen menee n 15-20 minsaa, perunoiden leikkaukseen menee aikaa. Makaronilaatikkoon n 15 minsaa, kai ( jostain syystä mies tekee sen meillä aina). Ei silläkään mee siinä kauan.ö